Het grote working equitation topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anvt_xx

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 17:29

Zaterdag en zondag 31 augustus komt Ton Duivenvoorden WE en klassieke dressuur les geven in Kloosterzande. Op beide dagen nog 1 plek vrij voor duo les of privé les. Mocht iemand interesse hebben , stuur me gerust een berichtje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:04

Op 21 september is er weer een WE wedstrijd in Onstwedde.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:27

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 06:32

Leuk Natasja, veel plezier!
Ik moet helaas werken dat weekend ;( , anders had ik best willen komen kijken.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:01

Oh misschien dat ik even kom kijken, leuk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 12:25

tine10 schreef:
Op 21 september is er weer een WE wedstrijd in Onstwedde.

Waar kun je hier info over vinden?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 12:52

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 04:25

ik meld mij ook even hier. Ik heb vorige week mijn 3e clinic gereden van Ton Duivenvoorde en dat ging heel fijn. Mijn paard kijkt echt nergens naar en doet alles super. we kunnen bijna alles al in galop ( we rijden zz-z dressuur dus kan goed verzamelen en hij wisselt heel erg makkelijk) `

Ik ga me opgeven voor de wedstrijd in Starnmeer in oktober, denk in WE1.
Que trail lijkt mij in galop met vliegende wissels echt veel makkelijker dan via draf/stap maar WE 2-3 ( ook met vee werken) dat kunnen we echt nog niet....
dus we gaan lekker kennismaken met deze tak van sport.

Ik las dat je muziek mag meenemen voor je proeven. Is dat verplicht? of kan je ook gewoon op een muziekje van de organisatie rijden? en hoe doen jullie dat met muziek? laat je iets samenstellen zoals een kur, passend bij je dressuurproef? Ik vind het nogal wat om dat meteen te laten doen als ik eerst nog moet kijken hoe alles gaat op zo een wedsrijd en welke klasse ik wil gaan doen enzo...

en qua oufit wil ik om te beginnen maar gewoon in een beige rijbroek en mijn donkerbruine dressuur jasje starten. Maar ik ben wel heel beneiwud naar jullie outfits!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 09:11

Leuk dat je gaat starten, annikavolder. Als je goed kunt verzamelen en je paard wordt niet raar van de obstakels, dan ben je inderdaad al een heel eind (wij kunnen beide nog niet :D ). Je outfit klinkt helemaal prima. Foto's van de wedstrijd straks zijn niet verboden O:) .

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:26

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 18:29

Wauw annikavolder knap hoor _/-\o_

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 23:05

annikavolder schreef:
ik meld mij ook even hier. Ik heb vorige week mijn 3e clinic gereden van Ton Duivenvoorde en dat ging heel fijn. Mijn paard kijkt echt nergens naar en doet alles super. we kunnen bijna alles al in galop ( we rijden zz-z dressuur dus kan goed verzamelen en hij wisselt heel erg makkelijk) `

Ik ga me opgeven voor de wedstrijd in Starnmeer in oktober, denk in WE1.
Que trail lijkt mij in galop met vliegende wissels echt veel makkelijker dan via draf/stap maar WE 2-3 ( ook met vee werken) dat kunnen we echt nog niet....
dus we gaan lekker kennismaken met deze tak van sport.

Ik las dat je muziek mag meenemen voor je proeven. Is dat verplicht? of kan je ook gewoon op een muziekje van de organisatie rijden? en hoe doen jullie dat met muziek? laat je iets samenstellen zoals een kur, passend bij je dressuurproef? Ik vind het nogal wat om dat meteen te laten doen als ik eerst nog moet kijken hoe alles gaat op zo een wedsrijd en welke klasse ik wil gaan doen enzo...

en qua oufit wil ik om te beginnen maar gewoon in een beige rijbroek en mijn donkerbruine dressuur jasje starten. Maar ik ben wel heel beneiwud naar jullie outfits!

Joh met vee werken doen we in NL helemaal niet meer in de wedstrijden. Zelfs tijdens het NK niet meer bij de WEH. Dus je kunt rustig hoger starten. Daarbij is het een keuze bij de WEH. TWE is net ff anders daarmee.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:16

oh in de reglementen van WH staat wel dat je met vee werkt bij WE 3 en 4?
Maar als dat niet meer hoeft ga ik eens kennismaken op WE1 niveau en zie dan wel verder....

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 14:31

Volgens mij kun je die wedstrijden die wel met vee zijn ook zonder vee doen. Voor vee heb je ook een rundercertificaat nodig, als je deze niet hebt mag je met dat onderdeel niet meedoen. Maar voor zover ik weet met de rest wel.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 23:06

Ik ben al lekker twee dagen het ek aan het wegkijken op youtube. Vind het heerlijk om op de achtergrond op te hebben staan en ook wel erg leerzaam!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 08:56

Vraagje aan jullie. Wat denken jullie dat een niveau is dat zeker haalbaar is voor een gezond paard?
Ik vroeg me dit af omdat je vaak mensen hoort zeggen bij bv dressuur dat elk gezond paard het Z eigenlijk wel kan halen.
Ik heb namelijk geen lusitano maar een Belgisch warmbloed en ik vraag me zo´n beetje af wat een goed doel is om te stellen. Op voorwaarde dat hij het leuk vindt natuurlijk.
Nu ik het EK zag was dat wel erg pittig.
Ik dacht zelf ergens level 2 of 3?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:39

Ik vind dat een onzin uitspraak, dat elk gezond paard het Z kan halen. Ik heb een Draver en sommige dingen vindt hij gewoon echt te moeilijk om daar ooit Z mee te halen. Was en is ook absoluut niet mijn doel, maar ik vind dat die uitspraak niet klopt als het betekent dat je je paard enorm moet pesten met een vreselijk strenge training. Zo rijd je ze naar mijn mening kapot of in de staak, en dus kan niet ieder gezond paard Z. Ik vind ook niet dat het per definitie zo is dat iedere warmbloed Z kan, het is gewoon per paard verschillend. Ik zou ook nooit met hem in de hogere WE klasses kunnen rijden, want die galopwissels op plekken met zo weinig ruimte ertussen om te wisselen en weer het volgende te doen gaat hij nooit redden
En dat is prima, we hebben al meer bereikt dan ik gedacht had toen ik hem kocht. Je voelt zoiets wel aan gedurende de jaren, hoever je paard in een bepaalde discipline kan gaan en wat hij nooit zal kunnen, en wat juist wel.

Dus het is voor mij niet haalbaar om te zeggen wat jullie zouden kunnen bereiken, ik ken jou niet en je paard ook niet. Gewoon lekker doortrainen, dan merk je vanzelf waar je komt!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 19:42

Level 2 is met eenvoudige wissels en level 3 is vliegende wissels en eigenlijk level 4 op 2 handen. Als je paard dat kan is het conditie trainen om 3 of als er vee is 4 onderdelen vol te houden. Als je paard moeite heeft met veel wissels en overgangen, dan level 0 of 1 starten.