Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:Veel paarden die via zo'n veiling worden aangeboden zijn al afgeschreven geweest, ik bedoel die goedkopere paarden op ESHA site etc. Moet je wel rekening mee houden.
goldenarrow schreef:Fly_high schreef:Veel paarden die via zo'n veiling worden aangeboden zijn al afgeschreven geweest, ik bedoel die goedkopere paarden op ESHA site etc. Moet je wel rekening mee houden.
Helemaal gelijk hoor! Daarom altijd goed kijken wat er op de keuringsrapporten staat (en of die er wel bijzitten). Maar dat geldt voor elk paard wat je wil kopen. Staan er genoeg op waar ik echt geen geld voor zou geven, maar je kan er ook regelmatig echt wat leuks vandaan halen.
Fly_high schreef:Veel paarden die via zo'n veiling worden aangeboden zijn al afgeschreven geweest, ik bedoel die goedkopere paarden op ESHA site etc. Moet je wel rekening mee houden.
Zonnetje81 schreef:Fly_high schreef:Veel paarden die via zo'n veiling worden aangeboden zijn al afgeschreven geweest, ik bedoel die goedkopere paarden op ESHA site etc. Moet je wel rekening mee houden.
In de zin van?
Mijn nichtje heeft een fijn paard via een veiling gekocht, ook vooraf gereden. Alleen dat was zo'n dier wat bij de toppers helemaal uitgetest en tot het uiterste is gedreven en volgens deze mensen dus het hogere niveau niet aankon of iig niet op die jonge leeftijd/dat tempo.
Uiteindelijk een super fijn dier geworden die ze wel eerst heeft moeten oplappen met rust geven, behandelen voor maagzweren etc.
Voor dat geld kun je nu niet eens een groen dier kopen.
MarjanB schreef:Kwam op Facebook nu ook weer iemand voorbij die opgelicht was door de bekende handelaar met bloedtesten..
MyWishMax schreef:Je moet het alleen wel kunnen.Om het ook leuk voor het paard te maken dan. En vaak ook voor de eigenaar, veel denken het leuk te vinden maar het valt dan toch tegen. Maar ook waar de eigenaar zegt het leuk te vinden, maar waar het voor het paard niet leuk is.
Mensen overschatten zichzelf graag in wat ze aan kunnen. Niet alleen qua projecten, maar ook qua kwaliteit bijvoorbeeld. Of karakters. En met projecten of groene dieren is toch vaker het budget de reden dat ze daarmee thuiskomen danndat ze het echt wilden. Dan hadden ze juist een eisenlijst voor paard met meer ervaring, braaf en noem maar op.
Samen groeien kan je met elk paard. Maar ze hoeven ook niet volledig groen te zijn om te kunnen leren. Ik heb het juist over volledig groen gehad die door onervaren mensen of mensen die het niet kunnen gekocht worden ipv een paard die al wat ervaring heeft. Dat kan dus ook net paar jaar ouder zijn die wat gezien heeft maar nog lang geen schoolmeester is.
Medische projecten opknappen leuk vinden, geen probleem. Als je maar het budget ervoor hebt en de kennis om überhaupt ongemak te herkennen.