Halverwege november hebben wij een paard gekocht dat een ex-renpaard bleek te zijn. Dit was een behoorlijk avontuur en hierover heb ik toen een topic aangemaakt. Met veel terechte commentaren, meningen en adviezen tot gevolge. Daarnaast kregen we ook de vraag een eventuele vervolg topic te maken en ik denk dat we daar wel klaar voor zijn. De naam is trouwens toen geopperd door een bokker.
De afgelopen maanden is er behoorlijk wat gebeurd. Na de keuring die we hebben gedaan zijn we aan de slag gegaan. De osteopaat is meerdere keren geweest en heeft haar goed behandeld. Al na de eerste behandeling hadden we ineens een merrie die lekkerder in haar vel zat en dat was te merken ook.
Ik heb hulp gezocht bij iemand die mij van alles kon leren in voornamelijk het grondwerk. Zo zijn we bezig gegaan met het opbouwen van een band en het vertrouwen in elkaar.
En ik moet zeggen… we zijn al echt een team samen.
Sinds een maand zijn we rustig aan begonnen het rijden op te pakken. Ze mist behoorlijk wat bespiering en ondanks ze er al veel beter uit ziet mag er ook echt nog wel een aantal kilo bij op. Ze is goud eerlijk en ontzettend braaf. En de dingen die ze niet snapt kan ik alleen maar bij mijzelf zoeken.
Om te kunnen rijden zijn we eerst een tijd bezig gegaan met het oefenen van het om doen van het hoofdstel. Dit riep bij haar paniek op. Met heel veel rust en geduld en vooral veel belonen gaat dit nu zonder moeite.
Ook het opstappen met een krukje was voor haar lastig. Ook dit hebben we in alle rust nu voor elkaar.
In tussentijd zijn we verhuisd naar een andere stal. Hier hebben we veel meer mogelijkheden om samen te genieten. Alle faciliteiten zijn aanwezig en ze komt veel meer buiten. Hier lijkt ze nog blijer te zijn dan dat ze al leek.
Al met al hebben we nog een giga weg te gaan, maar ben ik zo ontzettend blij dat we deze korte weg al zo goed hebben afgelegd.
Heel erg leuk om dit te lezen! En ik vind dat jullie op relatief korte termijn (uiteindelijk maar een flinke 4 maanden) al best wat gerealiseerd hebben. Jullie zijn blij met haar en zij met jullie
Het verschil tussen foto 1 en foto 3 zegt alles. Proficiat!
Je zult er een enig paard aan hebben. Uitspraak van mijn dierenarts: ”Zeg niet zomaar paard tegen een volbloed. Een volbloed is een dame van adel!”
pol013
Geplaatst: 08-04-25 09:36
Goh wat zijn jullie lekker flexibel terug gestuiterd van een minder optimaal begin
Als je het zo serieus oppakt als jullie nu doen zie ik nog een mooie toekomst voor je. Je geeft jezelf en jullie paard zo in ieder geval alle kansen in het leven.