Hier hebben we ook gewoon een duidelijk beleid bij de paarden. Ik wil best de tijd nemen voor ze als ze iets eng vinden etc maar bij gevaarlijk of ongewenst gedrag krijgen ze gewoon een tik, dat doen ze bij elkaar immers ook en dat veel harder.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palousa_boy schreef:Maar goed dat mensen naar het paard kijken en niet naar de ruiter![]()
Hier hebben we ook gewoon een duidelijk beleid bij de paarden. Ik wil best de tijd nemen voor ze als ze iets eng vinden etc maar bij gevaarlijk of ongewenst gedrag krijgen ze gewoon een tik, dat doen ze bij elkaar immers ook en dat veel harder.
Elisa2 schreef:Mensen gaan vaak pas leren als ze eigen paarden gaan rijden. Hetzij van een ander, hetzij van zichzelf. En dat is prima, ieder heeft zijn eigen leerweg. Er zijn steeds meer mensen die mooie en inspirerende voorbeelden kunnen geven. Denk maar aan Featherlight of Tristan Trucker. Dat was er vroeger allemaal niet en wij hebben het ook gered. Ik zie het dus niet allemaal heel negatief in.
Elisa2 schreef:Ter verduidelijking dan, bij voorkeur sla ik ze niet en nooit en gelukkig is het ook niet vaak nodig. Alleen in situaties waarbij het gevaarlijk wordt voor mij en harder ingrijpen noodzakelijk is dan doe ik dat.
pol013 schreef:Nope, maar dat wist je zelf ook wel.
Overigens tik ik mezelf om datzelfde te weten te komen ook wel eens met de zweep. Is ook niet zo traumatisch eigenlijk. Vind ik wel prettig om te weten voor ik dat ding gebruik.
Gini schreef:Onterecht en overbodig zou ik de tik niet noemen. Je zou wel - puur filosofisch en achteraf pratend natuurlijk - je kunnen afvragen of die tik echt absoluut de enige tool was die het gewenste resultaat oplevert. Waarmee ik de tik in kwestie niet veroordeel, laat ik dat duidelijk stellen.