Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 19:41

Rocamor schreef:
Storm schreef:
Dit was mijn pennytijd

[ Afbeelding ]

Ik was niet geabonneerd, maar kocht ze vaak zo. En ik sluit qua (leef)tijd aan bij Storm. Deze oude vind ik qua tekeningen enzo toch wel de mooiste.

Als iemand Moira en Misser tegenkomt (stond in zo'n dik boek, hou ik me aanbevolen)

Moira en Misser, was dat niet het verhaal dat de pony mishandeld was (echt Penny hehehe) en dat het meisje haar haren afknipte zodat Misser aan jongens gewend raakte?
Ik weet het gewoon nog!

BarbaravdW

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:09

En dat verhaal van een paard dat mega reageerde op een parfumlucht omdat de vorige trainer daar naar rook en hem pijn deed? Geurtje heette zephyr volgens mij, geen idee hoe t paard heette....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 23:13

BarbaravdW schreef:
En dat verhaal van een paard dat mega reageerde op een parfumlucht omdat de vorige trainer daar naar rook en hem pijn deed? Geurtje heette zephyr volgens mij, geen idee hoe t paard heette....

Oooh ja! Volgens mij heette het paard Zephyr en het luchtje anders! Maar nu twijfel ik, haha!

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 06:51

Sheran schreef:
BarbaravdW schreef:

Oooh ja! Volgens mij heette het paard Zephyr en het luchtje anders! Maar nu twijfel ik, haha!

Was dit niet 'wervelwind'? Ik herinner me nog dat de trainer spijkers op de hindernissen zette, en op het einde getuigt de stalhulp daarvan en wordt de trainster opgepakt 8-)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:09

Jaaa dat verhaal, met die spijkers!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:52

Ooooh ja Wervelwind, dat was het paard :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:07

Sheran schreef:
Heb er twee op gezet.

Mag ik een linkje naar je fb pagina in PB? Lijkt me leuk om er wat terug te lezen. Helaas heb ik gros van mijn collectie weggegeven (volgens mij). Ik heb enkel nog de edities waarin ik zelf stond en me zodus extra dierbaar zijn. :o

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:03

Ik ben nog steeds op zoek naar een Penny Plus waar één van mijn ponies Blotser op de voorplaat staat. Bruine met smal lang hoofd met onregelmatige bles, zeer groot sprekend oog en een blauw halster. (Of geel) Het was een april nummer en er waren er te weinig gedrukt dus ik kreeg zelf daar nou net geen exemplaar van. Weet niet welk jaartal, maar jaren 90, meer naar het einde, denk ik zo. Het was geloof ik niet lang voordat ik naar Portugal verhuisde, en dat was in 99.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:09

Heb je nog een oude foto van je paard Lusi?

Herkennen we hem wellicht sneller

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:43

Zij heette Blitser, geen Blotser, typefoutje. Het was een pony en stond vaak,net als Serena,in de PennyPlus omdat ik ze als model gebruikte.
Afbeelding

Afbeelding

Andere zitten in foto albums en los in een doos....Dus voorlopig maar zo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:05

Oooh ja die ken ik nog goed! Die stond op de voorkant van meerdere... en in de inforubrieken.

Weet je nog welke verhalen erin stonden? Ik kan over een week of 2 kijken. Ik heb een vaag beeld, maar een van de verhalen zou me helpen.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:12

Even vraagje. Hoeveel boekjes kreeg je per jaar in de jaargangen 2006 tm 2011.

Voor de jaargangen van 2013 heb ik er steeds 26 maar nu wil ik eerdere jaargangen kopen en wordt er aangegeven 12 boekjes. Dus ik ben niet zeker of dit klopt. :+ voordat ik straks nog maar de helft heb even checken :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:27

Volgens mij is in het begin dat er elke 2 weken een boekje en dat werd 1x per maand.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:02

Sheran schreef:
Oooh ja die ken ik nog goed! Die stond op de voorkant van meerdere... en in de inforubrieken.

Weet je nog welke verhalen erin stonden? Ik kan over een week of 2 kijken. Ik heb een vaag beeld, maar een van de verhalen zou me helpen.

