pien_2010 schreef:Terugkomend op het gesprek van Chris over het hengst zijn van Joy. Hij had het over de grootte en dat er weinig liefhebbers voor zouden zijn.
Hoe is de bloedlijn van Joy? Is deze interessant?
Ik kan me namelijk voorstellen dat als ik een grote hoge merrie zou hebben dat Joy ,die ik erg sound vindt, kan zorgen voor een kleiner en mooi sound paardje.
Ik ben er wat laat mee, en ik wil zeker zijn expertise niet in twijfel trekken, alleen zijn er volgens mij wel mensen die graag wat kleiner fokken. Dus niet eens E maar gewoon niet zo hoog en groot.
Dus wellicht dat hij toch interessant kan zijn. Hoe kijk jij daar tegen aan?
En ik vind Joy wel echt een hengst worden nu en ben benieuwd hoe ver dat gaat.
Ik denk dat Chris vooral denkt in grote sportpaarden. 1,68 is ‘een kleintje’ daar.
Ik vermoed net als jij dat Joy door zijn maat juist gebruikt kan worden door mensen met grote paarden die bv eentje van 1,60 willen fokken voor zichzelf ipv 1,75.
Of juist voor C pony’s waar ze een D uit willen proberen te halen. Dus hoewel ik Chris begrijp vanuit zijn perspectief (Jeanette rijdt liefst 1.70+ ) denk ik dat als hij zich wat bewijst zijn stokmaat niet perse een dealbreker zal zijn. Niet iedereen wil grote sportpaarden. Ik zoek zelf consequent naar hengsten in Joy zijn maat om Rêve haar stokmaat te behouden maar die vind je niet veel met kwaliteit en ik kan niet de enige zijn lijkt me.
Heb nu 1 Duitse gevonden maar die past niet met Rêve. Die heeft dezelfde ‘minpunten’ als Rêve zelf
Langs moeder kant is hij paard gefokt. Pretty (Reve haar moeder) was Erik x Zaïre x Ivanhoe
Ismir was Berber/sbs en ook paard. Je dacht echt niet ‘oh pony’ als je Ismir zag 
Dus ik denk dat hoewel veel mensen Chris zijn mening zullen delen er ook markt is voor een goede E. Ze verkopen goed in NL dus lijkt me dat men ze ook zou willen kunnen fokken. Maar nu is het een klein paard met een D combineren en hopen dat ie E wordt van wat ik lees op Bokt.