Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 14:05

Mars schreef:
Mams is ook prachtig! Oogt wat donkerder in haar winterhaar, klopt dat? Of vertekend de foto wat?
Ze oogt zeker als veel paard maar jullie maken een hele mooie combi <3

:j ze wordt elk jaar minstens 1 tint donkerder tot nu toe… haar wintervacht is elk jaar wat donkerder en ze komt er dus ook elk jaar wat donkerder onder uit. :=

Whiskey was blijkbaar normaal de planning om hem dit weekend terug naar ons te brengen maar dat is mis gegaan voor de zelfs wisten dat dat hun planning was. :+
Ze gaan nu kijken wanneer het voor ons allen kan en dan komt hij terug.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 17:27

Heb altijd van meer massieve paarden gehouden. Sam vond ik pas mooi toen hij volledig in de spieren kwam en ook die krachtpatser uitstraling kreeg. :+:
Dat ik lengte en breedte gewijs wat beperkt ben mag me toch niet weerhouden? _O-
Afbeelding
Afbeelding
En ze moet nog terug écht in de spieren komen. :+:

BritHittepit

Berichten: 2553
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:20

Afbeelding

Valt allemaal nog wel mee hoor :+

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:33

Ayasha schreef:
Mars schreef:
Mams is ook prachtig! Oogt wat donkerder in haar winterhaar, klopt dat? Of vertekend de foto wat?
Ze oogt zeker als veel paard maar jullie maken een hele mooie combi <3

:j ze wordt elk jaar minstens 1 tint donkerder tot nu toe… haar wintervacht is elk jaar wat donkerder en ze komt er dus ook elk jaar wat donkerder onder uit. :=


Ah dus toch! Heb Rêve altijd wat lichter in gedachten dan ze op nieuwere foto’s toont. Maar mevrouw is dus met de tijd echt wat donkerder. En wat een heerlijk volle staart en manen bos <3

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 07:49

Hihi ja dat heb ik ook, dat ik elke keer denk van goh ze is donkerder dan ik in mijn gedachten heb :))

Maarja palomino's zijn toch vaak toverballen. Wel grappig dat je zegt dat ze al met al steeds donkerder wordt. Mareentje is altijd in de winter erg licht. In de zomer echt diep goudkleurig. En eind van de zomer staat ze vol met appeltjes voordat de lichtere wintervacht de boel weer overneemt.

Ze heeft de eerste jaren ook een paar jaar gehad dat er steeds witte vlekjes onder de wintervacht vandaan kwamen. Net drukplekken. Alleen dan op plaatsen waar een drukplek totaal onlogisch is, flank / bil ofzo, ik weet het eigenlijk niet precies meer. Dat heeft ze nu al jaren niet meer.

Bij vorige eigenaresse (ik kocht haar in 2001, toen ze 7 was) werd zelfs regelmatig serieus gevraagd of ze een nieuw paardje had :=

Dat is ook een leuk paard zeg Britt!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 01:41

Dat is dus geen ide van jullie. _O- ze is tot nu toe idd elk jaar wat donkerder. :)) als haar wintervacht er pas is denk je even ‘nee ik vergis me.’ Maar eens die er geheel is zie je het al dat ze toch wat donkerder is. Ze heeft ook een zwarte plek op haar linker-bil die elk jaar iets groter wordt. :+

Joy heeft hem ook ergens maar ben even kwijt waar. Ik dacht op zijn hals.

Van Rêve denken ze meestal dat ze vos is door dat haar manen en staart ook donkerder geworden zijn doorheen de jaren. :=

Hoop wel dat Joy zijn witte manen en staart houdt. Op drie had Rêve die ook nog nl.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 07:27

Ja ik vind Reve ook meer vos tonen dan palomino op veel foto's. Ze heeft ook veel zwarte haren in de staart zeker...?

Ja die zwarte vlek op de bil lijkt wel erg op Mareentje haar mysterieuze witte vlekken. Maar ook kleinere stipjes waren het, een erwtje ofzo. Heel apart. Ik was benieuwd of er ergens in het voorjaar een keer een appie onder de wintervacht vandaan zou komen :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 01:33

pmarena schreef:
Ja ik vind Reve ook meer vos tonen dan palomino op veel foto's. Ze heeft ook veel zwarte haren in de staart zeker...?

