Manege moet sluiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Manege moet sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 13:36

Alweer een bericht over een manege die moet sluiten . Ditmaal Manege Kempenhaeghe in Heeze, een manege voor mensen met een beperking. De reden zou zijn de hoge kosten van het inhuren van personeel waardoor er zwaar verlies wordt gedraaid. Ik persoonlijk ken deze manege niet- ik hoop wel dat ze goede nieuwe plekken voor de paarden kunnen vinden.Daar wordt niets over vermeld. Voor de clienten zouden "alternatieve vormen van bewegen" gezocht worden. Net of zomaar bewegen hetzelfde is als iets samen met paarden doen... :(

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de politieke discussie te staken, daarvoor kan je terecht op NM. Na deze moderatoropmerking zullen dit soort berichten ook verwijderd worden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 13:52

Manege's moeten sluiten, boerderijen weg, wandeltochten mogen niet doorgaan, je huis straks in box 3 belast (in ieder geval als je nog wat verhuurd) je vakantiehuis moet weg vanwege de torenhoge belastingen..maar we wonen in een fijn land. :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 13:52

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:05

Omdat dit topic beter op PaardenPraat past ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> PP

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:40

Sunnda schreef:
Manege's moeten sluiten, boerderijen weg, wandeltochten mogen niet doorgaan, je huis straks in box 3 belast (in ieder geval als je nog wat verhuurd) je vakantiehuis moet weg vanwege de torenhoge belastingen..maar we wonen in een fijn land. :Y)

Ach, binnenkort mag je vast weer naar de stembus, kun je fijn op Geertje stemmen ...

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:58

Lieser schreef:
Sunnda schreef:

Ach, binnenkort mag je vast weer naar de stembus, kun je fijn op Geertje stemmen ...

En waar is het beter dan?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:17

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 15:21

Lieser schreef:
Sunnda schreef:

Wat heeft dat er nou mee te maken????? Met het simpele feit dat een manege voor gehandicapten moet sluiten? Natuurlijk zit er iets financieels achter- echter, deze manege werd al flink gesponsord door mensen die het een waardevolle plek vinden. Dure ZZP-ers? Veel stallen die ik ken draaien ook nogal zwaar op vrijwilligers en die zijn dus gratis. Maar zoals ik al zei ken ik deze stal niet. Het is wel al de zoveelste in korte tijd die gaat stoppen en dat viel me op.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:29

Wat denk je van de verzekeringen tegenwoordig, dat is ook bijna niet meer te doen voor maneges

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:01

Lieser schreef:
Sunnda schreef:

Wat heeft die nu waargemaakt van zijn beloftes? Werkelijk niets. Eigen risico omlaag, maar verzekeringspremie omhoog. Zo vang je dus ook geld van de mensen die geen gebruik maken van het eigen risico.

Die CO2 hoax gaat ook maar door. En dan kappen ze gewoon amazoneregenwoud om een snelweg aan te leggen voor de klimaattop. Dus die luitjes die vinden dat er te veel CO2 uitgestoten wordt, maar ondertussen privevliegtuigen gebruiken en dus speciale snelwegen krijgen.

Door de toenemende kosten zullen er nog meer maneges en pensionstallen sluiten in de komende jaren. Diervoeders naar 21% tarief, enz.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:24

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de politieke discussie te staken, daarvoor kan je terecht op NM. Na deze moderatoropmerking zullen dit soort berichten ook verwijderd worden.

Sandraatje45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:36

Ik wil als insider van deze manege toch nog reageren. Er wordt niet flink gesponsord. Deze manege is 29 geleden geschonken aan Kempenhaeghe en het rijden is altijd gratis geweest tot er zo'n 8-9 jaar geleden een andere beheerder werd aangenomen ivm pensioen. Er komt dus geld binnen. De manege draait op 1 part-time kracht van 32 uur. Er zijn geen dure zzp-ers voor de manege. We hebben nog niet eens de kans gekregen om sponsoren te zoeken of donaties te regelen. En veel paarden hebben we ook niet...4. Er is alleen maar verteld dat de manege niet rendabel is......dat is hij al 29 jaar niet, tenminste finacieel rendabel. Sociaal emotioneel is de manege onbetaalbaar |( |(