Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-25 22:23

kally schreef:
Krijg je niet nog wat oefeningen ervoor bvb in een zachte bal knijpen ofzo?

Mijn laatste advies van spoed gaat nu in: litteken een jaar uit de zon houden. :+

Vraag morgen wel aan de fysio wat ik het beste doe nu hij daadwerkelijk kan zien hoe het is.

kally

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 22:33

Een Fysio lijkt mij in dit geval ook belangrijker…..ivm beweeglijkheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 22:05

kally schreef:
Een Fysio lijkt mij in dit geval ook belangrijker…..ivm beweeglijkheid.

:j fysio had het litteken erger verwacht. Ik ben er anders niet heel blij mee. :+ ik had het minder verwacht eerlijk gezegd. Anyhow. We gaan er wel aan werken maar vandaag reageerde het echt meteen met blauw worden. Fysio gaf aan om wel voorzichtig wat te bewegen maar dat het nog te vers is om echt te gaan ‘stretchen’ als het zo snel zo blauw wordt. Dus deze week wel wat bewegen om de soepelheid ‘te starten’ en hopelijk kunnen we vrijdag dan wat meer. Kan iets buigen. Eigenlijk deze week proberen om ‘tegen’ de grens te gaan zitten met bewegen. Fysio was bang omdat de laatste korst ook gisteren pas los kwam dat het misschien nog wat te vers was. Gezien het al 1 keer open gesprongen is… ik denk dat het dicht is maar doet flink pijn dus ik wil wel wat trager gaan. :=

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:26

Beetje dubbel om over je wondgenezing te lezen als je het zelf minder erg had verwacht. Maar misschien goed om te vertrouwen op de kennis en kunde van de experts.

Hoe is het met Reve? Is ze nog steeds iets voor je aan het baken? En Sam lekker met pensioen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 23:38

E4D schreef:
Beetje dubbel om over je wondgenezing te lezen als je het zelf minder erg had verwacht. Maar misschien goed om te vertrouwen op de kennis en kunde van de experts.

Hoe is het met Reve? Is ze nog steeds iets voor je aan het baken? En Sam lekker met pensioen?

Ja had vooral gehoopt denkt ik dat het mooier zou genezen… misschien was dat ook wel valse hoop… ik hoop ( :+ )dat het nog iets bij trekt… ze zeggen tot twee jaar toch? Dat het een litteken blijft snap ik maar minder ‘er op geplakt’ zou ik al waarderen. :=
Heb vandaag een kwartier een potlood correct kunnen vast houden. :+

Rêve doet het nu vrij goed. Haar jeuk is onder controle. September ergens scannen we nog een laatste keer ook ivm gust regeling tenzij er natuurlijk signalen zijn dat ze verworpen heeft maar zo vroeg is het missen ook niet ongekend… voorlopig lijkt ze nog te bakken iig. :+

Ze ging ‘m niet knuffelen zeg maar. :+
(Manlief ging een tak zagen die op de draad zou vallen)

En Joy’ke:

Doe het nog rustig aan met hem onder het zadel. Dus voor tien minuten stappen en vijf minuten draven zet ik op 7 uur ‘s morgens de pivo niet op. _O- ochtenden en ik gaan slecht samen. :))
We hadden hem even in de paddock gezet omdat de boer met de grote sproeier langs de weide op reed

Iedereen klaar voor de tropische week die komt?
Ik niet nl. :+

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:29

Bij mij thuis viel het deze week nog mee. Krijgen vaak de kustwind mee. Momenteel zit ik echter in de Ardennen in de provincie Luxemburg en hier is het warm. Onder de bomen nog goed te doen maar eenmaal in de zon is het roosteren. :=

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 21:41

Wat een sneaky die Rêve O:) en Joy ziet er echt heel goed uit, mooi gebouwd.
En ik zit op het water, dus ga gewoon het water in, goed te doen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 21:49

Baby Joy :+:

Ze komen nu in mijn herinneringen. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:47

Rêve is… speciaal :))

En Joy is echt gaaf als ie zich zo opblaast!

