Van veulen tot nu (bijna) 2 jaar!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annaberberxx

Van veulen tot nu (bijna) 2 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 22:12

Inmiddels is mijn lieve Orion DG alweer bijna 2 jaar oud!
Nog als de dag van gisteren zie ik hem als veulentje naast zn moeder staan.

Lalithyia (Glamourdale x Uphill) is zijn moeder en tevens nog altijd in mijn bezit. Ze komt uit de Nomana-stam, in deze bloedlijn komen vele goede dressuurpaarden voor.

Toen ik haar kocht zei de fokker al, je moet eens een veulen met haar fokken! Tsja, waar begin je dan..

Gelukkig sta ik met mijn paarden op een fijne pensionstal waar een veulentje fokken mogelijk is, dus heb ik dit goed met deze mensen kunnen regelen!
Al snel was de hengst gekozen, Fürst Dior. Helaas bleek dit geen match te zijn en moest ik wel switchen van hengst. Toen is mijn oog gevallen op een appaloosa hengst Oquido de Peru.

Een hengst met veel zelfbehoud, balans en vooral geen hectische beweging + een fijn karakter. Daar was ik naar op zoek!

Na de eerste inseminatie was Lalithyia direct drachtig en kwam op 30 juni om 2:30 ‘s nachts in 2023 het hengstenveulen Orion DG ter wereld!

Afbeelding
Foto is op dag 1 gemaakt!

Lalithyia voor het eerst moeder en mijn eerst gefokte veulen! Dankzij de mega goede zorgen van mijn pensionhouders waren we er snel bij en is ze de bevalling vlekkenloos doorgekomen.

Op de keuring van het NRPS werd hij reservekampioen bij de dressuurveulens merrie’s/hengsten en kampioen bij hengstenveulens!
Afbeelding

Nog een leuke fotoshoot gedaan van hem tijdens de zomer 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Na het afspenen kon hij fijn blijven op mijn pensionstalling, want ook daar hebben ze opfok! Ideaal want zo kwam hij nog altijd door handen en zag ik hem nog elke dag!

In de zomer ging hij met zijn twee vrienden de weide op en heeft hij heerlijk kunnen groeien. Het karakter van hem is gemakkelijk. Hij is soms zo’n kluns en een tikkeltje lomp.
Daarentegen soms ook een scheinheil want oh hij kan soms echt wel het bloed onder je nagels weg halen!
Maar he <3

Afbeelding

Nu is hij inmiddels dus alweer bijna twee jaar! Waar blijft de tijd. Afgelopen maart is hij gecastreerd en mag nu als ruin door het leven.

Ik ben nog altijd trots op hem! Zo benieuwd naar onze toekomst samen! Hij is en blijft mijn kleine grote Orie.

Lekker groeien en spelen deze zomer met je vrienden in het land! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Dreamboy

Re: Van veulen tot nu (bijna) 2 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:46

Wat een knappert.

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 23:06

Dreamboy schreef:
Wat een knappert.

Dankje!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 00:00

Wat is hij mooi diep bruin. Hij lijkt aardig aan de maat ?
Ontzettend lief hoofd zit erop :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:55

Leuk paard, zie er veel Glamourdale in terug.

Zie dat Oquido inderdaad de hengsten in de lijn heeft die een braaf karakter meegeven. Ben benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen straks.

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 17:32

Toushie schreef:
Wat is hij mooi diep bruin. Hij lijkt aardig aan de maat ?
Ontzettend lief hoofd zit erop :)

Jaa hij is zeker aan de maat! Nog niet gemeten, maar moeders is 1.75m! Oquido is 1.66m!

emtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:18

Wat een prachtig dier!
Heel mooi diep bruin idd