Nee, geen idee van de verhalen, ik schreef 3-5 stripverhalen per maand (plus korte verhalen, quizzen, Rakker, en artikelen) en wist zelf niet in welke nummers ze zouden belanden. Ik heb dat nummer zelf nooit gehad dus ik weet echt niet welke verhalen er in gestaan hebben. Er en ben me ook maar bewust van 1 voorplaat, van een aprilnummer, dus als er meer zijn, zou ik die ook graag willen.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:11

Lusitana schreef:
Zij heette Blitser, geen Blotser, typefoutje. Het was een pony en stond vaak,net als Serena,in de PennyPlus omdat ik ze als model gebruikte.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ohh echt, waren die van jou, Serena en Blitser? Wat heb ik daar veel over gefantaseerd vroeger, dat ik er één van mocht uitkiezen als verzorgpony (of eigen pony). :D

Heb je ze verkocht?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:29

Lusitana schreef:
Sheran schreef:

Nee, geen idee van de verhalen, ik schreef 3-5 stripverhalen per maand (plus korte verhalen, quizzen, Rakker, en artikelen) en wist zelf niet in welke nummers ze zouden belanden. Ik heb dat nummer zelf nooit gehad dus ik weet echt niet welke verhalen er in gestaan hebben. Er en ben me ook maar bewust van 1 voorplaat, van een aprilnummer, dus als er meer zijn, zou ik die ook graag willen.

Als ik thuis ben kijk ik voor je, ik herken ze meteen :) Ik was fan van Blitser!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:30

AnnoNiemand schreef:
Lusitana schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ohh echt, waren die van jou, Serena en Blitser? Wat heb ik daar veel over gefantaseerd vroeger, dat ik er één van mocht uitkiezen als verzorgpony (of eigen pony). :D

Heb je ze verkocht?

Ja, ze waren van mij en ik ben ze op een rot manier kwijtgeraakt.
Toen in in 1999 naar Portugal verhuisde had ik niet direct plek, dus ik liet ze achter om een plek te zoeken voordat ik transport zou regelen. Ze zijn op een landje met paarden in Drenthe terechtgekomen via een kennis van mijn ex. Het was van de vriend van die kennis en het stel raakten uit elkaar en daarin zijn de ponies verwikkeld geraakt en waarschijnlijk naar de slacht gebracht want ze zijn nooit meer teruggevonden.
Ik heb nog steeds nachtmerries waarin ik op zoek ben naar ze of er één of beide vind en ze niet terugkrijg.

Sheran schreef:
Als ik thuis ben kijk ik voor je, ik herken ze meteen :) Ik was fan van Blitser!

Dank je.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:07

Citaat:
Ja, ze waren van mij en ik ben ze op een rot manier kwijtgeraakt.
Toen in in 1999 naar Portugal verhuisde had ik niet direct plek, dus ik liet ze achter om een plek te zoeken voordat ik transport zou regelen. Ze zijn op een landje met paarden in Drenthe terechtgekomen via een kennis van mijn ex. Het was van de vriend van die kennis en het stel raakten uit elkaar en daarin zijn de ponies verwikkeld geraakt en waarschijnlijk naar de slacht gebracht want ze zijn nooit meer teruggevonden.
Ik heb nog steeds nachtmerries waarin ik op zoek ben naar ze of er één of beide vind en ze niet terugkrijg.

Jeetje wat een afschuwelijk verhaal...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:58

O wat erg Lusitana...

Manowar1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:01

Wat een naar verhaal, Lusitana.

Ik ben nieuw op bokt en kwam dit topic tegen. Ik was een Penny meisje in je jaren ‘80 en ‘90. En nu een Penny moeder. Al is mijn dochtertje lang niet zo’n fan als ik toen was.

Heb altijd spijt gehad dat ik van mijn moeder al mijn Penny’s moest weggeven aan mijn nichtje. Die ze vervolgens stuk maakte en weggooide.

Mijn favorieten:

- over 2 zussen waarvan er één bang was. Salt of Pepper. Die pony moet na een val afgemaakt worden. Ze voedt dan een mishandelde pony Patchwork op.

- over Loes Koper die niet mag springen omdat haar zus is verongelukt.

- Een pony die niet wil springen zonder dat het meisje erbij is. Ze moet de pony verkopen omdat haar vader zijn baan verliest. En gaat met de pony mee op concours. Uiteindelijk wint ze hem terug

- Moira en Misser

Ik vond deze tekenaar erg goed en tekende alles na.