Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fannetje schreef:En nu, dus paardloos. Het is raar, het is vreemd na 33 jaar paarden hebben. Je mist je routine, je mist het even gedag zeggen, knuffels halen en je steun in moeilijke tijden ( want wat is hij er toch veel voor mij geweest).
Maar ik sta nog steeds achter mijn keuze, er komt geen paard meer in mijn huidige situatie en misschien wel nooit meer.
Nu spullen opruimen, verkopen en weggeven.
Op naar een toekomst met mijn honden, met meer vrijheid, weer op vakantie durven gaan, minder werken ( want dat kan nu financieel). We gaan het meemaken.
fannetje schreef:Bedankt allemaal, ik had hem zelf gefokt en dus ruim 25 jaar gehad, maar hij was ook een brokkenpiloot.
Ellepel, dat laatste is dus vooral mijn ding, het is niet zo leuk betaalbaar meer. Was aan hem toch zo'n 550 euro per maand kwijt en dan was hij grasmaaier. Als ik weer een paard zou nemen, kan ik dat niet half, dan zou ik weer voor 100% gaan,maar dat geeft gelijk mij weer een hoop beperkingen.
Ik heb mijn nieuwe hobby in de hondensport, agility gevonden. Loop nu met 2 honden, geeft mij een hoop lol en heb een hele nieuwe kennissenkring opgebouwd. Ook zou ik met de oudste willen gaan speuren, want eens houdt de agility voor haar op en de workshop die we gedaan hebben, vond ze geweldig. Dus nu allemaal nieuwe kansen, die ik ga proberen aan re grijpen.
Ik was ooit een eeuwig paardenmeisje, maar als je het niet meer kunt doen, zoals je wil, dan vind ik mijn nieuwe hobby wel een fantastische vervanging.
Unleash schreef:Dit zijn ook mijn laatste paarden! Als ze ziek zijn of lijken te zijn dan ben ik de hele dag ongerust en eet/slaap ik slecht. Ook als ik vind dat er qua stalmanagement dingen niet goed gaan. Ik maak me telkens zo veel zorgen dat ik die keuze heel makkelijk kan maken: hierna nooit meer eigen paarden, alleen bijrijdpaarden!
Alleen zijn die van mij pas 10 en 13 jaar, dus ze gaan hopelijk nog 20 jaar mee. Dus heb nog 20 jaar vol met stress en zorgen voor de boeg.
En tuurlijk zijn er leuke momenten, maar momenteel wegen de zorgen zwaarder helaas.
Unleash schreef:Helaas is 1 van mijn pony's al overleden, heel onverwacht. Ik blijf bij mijn standpunt, er komt geen 2e paard meer bij.Unleash schreef:Dit zijn ook mijn laatste paarden! Als ze ziek zijn of lijken te zijn dan ben ik de hele dag ongerust en eet/slaap ik slecht. Ook als ik vind dat er qua stalmanagement dingen niet goed gaan. Ik maak me telkens zo veel zorgen dat ik die keuze heel makkelijk kan maken: hierna nooit meer eigen paarden, alleen bijrijdpaarden!
Alleen zijn die van mij pas 10 en 13 jaar, dus ze gaan hopelijk nog 20 jaar mee. Dus heb nog 20 jaar vol met stress en zorgen voor de boeg.
En tuurlijk zijn er leuke momenten, maar momenteel wegen de zorgen zwaarder helaas.