Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 07:58

Poeh, als hij zo'n afdruk heeft nagelaten moet dat een fikse trap geweest zijn. :oo

Over tandartsen gesproken ik moet dringend een afspraak maken voor mijn tandencontrole.

Muga

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 11:11

Over tandartsen moet je niet spreken... gisteren geweest, zo'n pijn aan mn kaken van het opensperren van mn mond...

Hoop dat Joy gewoon snel weer pijnvrij is... My little pony moet snappen dat ie zichzelf wel heel moet houden om alle sprookjes die hij kan waarmaken ook te realiseren, knap kind!

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 11:35

petraaken schreef:
Poeh, als hij zo'n afdruk heeft nagelaten moet dat een fikse trap geweest zijn. :oo

Over tandartsen gesproken ik moet dringend een afspraak maken voor mijn tandencontrole.

Dat zei mijn man ook al… dat hij dan ook echt vol gemept heeft. We gaan dus ook kijken om trapkussens in zijn stal te maken. :roll:
Je bent vier en je pubert…… :roll:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 12:57

Tja pubers zijn nu eenmaal lastig bij momenten maar trapkussens lijken mij een goed idee.

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 17:30

En wat doet Joy tijdens zijn ziekte-verlof? Zodanig idioot rondrennen omwille van de stro-oogst machine dat we gedwongen zijn hem op stal te zetten. Kuilen van 20cm waar hij gedraaid heeft. :roll: dan is ie compleet rad. :roll:

Dus hij is even op stal met back on track stalbeschermers om. Manlief zet ze terug op weide zodra de tractoren weg zijn. (Ja ze. Leo buiten laten vond Joy absoluut geen goed ide…. :roll: toen ging hij vanvoor tegen de poort slaan. :roll: )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 18:15

Neee Joyke toch!
Komen er dan nu toch wat Terror trekjes boven? :=

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 23:05

Mars schreef:
Neee Joyke toch!
Komen er dan nu toch wat Terror trekjes boven? :=

Als ie boos wordt zie je Rêve er in ja. _O- dat zijn de momenten dat we zeggen ‘jup daaaaar zijn Rêve haar genen.’ _O-
Joy slaat gewoon niet door naar ‘ik vermoord je.’ Zodra je nee zegt. :+

Hij heeft een paar uur met de BOT’s gestaan, heb ze voor de nacht uit gedaan gezien je ze moet op bouwen. Stallen terug uit gemest. En zo ben je om half elf alsnog aan het mesten. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:13

Toch wel fijn dat hij dan toch iets minder Terror is op zo'n momenten. :+

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 23:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo ziet een puber uit die ontdekt heeft dat zijn manen hem beschermen tegen de stroom. :x

Morgen een draad bij spannen dat ie ‘m op zijn neus krijgt als hij zijn hoofd er onder wil steken. :roll:

Er staat zoveel stroom op dat het metertje knetterde. := dus tis niet dat er te weinig op staat. Maar hij doet zijn hoofd omlaag en banjert de er dan doorheen. :roll:

En waarom? Om bij de poort te kunnen gaan staan ipv te wachten tot ik hem op haal.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:12

Hij begint dus echt te puberen. :')

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:40

Joy is nu 4 jaar? Dat is meestal wel de leeftijd waarop het puberen begint en ze ineens ontdekken dat er dingen zijn die wel en vooral niet willen. :D
Hij ziet er wel geweldig uit!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:31

Stukje stroomdraad in zijn manen vlechten }:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:33

Dat koppie :')
Ooo hij wordt echt stout he nu, en helaas is ie ook nog eens heel slim :=

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 11:13

Duhelo schreef:
Stukje stroomdraad in zijn manen vlechten }:)

Draadje bij. Dan voelt ie m op zijn neus als ie dat trukje toe past. ~~}>

Mars schreef:
Dat koppie :')
Ooo hij wordt echt stout he nu, en helaas is ie ook nog eens heel slim :=

Dat is het grootste probleem.
Ik zei gisteren nacht nog ‘en ik was zo blij dat ie niet op zijn moeder leek..’ :+

En vanmorgen is ie dan een engeltje. Hij zegt nog net niet ‘doe ik flink hè?’

