MARAAAA schreef:weet iemand waar je het fb kan vinden is dat facebook of hier op bokt
FB is de afkorting voor FaceBook.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saul schreef:Dat, en de tijd, met een gezin en een hoop dieren thuis is het helaas niet meer mogelijk om even in het vliegtuig te stappen daarheen.
En wat ik erg jammer vind, is dat de website adhorse.co.uk niet meer in de lucht is. Daar haalde ik voorheen ook heel veel leuke pony's vanaf.
Mer1980 schreef:Cioccolato schreef:Ik heb zoiets met dat jonge grut als ik ze laat keuren.
Kan de prijs ook ineens zakken natuurlijk![]()
Ongekeurd zijn ze een stuk gunstiger geprijsd, toch een risico voor de koper. Gekeurd gaan de prijzen flink de lucht in bij goedkeuring natuurlijk
Hier ook zo hoor, laat mijn jonge paarden eerst rondom op de foto zetten, dan gaan ze de verkoop in, maar ongekeurd vraag ik toch minder. Had mijn 3 jarige ook onbeleerd te koop staan, wel röntgen gekeurd ,prachtig bont groot compleet paard, vroeg er 9K voor ruimte voor onderhandeling was er zeker. Kwam geen hond op. Heb haar uit de verkoop gehaald en wordt nu professioneel beleerd. over een paar maanden gaat ze via de professionele stal de verkoop in, maar dan moet ze veel meer kosten.
Sky_As schreef:Dat hangt natuurlijk van het paard af. Als het echt een betere beweger is die binnen 2 maanden m loopt ipv b ( waar de basis netjes op zit maar nog niet de oefeningen of gestart bijvoorbeeld) dan kan het wel in verhouding omhoog.
Alleen is het voor kopers natuurlijk heel onhandig.
Haal dan het paard uit de verkoop en zet het 2 maanden later opnieuw te koop....
Want wat als ik als koper 4 keer wil komen rijden en ik wil keuren en er zit dus 3 weken tussen eerste keer kijken en kopen.
De prijs is de eerste keer al afgegeven toch....
mavantos schreef:Sky_As schreef:Dat hangt natuurlijk van het paard af. Als het echt een betere beweger is die binnen 2 maanden m loopt ipv b ( waar de basis netjes op zit maar nog niet de oefeningen of gestart bijvoorbeeld) dan kan het wel in verhouding omhoog.
Alleen is het voor kopers natuurlijk heel onhandig.
Haal dan het paard uit de verkoop en zet het 2 maanden later opnieuw te koop....
Want wat als ik als koper 4 keer wil komen rijden en ik wil keuren en er zit dus 3 weken tussen eerste keer kijken en kopen.
De prijs is de eerste keer al afgegeven toch....
Dan zou ik het paard al niet eerst in de verkoop zetten maar dat direct doen inderdaad. Of minstens echt uit de verkoop halen en dan later opnieuw aanbieden. Mensen die op zoek zijn naar een paard onthouden toch dat ze het paard al eerder te koop hebben zien staan en dat is echt niet in je voordeel, want als ze m leuk vonden waren ze de eerste keer waarschijnlijk al gekomen.
De tekst "prijs stijgt naarmate training vordert" is zo'n dooddoener. Daalt die dan ook als de training slechter gaat?
Cioccolato schreef:Ik hoef bij een eerste bericht ook niet perse een hele sollicitatie brief. Vind een bericht over de vp prima, daarna komt de rest wel als paard in budget past.
En zo staat ieder er altijd anders in.
StalNollie schreef:En soms kan het ook interesse peiling zijn of een bepaald dier in de markt valt
Ik koop regelmatig van alleen maar een zinnetje
Ruin 3 jaar met paspoort en verder weet ik dan niks bevalt me ook prima.
Marigold schreef:Zelf zou ik kunnen bedenken dat geen duidelijke prijs neerzetten ook kan vanuit het idee dat je als verkoper zelf pas wil verkopen als het gevoel goed is.
Mét prijs is het net of iedereen die het geld neerlegt het recht heeft op jou pony. Dus dat het ‘m daarin zit, dat de prijs pas komt na kennismaking en in overleg.
Iemand die niet oké voelt kan m niet kopen al leggen ze het dubbele neer van wat je stilzwijgend in gedachten had, en iemand die je erg geschikt vind krijgt m misschien zelfs voor minder dan dat.
Benzz schreef:Een 6 jarige op B/L nivo die je in 1 a 2 maanden Z geklasseerd hebt. Dan heb je weinig met opleiden en ontwikkeling van kracht in het lijf te doen. Want dat is fysiek onmogelijk.
Tenzij je dressuur als kunstjes erop zetten vind zonder de toegevoegde waarde vanuit het skala.
denisesilver schreef:Kan natuurlijk dat een paard thuis al langer op niveau loopt en gewoon even gestart moet worden voor de punten. En een die M loopt zal ook minder opleveren dan een die Z loopt met een goed bevestigde wissel, en daar zal geen jaar overheen gaan, lijkt me.