@Eelmo: Haha nouja we dekken dit jaar sowieso niks en als we volgend jaar dekken, gebruiken we onze eigen hengsten . Dus de komende 4 jaar zit je veilig (alhoewel... , you never know)
Prachtige veulens allemaal en fijn dat je weer te paard bent. Maar , zit jij nou echt met blote benen op een zadel? Ik krijg onmiddellijk knijpblaren, niet te doen.
Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-25 00:18
@Mirjam79 : Ja he, ze zitten stuk voor stuk goed in hun vel gelukkig. Ik ben al even bezig met kruiden bijvoeren, onder andere kaneel,brandnetel, kamille goudsbloem, paardenbloem etc en ik merk echt dat ze daar het goed op doen ze glimmen allemaal de weide uit
En natuurlijk nu sinds 3 weken het goede hooi, je ziet ze opknappen
@Charootje: Van bovenaf oortjes bewonderen blijft hemel op aarde voor mij....Mennen is leuk,maar het gevoel van erop zitten en samen rondsturen blijft onbeschrijfelijk.
@Tijn8 : Dank je wel
@Pien_2010: dank je !
@Eelmo: haha, nou ik hou je op de hoogte hier hoor
@Pillow : Ja het was even snel het zadel voelen, gewoon 5 minuten stappen op het erf, dus daar krijg ik nog geen knijpblaren van als ik had gedraafd was het een ander verhaal
Ik kreeg een Ukkie foto verzoek, dus hierbij onze Uk vandaag die met haar friends in een nieuwe weide met gras mocht:
M'n gouden dame ze is lekker paard aan het zijn in de groep, we poetsen een keer in de week en verder mag ze lekker zijn en zien we wel wat de toekomst ons gaat brengen.
Torbjorn is echt gaaf , frederiksborgers zijn mooie dieren en was ik 40 jr jonger had ik met portemonnee op de stoep gestaan. Wat een dier.
Cheytjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-25 06:44
Haha ja Uk is geen uk meer, maar de naam zal wel zo blijven
@BigOne : Frederiksborgers zijn erg gave dieren En ook nog eens een prettig karakter, wij zijn in ieder geval erg tevreden over de combinatie met het gelders
Gisteravond pikten de veulens nog even de laatste zonnestraaltjes mee , gouden uurtje op de weide dus waar we heerlijk van hebben genoten samen De paarden staan 's nachts en een klein stukje van de ochtend nu buiten, wegens de hitte. Vonden ze eergisteren even gek, maar nu kunnen ze het volgens mij wel waarderen
Behalve Vajenne zitten ze allemaal een beetje in een lelijke fase, maar ach, die gaat ook wel weer voorbij toch
Bij ons zijn de dazen en vliegen dit jaar best agressief, hoe is dat bij jullie ?
Sinds een maand ben ik paardloos… Ik loop elke dag met de hond langs de paardenwei bij mij om de hoek. De paarden staan voor het eerst allemaal met een vliegenmasker op. Dat geeft aan dat er extreem veel vliegen zijn dit jaar.
Nou zo lelijk vind ik ze ook niet hoor! Die vliegen dit jaar, echt hoor het is ongekend. Gelukkig nu wel weer even iets minder nu de temperatuur weer gedaald is. Hier hebben ze t/m afgelopen nacht ook buiten gestaan, vandaag weer om naar het normale ritme. Ze vonden het wel fijn zonder vliegenmaskers in de nacht buiten.
Cheytjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-25 00:06
@Liselot : die Ralph update heb je inmiddels gehad, kreeg vanavond nog een leuke foto Volgens mij vermaakt die zich prima
@Mirjam79: Dat licht is inderdaad prachtig, vooral op die vosjes vind ik altijd
@SjoniieZ: Nou, inmiddels ook veel dazen , de paarden staan om 14:00u al te wachten tot ze weer naar binnen mogen. Niks aan.
@Karijn: Ja ik heb normaal ook niet zoveel merries onder de vliegendekens , liever niet met de veulens, maar dit jaar het merendeel er wel onder staan overdag.
@Bernoe: Ja voor mijn gevoel zijn ze ook agressiever ofzo, die vliegen, ik heb meerdere paarden met korsten aan de benen, en plekjes voor het uier, lijken wel allemaal van die prikplekjes. Je sprayed ze wel in en de vliegendekens, maar nee, doe mij straks de winter maar weer (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen )
Skye vandaag even weer nieuwe foto's van gemaakt voor de verkoop advertentie, hij heeft zich toch echt wel mooi ontwikkeld ook de maanden op de weide . Hoop dat we een fijn plekje voor hem gaan vinden
En voor de Torbjorn liefhebbers : Die vond dat hij hier en daar ook even kiekeboe kon doen voor de camera
Zo balen dat hij niet helemaal op deze foto staat, vind hem zo ruig
Verder gaat het hier zijn gangetje, de dagen vliegen voorbij en nog 2 weken tot we lekker op vakantie gaan en de boel de boel laten