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 20:43

Het is zo een heerlijk beest ook… kijk dat nou staan :+ <3 Dit wil iedereen toch gewoon hebben :D

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 21:37

Neon schreef:
Het is zo een heerlijk beest ook… kijk dat nou staan :+ <3 Dit wil iedereen toch gewoon hebben :D

:+ vandaag ze eerst binnen gehaald en dan gevoerd. Dan blijft meneer braaf achter de draad. :roll:
(Hij breekt uit naar de poort zeg maar)

Morgen toch draadje er bij. :=
Kwa koppie zie je toch het Welsh bloed terug vind ik. Terwijl dat toch ver weg zit. Maar ik zie er toch wat Welsh hoofdje in. Beetje kort, klein neusje, kleine oortjes en dan dat brede voorhoofd..
Als je je bedenkt dat ik mijn handen niet meer kan vast pakken als ik mijn armen rond zijn nek sla heeft ie echt een klein hoofdje. :+

Het hangt ook wel van de houding af. Vooral op de laatste foto zie ik er wat Welsh in. Op de andere zie ik Rêve er in en dat verontrust me. _O-

En nog erger is dat iedereen denkt dat Rêve aan een merrie aan het werken is. _O- _O-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:46

Ik gun je gewoon een slurfje eraan :P hou je maar vast aan de positiviteit :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:51

Ayasha schreef:
Neon schreef:

:+ vandaag ze eerst binnen gehaald en dan gevoerd. Dan blijft meneer braaf achter de draad. :roll:
(Hij breekt uit naar de poort zeg maar)

Morgen toch draadje er bij. :=
Kwa koppie zie je toch het Welsh bloed terug vind ik. Terwijl dat toch ver weg zit. Maar ik zie er toch wat Welsh hoofdje in. Beetje kort, klein neusje, kleine oortjes en dan dat brede voorhoofd..
Als je je bedenkt dat ik mijn handen niet meer kan vast pakken als ik mijn armen rond zijn nek sla heeft ie echt een klein hoofdje. :+

Het hangt ook wel van de houding af. Vooral op de laatste foto zie ik er wat Welsh in. Op de andere zie ik Rêve er in en dat verontrust me. _O-

En nog erger is dat iedereen denkt dat Rêve aan een merrie aan het werken is. _O- _O-

Leuk hoe je in de offspring zo gelijkenissen ziet hé.
Mijn oudste merrie nu is zo anders dan haar moeder, haar moeder was echt wel een pittige tante die echt niet zo lief en vriendelijk was naar bepaalde mensen of in bepaalde handelingen (benen verzorgen, hoeven bekappen bijv.)
Haar dochter is van geboorte in mijn handen geweest en is echt een heel zacht, lief dier, dominant in de kudde maar bij nieuwe dingen nogal snel wat onzeker (maar dat toont ze zelden, enkel als je haar kent weet je het.)
Maar als je iets moet doen dat ze echt niet leuk vindt (again, benen, hoeven), oef, dan komt haar moeder naar boven, maar het komt precies 10 X harder door omdat ze anders zo lief en zacht is zeg maar. Dan ga je toch ook wel een stapje achteruit hoor. (en het feit dat ze 960 kilo weegt helpt natuurlijk ook niet echt :+).

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 19:02

Neon schreef:
Ik gun je gewoon een slurfje eraan :P hou je maar vast aan de positiviteit :+

Erg he, met Joy teleurgesteld dat het geen merrie was en nu vrees ik er voor. _O-

Duhelo: de moeder voedt ze natuurlijk op dus het is logisch dat nakomelingen hun kijk op de wereld redelijk overeen komt met die van de merrie. :D Rêve is rustiger dan Pretty omdat je als mens ook wel iets in handen hebt maar een groot deel van hun gedrag halen ze toch bij moeders weg. :D

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 22:42

Zo, bewogen week gehad. Met het risico op kritiek…. Ik heb altijd eerlijk geschreven over het reilen en zeilen dus nu ook.
Maandag avond half onder het paard van een klant gelegen. We waren met drie aanwezig. Het ene moment hoor ik mijn man waarschuwen en zie ik de merrie die achter ons liep schrikken (die twee staan samen en worden dus ook tegelijk binnen gehaald.) het volgende moment vloog de merrie tegen de ruin die ik vast had op (mijn man heeft zo lang ik hem ken nog nooit een paard moeten loslaten.) waardoor we soort van in elkaars pad geduwd werden. Hij heeft zijn uiterste best gedaan maar had meteen pijn in mijn rug, boven armen en hoofd en achteraf zei mijn man dat hij me twee keer geraakt heeft in mijn rug en de merrie heeft me geschampt op mijn kuit.