Heerlijke babyfilmpjes van hem <3 Boos gezichtje in de regen doet wel aan zijn mama denken!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:10

:Laat het :+

reve haar hoofd O:)

Fijn dat Stylio zijn body guard bij heeft

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-25 14:13

_O- ‘schei uit.’ Of ‘laat het!’ Is hier standaard. _O-

Joy zijn 1e galopjes terug. :D
Hij loopt zo’n 15 min terug om de dag. Buiten deze stukken stapt hij en laat ik hem wat SB stappen om sterker en lenigere te worden. Aan de manier waarop hij nu galoppeert denk ik dat hem dat wel goed doet. :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:17

Hij doet het goed. Lekker rustig opbouwen. +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 15:30

:j Ben benieuwd of we nog op wedstrijd gaan deze zomer. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 00:20

Manlief vandaag officieel afgestudeerd als smid. :+:
Ben zo trots op hem! Ook de leerkrachten en klasgenoten ontmoet. :D leuke bende, kan me voorstellen dat ze zich ook geamuseerd hebben.
Kleine rondleiding gekregen net als de andere partners en was toch wel boeiend om te zien allemaal. :j

Ook een heel interessant veiligheidssysteem op de bekap plaatsen wat ik nu wil voor op stal als ik het vind. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 06:58

Joy loopt er netjes bij, wat fijn dat hij weer vooruit gaat! De rust en geleidelijke opbouw doen zeker goed :j
Proficiat voor je man, dat heeft hij goed gedaan! En ook wel heel handig om een smid aan huis te hebben :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 07:42

Mars schreef:
Joy loopt er netjes bij, wat fijn dat hij weer vooruit gaat! De rust en geleidelijke opbouw doen zeker goed :j
Proficiat voor je man, dat heeft hij goed gedaan! En ook wel heel handig om een smid aan huis te hebben :))

Ik zei gisteren thuis al: ‘zo nu nog een DA en ik zit helemaal gebakken maar we zullen een vrouwelijke zoeken?’ _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 08:39

Mars schreef:

Nah, de smid zijn paarden worden het laatste gedaan :+ .
Ik ben zelf bekapper, hamer op korte intervallen (5 weken bij voorkeur, max 8). Maar ik moet veel te vaak toegeven dat mijn eigen paarden regelmatig over die intervallen gaan.
:o

Gefeliciteerd voor je man!

Ik ben benieuwd naar dat veiligheidssysteem :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 11:34

Duhelo schreef:
Mars schreef:

Ik ben zelf bekapper, hamer op korte intervallen (5 weken bij voorkeur, max 8). Maar ik moet veel te vaak toegeven dat mijn eigen paarden regelmatig over die intervallen gaan.

Hier worden ze mooi op tijd gedaan maar 5 weken is voor mijn paarden te snel. :+
Dan lopen ze na 20 weken op hun koten. :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:57

Wat voor veiligheidssysteem is dat?
Van harte gefeliciteerd met je eigen hoefsmid :p

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:58

Ayasha schreef:
Duhelo schreef:

Hier worden ze mooi op tijd gedaan maar 5 weken is voor mijn paarden te snel. :+
Dan lopen ze na 20 weken op hun koten. :=

Mwoah, te zien hoeveel je doet natuurlijk.
Maar het is wel erg afhankelijk van paard hoor.

Een van mijn klantjes is zo een Cob type, net iets te grote voeten voor zijn lijf, maar mooie ronde voeten. Die groeit anderhalve cm per 5 weken, gigantisch veel steunsel. MAar die zou ik prima 12 weken kunnen laten voor die scheef gaat, gaat flaren of gaat scheuren. Moet ik er dan wel 4-5 cm rand vanafhalen :+ .

Een ander is een ex polopaardje geweest, kleine elegante voetjes, amper hoefgroei, loopt ook op hoefschoentjes buiten omdat ze gevoelig bleef of steentjes, geen voet genoeg om er een ijzer op te zetten.
Maar hetgene dat ze groeit, is scheef. Laat ik die op 10-12 weken, dan moet ik zoveel gaan corrigeren dat ze inderdaad niks meer overhoudt.
Dus die doe ik op 5-6 weken, en eigenlijk is dat dan gewoon even steunsel weghalen, met schijfje dat ene randje scheve voet wegslijpen en een klein beetje afronden.
Ideale klanten die :+ .
Mijn eigen PRE heeft ondergeschoven hielen (en weinig hiel), samengeknepen hiel, lange teen, geen dunne zool maar princes op de erwt, dus owee als je er een velletje vanaf haalt, Die doe ik ook standaard om de 4-5 weken puur om die hiel beetje open te krijgen en die teen in toom te houden.
Wil daarom niet zeggen dat ik er veel vanaf haal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 12:39

Daarom zei ik dus ook: voor mijn paarden. :+

Het was een soort ring die ‘dicht’ ging met een pin. Als ze in paniek raakte trok je gewoon de pin er uit. Maar kan het systeem nergens vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:48

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 13:06

Afbeelding
Kreeg net een foto van een van een klasgenote

Als je aan het ringetje trekt schiet ie open.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:20

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:21