Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DJZ schreef:Interessant om te lezen
Ik moet iedere dag, aangezien ze in eigen beheer staan pp 14 kilometer van huis. Het is afhankelijk wat voor dienst(en) ik die week heb. Ik werk in de horeca, dus ergens tussen 7:00 en 1:30 moet ik een 8 uurs dienst draaien, 5x in de week... Meeste diensten die ik draai zijn 10-18, 11-19 of 12-20.. Als ik 10 uur of eerder moet beginnen, ga ik na werktijd naar de paarden. Als ik 11 uur of later moet beginnen, ga ik voor die tijd.
De paarden lopen 24/7 buiten, kunnen naar binnen als ze willen en hebben 24/7 hooi tot hun beschikking, dus ik hoef maar 1 keer per dag.
Met de dagelijkse klusjes ben ik tussen de 30 en 45 minuten bezig. Afhankelijk van weer, tijd en energie ben ik 2 tot 4 keer per week wel echt aan het werk met de 2 grote en de kleine pak ik vaak tussendoor even.
Op mijn vrije dagen ga ik vaak eind van de ochtend er heen en doe ik klusjes waar ik de andere dagen niet aan toe kom. Dit varieert van tuig poetsen tot nieuwe palen slaan/draad spannen/waterbakken uitschrobben/bak aanharken/ hooi plekken schoonmaken, weide onderhoud, enz.
Ik heb nu 2 winters achter elkaar niks met de paarden gedaan. Vorig jaar geen motivatie, dit jaar was het mij veel te nat, in combinatie met veel werken