Ik heb geen ide hoe het gegaan is. Heb de duw gevoeld en toen ik weer rechtkwam had ik de ruin nog vast. :+ een geschokte klant zei ‘laat dat paard nou los!’
Terwijl mijn man hetzelfde riep. :+
Verstandig als ik altijd ben heb ik de ruin aan de klant gegeven met ‘laat in godsnaam dat paard niet los want dan zijn we ze aan het zoeken in het bos.’ En ben de trillende merrie gaan pakken. Heb haar aan mijn man gegeven om binnen te zetten. :+

Op automaat gevoerd terwijl klant bezorgd achter me aan liep. :+
Op het moment zelf was het blauw maar dat trok snel weg. De pijn not so much.
Twee dagen amper bewogen. Woensdag was ik niet blij maar kon ik weer wat. Donderdag na de kine. Beginnen stretchen. :+ de rest van de week geen ongelukken meer gehad. :+

Zaterdag Leo gereden voor Lauren

En Joy even aan de longe gegooid. Die was rad dus vandaag even er op gegaan, het werd snel duidelijk dat Joy zijn plannen niet overeen kwamen met de mijne. _O- wilde hem mentaal aan het werk zetten met wat lichte verzameling en weer voorwaarts. Dat vond ie al niet zo leuk want hij wilde hard. :+

Ging toch best goed ook al moesten we even de balans vinden, tot ie de buurman zag. Het zou kunnen dat er toen een ‘Joy er is een goede reden waarom ik rustig met u wil doen!’ Uit gekomen is…. :+
En bij zijn tweede kuur een ‘Joy schei daarmee uit ezel!’

Je ziet het van ver komen hoor. Ik ook. Maar er was weinig aan te doen het moest er uit denk ik. _O-

Heel misschien heb ik toen hij zuchtte omdat hij niet mocht weg blijven galopperen gezegd ‘waar zucht gij om? Ik betaal uw rekeningen én ik ben degene die 1,5m naar beneden flikkert als ge me kwijt raakt onderweg!’

Toen kreeg ik een side eye. Wat best knap is van onder het zadel. :+

We hebben hoofdzakelijk gestapt. De draf hier is het enige stuk dat we gedraafd hebben. Verder heeft ie mogen verruimen en terug verzamelen in stap. :+

Ik hoop toch dat ik hem een tweetal weken rustig genoeg kan houden. := na het rijden was hij helemaal happy tot de zalf voor zijn verbrande neus (ondanks zonnebrandcrème) boven kwam. :=

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 23:42

Whoeps… ezelke… het is wel fijn dat je het zo goed aan kunt zien komen :D draakje … ben bang dat hij toch wel wat van mams weg heeft zo met die mening van hem _O-

Wat poedersuiker dat dat die twee klantpaarden over je heen gedenderd zijn… die dingen gebeuren helaas soms… en dan zijn het soms echt het lompe ongeleide projectielen… hoop dat je niet al te blauw bent… enig idee waar de merrie van schrok? Of is het een gevalletje een blaadje zei hoi of een takje kraakte?

AyashaJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 00:23

Neon schreef:
Whoeps… ezelke… het is wel fijn dat je het zo goed aan kunt zien komen :D draakje … ben bang dat hij toch wel wat van mams weg heeft zo met die mening van hem _O-

Wat poedersuiker dat dat die twee klantpaarden over je heen gedenderd zijn… die dingen gebeuren helaas soms… en dan zijn het soms echt het lompe ongeleide projectielen… hoop dat je niet al te blauw bent… enig idee waar de merrie van schrok? Of is het een gevalletje een blaadje zei hoi of een takje kraakte?

Tis de merrie die ook die verstopping had. Ik sluit wraak niet uit. >;)
Nee deze merrie is… verwend zullen we maar zeggen en ze heeft al een hoop af geleerd maar nu kneep ze er dus tussen uit. >;)
Dat is het nadeel aan pension/trainingspaarden… je krijgt wat je krijgt en zoek het je maar uit. Voor nu laten we de merrie voorop gaan ipv de ruin tot ze betrouwbaarder is gezien de ruin zich sneller aangepast heeft. Geen flauw ide waar ze van schrok. Het zijn twee gepensioneerde springpaarden die nog steeds nerveus als standaard attitude hebben aan de hand. Dus ze lopen altijd te knorren…. :+ geen flauw idee waarom ze ineens op de achterbenen stond en een seconde later tegen haar vriendje op knalde… de twee met goed zicht weten allebei nog steeds niet wat er gebeurde alleen dat ze allebei niet snappen hoe ik niet volledig onder een van de twee gekomen ben. (Dankje ruin.)

