Lou, creme Berber x Lusitano ruin gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Packo

Lou, creme Berber x Lusitano ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 00:21

Ik heb vorig jaar een crème kleurig hengstje verkocht van 1 jaar oud die Lou genoemd werd door de nieuwe eigenares.
Hij is een kruising Lusitano x PRE x Berber.
Ik volg altijd mijn verkochte paarden omdat ik bezorgd ben om hen.
Helaas heeft Lou haar hondje dood gedaan, ik heb nog mijn diepste medeleven betuigd, maar deze dame heeft me geblokkeerd op Facebook.
Ik maak me ongerust om Lou.
Mijn vraag is of iemand weet hoe het met hem is en of hij ok is.
Heeft iemand info over Lou aub?

Afbeelding

Afbeelding

Flevolander

Re: Lou, creme Berber x Lusitano ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 12:47

Wellicht kan de regio waar hij zich vermoedelijk bevind nog noemenswaardig zijn om te vermelden..
Overigens snap ik in je verhaal niet helemaal wat er met het hondje aan de hand was?

Urbanus

Re: Lou, creme Berber x Lusitano ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:28

Snap dat het vervelend is maar ze is je niks verplicht.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:23

Flevolander schreef:
Wellicht kan de regio waar hij zich vermoedelijk bevind nog noemenswaardig zijn om te vermelden..
Overigens snap ik in je verhaal niet helemaal wat er met het hondje aan de hand was?

Ik begrijp uit haar verhaal dat de jaarling het hondje vd eigenaar van de jaarling heeft doodgebeten of getrapt .En nu wil de verkoopster weten hoe het met de jaarling is. Natuurlijk is de nieuwe eigenaar niks verplicht, maar het zou wel aardig zijn als ze iets laat weten...
Maar misschien is wat meer informatie handig ,zeker naar welke kant hij heen verkocht is, waarschijnlijk heeft hij ook een andere naam gekregen

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:23

Deze dame is mij inderdaad niets verplicht, maar het zit zo dat ik super sterke paardjes fok met een bijhorend sterk karakter en daar was ze ruimschoots van op de hoogte, moeder Quimera werd gefokt door stierenvechter Luis Rouxinol, uit een Diego Ventura moeder(stierevechtersbloed, omdat dit de sterkere Iberische types zijn en deze Portugezen weten verdomd goed waar ze mee bezig zijn).
Rhamsin is dus en zeker als hengst, zeer gevaarlijk met honden, dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dat wist zij ook!
Ik verkoop altijd aan een schappelijke prijs, omdat ik een goede thuis belangrijkste vind.
Daarbij selecteer ik enorm streng. De paarden die bij mij verkocht zijn hebben fantastische mensen gevonden.
***** uit de Veluwe met mijn kanjer buckskin ***** en ***** uit het zwarte woud met mijn Berber Chawek Du Verseau en de Klaus Ferdinand leerling ****** met Bucephalus. Zij koesteren hun paarden. Zijn enorm blij met deze zeer sterke paarden, ook al vergt het kennis om ze te trainen.
Ik ben echter vorig jaar enorm onder druk gezet door mijn ex ******, om paarden te verkopen. Hij had gelijk dat ik er teveel had, maar zomaar komen kijken en meenemen, ik schrok. Ik heb enorm gehuild maar die man had een enorme impact op me.
De koopster was ruimschoots op de hoogte dat mijn paarden een sterk karakter hebben naar andere dieren toe, ze komen uit pure bullfighters lijnen, gezien ik begrazingen doe in combi met trektochten, moet ik kunnen betrouwen op een autonoom sterk paard met overlevingskills.
Dat Rhamsin, zo heette deze schat bij mij thuis, haar hondjes aanvielen, daar ben ik zelf ziek van geweest, maar heb de dame meteen gemaild met mij medeleven, waarna ze me gewist en geblokkeerd had op facebook. Ik verkoop zeer sterke paarden aan een lage prijs met de enige voorwaarde: dat ze goede thuis krijgen en ik van tijd tot tijd een update krijg.
Ik heb hem verkocht voor 2000 euro nog geen jaar geleden en hij wordt nu verkocht voor 7000 euro.
Ik heb hier mijn vragen bij en enorm veel spijt dat mijn ex me zo geforceerd en onder druk gezet heeft om Rhamsin te verkopen. Was mijn schat. Ik hoop alleen dat hij niet bij een kleurtjes fanaat terechtkomt zonder de nodige ervaring, maar bij iemand met een hart en kennis die hem met dezelfde vrijheid en leuke vriendjes biedt als Witteke (Rhamsin) bij mij thuis had.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Firelight op 30-06-25 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:58

Hier even een slotje voor overleg.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:39

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het slotje definitief.