Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 17:29

Thanks voor jullie reacties. Ik heb er inmiddels best wel wat gezien en bij de meeste wist ik inderdaad al vrij snel dat dat hem niet ging worden. Dus waarschijnlijk werkt het andersom ook wel zo!

Ze staat dichtbij, dus als ik een goed gevoel heb of het idee heb dat dit hem is, kan ik vrij snel een 2e bezichtiging plannen, maar vermoed dat dat meer de bevestiging gaat zijn ofzo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 17:33

De buurvrouw hier heeft Freibergers, degene die ik ken spreken me niet zo aan :n Veel meer richting koudbloed qua karakter en als je niet uitkijkt ook snel moddervet.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 17:38

Achterom schreef:
De buurvrouw hier heeft Freibergers, degene die ik ken spreken me niet zo aan :n Veel meer richting koudbloed qua karakter en als je niet uitkijkt ook snel moddervet.

Ah het mixen met de warmbloed heeft dus niet extreem veel verschil gemaakt? Dat is jammer, want dat was wat ik dacht te lezen. Ik kom zo steeds meer uit op de Welsh Cob of kruisingen,wat ik al wat in gedachten had. Dat is natuurlijk ook prima :j Ik leer toch weer wat bij over rassen en types waar ik nog niet zo bekend mee ben :D

Laura_

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 17:42

AdemoJowy, heb je een minimum stokmaat in gedachten?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 19:53

Ja minimaal 1.55 :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 13:53

AdemoJoey schreef:
Achterom schreef:

Ah het mixen met de warmbloed heeft dus niet extreem veel verschil gemaakt? Dat is jammer, want dat was wat ik dacht te lezen. Ik kom zo steeds meer uit op de Welsh Cob of kruisingen,wat ik al wat in gedachten had. Dat is natuurlijk ook prima :j Ik leer toch weer wat bij over rassen en types waar ik nog niet zo bekend mee ben :D

Maar waarom kijk je ook niet gewoon naar het NRPS? Daar heb je ook deel arabisch bloed gekruist met van alles. Mijn e pony was 50% arabier, 37nogwat EV en de rest pony en heb in die tijd heel wat nrps wedstrijden gedaan en waren echt leuke dieren. Sommige weinig bloed, andere meer. Maar dus zat kruisingen alleen staan die niet als kruising te koop

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 13:59

MyWishMax schreef:
Maar waarom kijk je ook niet gewoon naar het NRPS? Daar heb je ook deel arabisch bloed gekruist met van alles. Mijn e pony was 50% arabier, 37nogwat EV en de rest pony en heb in die tijd heel wat nrps wedstrijden gedaan en waren echt leuke dieren. Sommige weinig bloed, andere meer. Maar dus zat kruisingen alleen staan die niet als kruising te koop

Ik kijk ook zeker naar NRPS hoor! Daar stond mijn Welsh x Arabier ook bij ingeschreven. Aankomende week ben ik erg druk, de week erna hoop ik wat stallen te kunnen bezoeken en wie weet wat voor paarden er via bijv. MP ed nog voorbij komen. Mochten jullie nog ideeën hebben, dan hoor ik het graag!

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 14:18

Belker schreef:
Dan kan een freiberger ook passen. Maar die zitten wel een stukje rijden. Hoewel, Equinize zit in Enschede.

Equinize zit in Weerselo toch zover ik weet?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 14:52

Lizenlotte schreef:
Belker schreef:
Dan kan een freiberger ook passen. Maar die zitten wel een stukje rijden. Hoewel, Equinize zit in Enschede.

Die indruk kreeg ik ook en op de site staat coaching en ik krijg niet echt het idee dat zij paarden verkopen? Of heb ik dat mis?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 15:54

Lizenlotte schreef:
Belker schreef:

Dat ligt nog geen 20 km bij Enschede vandaan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 15:56

AdemoJoey schreef:
Die indruk kreeg ik ook en op de site staat coaching en ik krijg niet echt het idee dat zij paarden verkopen? Of heb ik dat mis?