Joy’ke…

Eh ja kijk ik snap hem wel ik vind de buurman ook een beetje eng maar dit was echt over reageren om een sprintje te trekken. :+ >;) normaal als ik ‘nee Joy.’ Zeg stopt ie ipv er tussen uit te knijpen. :+ maar je bent jong en je hebt energie……. :+ wilde hem ook niet en rijden en longeren want dat belast juist die kogels en koten zo… als hij niet voelde alsof hij klaar was om een stel volbloeden het nakijken te geven had ik liefst zoveel mogelijk rechte lijnen gereden. := maar dat eh… plan ging snel de deur uit. _O- en hij blijft licht in de mond terwijl hij je negeert hoor. :+ maar je voelt ook dat hij echt zijn energie kwijt moet. Hij is sterk en van nature voorwaarts en het type dat wil werken en nu moet ie rustig doen en dat snapt ie niet, die energie wil ie gebruiken … alleen is dat nu dus even moeilijk te regelen…

Ook nog goed nieuws (vind ik)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heeft zich heel mooi herpakt IMO. Met momenten nog stijf en gevoelig maar daar had … wel elke zorgverlener, me voor gewaarschuwd dat het 9 maanden tot een jaar duurt voor het littekenweefsel stopt met zodanig verstijven dat het gewricht stijf voelt na bv een nacht slapen (en dus weinig bewegen)

Kan wel volledig plooien. Tis wel gevoelig voor aanraking en als ik ergens langs af schuur maar dat kan ook vanuit de hersenen komen (soort beschermings reactie). Heb ook nog steeds liever niet dat iemand aan die hand komt wat mijn fysio vrolijk negeert. >;)

Heb het met mijn hoofd nog steeds terwijl dat echt wel genezen is. Als het ‘gevaar’ of de angst groot genoeg is ga je onbewust mentaal ‘over reageren’. Dit is slecht uit gelegd maar het is 20 na 12. :+

Maar het litteken is iig veel mooier geworden dan ik had durven hopen… verkleuring trekt hopelijk ook nog weg. := soms is de kleur eh… interessant. :+
Hoe ‘dik’ het is wisselt ook trouwens maar dagen als deze geven me hoop dat het niet heel opvallend zal zijn uiteindelijk ondanks alles.

Ben al blij dat het niet meer uit steekt als ik m plooi. Daar was ik het bangste voor want dat bleef bloeden elke keer ik iets deed… Misschien heb ik het per ongeluk bij geschuurd. :=

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 07:34

Oef, de pensionpaarden moeten je wel heel laten hoor :(:)

Zo te horen ben je er goed vanaf gekomen gelukkig.

En wat ziet het er heerlijk relaxed uit met Leo, wat een heerlijk dier en Joy is toch echt wel een stoere vent.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:15

Damn Kathleen, je bent daar door het oog van de naald gekropen denk ik. HOeveel levens heb jij? :oo

Bij mij deed zaterdag mijn 2-jarige zo gek bij het opruimen van de mest in de wei dat hij zich ook heeft verstapt of ik weet wat heeft gedaan. Hij liep in elk geval er na kreupel. Dus gisteren heb ik dus de paarden maar een dagje binnen gehouden maar langer durf ik niet omdat ik vrees dat hij anders te gek gaat doen in zijn stal. Ik heb hem dan ook tijdelijk wat minder krachtvoer gegeven.

Ik weet niet of JOy veel krachtvoer krijgt maar misschien kan je dat tijdelijk wat minderen om zijn energie niveau lager te krijgen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 10:21

Oh je hand is mooi genezen ja !

Sh*t happens met paarden, daar kan je niet te buiten. Gelukkig ben je niet erger overhoop gelopen, het klinkt alsof een spoedritje in de ambulance net zo goed het resultaat had kunnen zijn.

Joy… ezel :') Maar al bij al blijft hij wel braaf, vind ik. Hij gaat er alleen maar van door, hij gaat er niet al bokkend van door. :D