Menpony overleden nadat die schrok van wolf op Veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 23:19

MarlindeRooz schreef:
Grappig ik ben opgegroeid in een wijk die de Wolfskuil heette. Met als hoogtepunt een echte Wolfskuil. :P

Maar vroeger verjoegen we ook mensen met een andere religie dan wij. Dat we vroeger iets deden maakt het nog niet goed. Vroeger was niet alles beter.

Maar wat wel al een lange geschiedenis heeft is het feit dat de mens vindt dat hij beter en belangrijker is dan andere wezens. Dus als wij last hebben van een dier dan moeten ze allemaal dood. Of als wij er aan kunnen verdienen dan moeten ze gestroopt worden.

Wie zegt dat ze allemaal dood moeten...

Een beetje last hebben van dieren is niet erg. Maar je leven moeten inrichten omdat een roofdier na 150 jaar weer besluit op te duiken, is andere koek.

Honderden jaren geleden hebben ze de wolf uitgeroeid, dus toen gingen ze er schijnbaar ook al 'niet normaal' mee om.

En ja, zolang de mens zich op deze schaal blijft voortplanten, dan komen we uiteindelijk ruimte te kort.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:22

Dat de mens teveel doorfokt vind ik ook.
Maar heeft niks met de wolf te maken.
Want hoeveel mensen waren er in 1500? Toen het beest ook niet enkel wilde zwijnen at.
En er ook klopjachten waren.
Toen waren ze niet zo stom betreft wilde dieren en hun gevaar.
En een rechtzaak aanspannen als een bijtende dan een snelle kogel krijgt. Die lui zijn echt de weg kwijt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:27

DuoPenotti schreef:
Dat de mens teveel doorfokt vind ik ook.
Maar heeft niks met de wolf te maken.
Want hoeveel mensen waren er in 1500? Toen het beest ook niet enkel wilde zwijnen at.
En er ook klopjachten waren.
Toen waren ze niet zo stom betreft wilde dieren en hun gevaar.
En een rechtzaak aanspannen als een bijtende dan een snelle kogel krijgt. Die lui zijn echt de weg kwijt.

Een hond die het doet wordt door hetzelfde clubje af gemaakt. Terwijl dit voor wolven ook geen natuurlijk gedrag is.

DuoPenotti

Re: Menpony overleden nadat die schrok van wolf op Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:31

Animal rights en fauna beheer zijn voor afmaken hond?

En geen natuurlijk gedrag?
Blijkbaar toch al eeuwen..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:34

MarlindeRooz schreef:
Ja in 1875 was alles beter. :7

Als je ziek was en geen geld had dan ging je gewoon dood. Mensen werden maar 40-45 jaar oud gemiddeld door de hoge kindersterfte.

Vrouwen mochten niet stemmen en hadden weinig rechten. Je was compleet afhankelijk van je man.

Gelukkig was het jaar 1875 wel het jaar waarin het mishandelen van honden en katten eindelijk strafbaar was. Voor die tijd mocht dat wel.

Wat een verstand hadden ze toen!

Wat een onzin. Niemand zegt dat “alles” beter was.
Er wordt gezegd dat er met het wolven issue een stuk verstandiger werd omgegaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:47

Er waren vroeger geen wilde zwijnen of ander wild in de bossen. Er was weinig te eten voor de wolf. Daarnaast heerste er toen regelmatig hondsdolheid.
Dat zijn situaties waarbij aanvallen van wolven meer worden uitgelokt dan in de huidige situatie.

Overigens ben ik van mening dat er voor te brutale, de niet mensschuwe wolven geen plek is.
Snapte destijds ook de fotograven niet die de wolf gingen lokken met vlees.
Wilde dieren moeten schuw blijven dat is voor iedereen beter.