Ze hebben zelf een erkende Freiberger dekhengst en ze importeren (en verkopen) Freibergers.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 16:12

@lieser ik weet waar Weerselo ligt (bij mij om de hoek, en een half uur enkele reis van Enschede vandaan) daar ging het me niet om.
Ik dacht gewoon even dat ik wat gemist had bij equinize.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 17:04

Lizenlotte schreef:
@lieser ik weet waar Weerselo ligt (bij mij om de hoek, en een half uur enkele reis van Enschede vandaan) daar ging het me niet om.
Ik dacht gewoon even dat ik wat gemist had bij equinize.

Nee hoor. Vanuit Den Haag zit Equinize (grofweg) in Enschede :D

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 17:32

Lieser schreef:
AdemoJoey schreef:

Ze hebben zelf een erkende Freiberger dekhengst en ze importeren (en verkopen) Freibergers.

Ah, dank voor het verduidelijken!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 18:16

Klopt ze handelen beperkt en fokken ook wat. Weerselo is in de buurt van Enschede, ook voor mij.

Ik was vandaag bij een freibergerfokker in Belgie en heb weer genoten van het jonge spul. En nee, ik koop er geen, ik heb er aan 1 genoeg.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:16

Genieten mag toch Belker :D

Vandaag de paarden voor het eerst samen in de wei.
Inmiddels likken ze samen al 1 voerbak uit <3

En voor het eerst gereden. Ik vond het spannend en Ice vond het spannend, maar we hadden best wat fijne momentjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:18

Wat een prachtig beeld! En echt een plaatje van een paard <3

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:22

Meelezer zegt: wat een onwijs leuk dier Boemel! Hier ga je vast heel veel plezier mee beleven.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 20:01

Wat mooie plaatjes al zeg!
Ennnn mooie cap ook ;)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:20

Alle 3 de 5 jarigen hebben een nieuw huisje gevonden.
Niets via de veiling maar allemaal via via.
Ik blijf zeggen ben je op zoek, ga eens kijken op wedstrijden, vertel het de smid, instructeur van de rijvereniging, de dierenarts etc. zo koop en verkoop ik toch vaak.
De veulentjes zijn wel allemaal voor de veiling aangemeld.
Je kan niet alles houden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:21

Hoi allemaal!

Ik wil jullie allemaal nog heel erg bedanken voor het meedenken en de fijne adviezen rondom de verkoop van Nova.

Vanavond is ze vertrokken met haar nieuwe eigenaresse. Een ontzettend leuke meid, en ze gaan samen een mooie toekomst tegemoet.

Het afscheid viel ons zwaar, maar we zijn vooral heel blij dat ze een fijne nieuwe plek heeft gekregen.

Het verkopen van een paard was toch weer een hele ervaring, met allerlei verschillende soorten kijkers: van mensen die ineens niks meer laten horen tot juist hele leuke mensen. We zijn nu vooral opgelucht dat het achter de rug is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:22

Oh wat goed dat ze vrij snel een fijn huisje gevonden heeft. Ook al is het dubbel :(:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:30

Cardy schreef:
Hoi allemaal!

Ik wil jullie allemaal nog heel erg bedanken voor het meedenken en de fijne adviezen rondom de verkoop van Nova.

Vanavond is ze vertrokken met haar nieuwe eigenaresse. Een ontzettend leuke meid, en ze gaan samen een mooie toekomst tegemoet.

Het afscheid viel ons zwaar, maar we zijn vooral heel blij dat ze een fijne nieuwe plek heeft gekregen.

Het verkopen van een paard was toch weer een hele ervaring, met allerlei verschillende soorten kijkers: van mensen die ineens niks meer laten horen tot juist hele leuke mensen. We zijn nu vooral opgelucht dat het achter de rug is.

Gefeliciteerd!
Logisch dat het ook zwaar is, je hebt toch iets met je paard en je hoopt altijd dat ze goed terecht komen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:39

Gefeliciteerd! Leuk dat ze een goed huisje heeft kunnen vinden :)

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 23:01

Gefeliciteerd met de verkoop, fijn dat ze een goed huisje heeft gevonden :j

Ik mag binnenkort ook het verkoop traject in, kijk er niet naar uit :=