Mensen en wilde (roof)dieren zijn nergens een goede combinatie.
Mensen willen de wereld naar hun hand zetten zonder rekening te houden met de rest van de natuur.
Hier is het nu een wolf, ergens anders een ijsbeer, een tijger of een olifant.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 08:57

Ik ben voor beheer, niet tegen de wolf. Prachtig dier. Wij zitten midden op de Veluwe en hebben al meerdere keren wolven achter het huis gehad tegen de heining aan. Zelfs een keer 4 die lagen te loeren op onze pony’s. Met kabaal maken, zaklamp erop, schreeuwen, heeft het 3 uur geduurd voordat ze uit zicht waren terwijl we de pony’s al 3 weides op hadden geschoven toen. Das echt niet leuk en is heel erg schrikken geweest

Wij hebben ook 3 grote honden lopen, daar geven onze dieren helemaal niks om. Wolven wel, dan is alles in paniek. Wandelaars die langskomen met honden geven ze ook niks om, al is het de wolfshond. Dat maakt ze niet uit. Wolven zijn gewoon echt anders. De geur die ze bij zich hebben denk ik. Vind vaak dat er te makkelijk over word gedacht door mensen die niet midden in wolvengebied zitten. Eerder reed ik 3/4x in de week in het bos. Na 1x op hol gegaan te zijn door of de lucht van een wolf of dat hij toch in de bosjes heeft gestaan, dat weet ik niet, besloten om het niet meer te doen. Mijn paard was echt in blinde paniek terwijl als we achtervolgd worden door een hond kan ik haar gewoon even stil zetten en wachten. Met de wolf gaat dat echt niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:22

En dit verzandt weer in een voor/tegen de wolf verhaal. Pff, ik word er wel een beetje moe van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:31

Nee het verzand in een ‘voor’ en een ‘haal de probleemwolven er uit.’ Discussie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:04

Supervixen schreef:
En dit verzandt weer in een voor/tegen de wolf verhaal. Pff, ik word er wel een beetje moe van.

Zolang die koekwauzen van de vegetarische slager enz nog steeds alles bagatelliseren en traineren zal dat zo blijven.

Er zaL gewoon een keer duidelijk uitgesproken moeten worden doet de wolf dit of dat word hij geschoten. En nee dat valt niet aan te vechten.
Dan pas komt er meer rust

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:41

Maar het hele probleem is toch ook gewoon dat wij ons in ene weer moeten gaan aanpassen omdat een handvol lui besloten hebben dat de wolf hier maar weer zijn gang mag gaan!?

Dat stuit toch tegen je borst, dat je dat maar moet slikken en pikken!?
Dat is tenminste bij mij het geval.
Ik moet aanpassingen doen op MIJN terrein, bij MIJN dieren die niet meer gehouden kunnen worden zoals we gewend waren. Het kost mij dagelijks MEER geld en MEER arbeid!

De lol gaat daar dan begrijpelijk wel een beetje vanaf ja!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:06

Supervixen schreef:

Tja. De dode dieren worden er niet moe van. Die zijn dood.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 19:41

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:15

Horseloverl schreef:
. Na 1x op hol gegaan te zijn door of de lucht van een wolf of dat hij toch in de bosjes heeft gestaan, dat weet ik niet, besloten om het niet meer te doen.

Vreselijk dat je niet meer lekker op pad durft te gaan!

Ik vraag mij wel af hoe je weet dat je paard op hol is geslagen door de geur van de wolf?
Zoals ik het lees heb je zelf geen wolf gezien toen?

Is wel iets soortgelijks als het paard in dit artikel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:00

Waarschijnlijk door dezelfde paniek ohz als dat ze ook in de wei lieten zien?

Lijkt me niet zo raar..in het artikel is de wolf gewoon ook gezien.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:28

fransje23 schreef:
Horseloverl schreef:
. Na 1x op hol gegaan te zijn door of de lucht van een wolf of dat hij toch in de bosjes heeft gestaan, dat weet ik niet, besloten om het niet meer te doen.

Vreselijk dat je niet meer lekker op pad durft te gaan!

Ik vraag mij wel af hoe je weet dat je paard op hol is geslagen door de geur van de wolf?
Zoals ik het lees heb je zelf geen wolf gezien toen?

Is wel iets soortgelijks als het paard in dit artikel.

Dag ervoor waren 5 koppels dieren in de buurt ontsnapt en dezelfde avond is hij bij ons op 200 meter afstand gezien. 1+1 is 2.