Ja die zwarte vlek op de bil lijkt wel erg op Mareentje haar mysterieuze witte vlekken. Maar ook kleinere stipjes waren het, een erwtje ofzo. Heel apart. Ik was benieuwd of er ergens in het voorjaar een keer een appie onder de wintervacht vandaan zou komen :))

Heb het toevallig vorige week nog laten zien. De ‘binnenkant’ van haar staart is donkergrijs. Daar rond zit een deel vos en daar tussen zitten wat witte haren… :roll:
Haar manen zijn ook grijs/vos met enkel de onderste laag wit. >;)

De witte vlekken noemen ze birdcatcher spots trouwens. Naar een ierse volbloed.
https://formula707.com/blogs/blog/birdcatcher-spots

Rêve haar zwarte vlek en elke donkere vlek of vlekjes noemt dan weer ‘bend’ wat gelinkt is aan sooty (Rêve haar kleur is sowieso een dead giveaway betreffende sooty maar Joy lijkt dus ook sooty te zijn.)
Beiden zijn een ‘afwijkende’ pigmentatie maar niets schadelijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 15:24

Zo, vandaag al meerdere telefoontjes afgewerkt. Het hoge woord is er uit. Whiskey komt niet meer terug. :) voor mij komt dit niet onverwacht. Ruinen gaf hen veel meer mogelijkheden dichter bij huis. Begrijp de beslissing ook. Ze wilde wel graag in de app groep blijven omdat het zo’n leuke groep is. :D dat is natuurlijk geen probleem. (Die app gaat ooit echt uit 30 man ofzo bestaan _O-)

Ze is ons wel dankbaar voor alles wat we gedaan hebben en zal ons zeker doorverwijzen als ze iemand kent die een opfok zoekt.

Straks komt iemand kijken met eentje die in mei twee wordt. Eigenaresse zou een vriendin zijn van iemand die al bij mij staat. En er heeft nog iemand gestuurd die nog ook zou willen komen kijken maar die eerst gaat navragen of hij bij haar merrie op stal mag (ja de communicatie verloopt soms verwarrend. _O- daarom ‘reken’ ik dus nergens op tot ze ‘m effectief brengen. :)) )

Ben benieuwd naar wat straks gaat brengen. Hoop wel dat mijn man mee kan. Voel me toch altijd iets veiliger als ik niet alleen ben bij de 1e ontmoeting. :=

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:30

Aha toch einde Whiskey dus. Nouja dan weet je dat ook maar. Wel fijn ook als hij dichterbij kan staan. Hou oud is hij nu...?

Ben benieuwd naar je nieuwe pleegkinders ;)

Ja birdcatcher spots ken ik. Was wel frappant dat het bij Mareentje maar een paar jaar was en elke keer dus andere witte stippen die onder de wintervacht vandaan kwamen en weer verdwenen. Het stopte al ver voor haar 20e, ik denk het meest toen ze nog voor of rond de 10 zat :)

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:10

Helder Kathleen en fijn dat jullie goed elkaar gaan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 16:23

Whiskey zou twee worden in mei of juni denk ik. Hij gaat nu bij twee merries komen te staan. Had al eerder gepost dat ik hem niet terug verwachtte. Het was ‘te stil’ en in theorie had hij twee weken geleden al ‘groene kaart’ om terug in de kudde te kunnen dus ik was eigenlijk gewoon op bevestiging aan het wachten op dit punt.

Maar we gaan inderdaad amaible uit elkaar. Een opfok is uiteindelijk ook gewoon een komen en gaan… zeker met hengsten… ik verwacht dat het wel vaker zal gebeuren dat eens ze geruind zijn ze naar huis of dichterbij gehaald worden. Ze gaf zelf ook aan dat dat de hoofd reden was en zodra ze hem lieten castreren zei ik hier thuis ook al ‘dat geeft natuurlijk veel meer opties dichter bij huis.’
Hoe zou je zelf zijn uiteindelijk.
Ik ben een opfok begonnen om de mijne onder mijn bewind te hebben dus ik ga niet oordelen. _O-

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:44

Nee ze hebben ook gewoon groot gelijk. Als het lot dan toch zo besloten heeft kan je er ook gewoon in mee gaan, en als er een fijn plekje beschikbaar is....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:14

Dit weekend komt er een jongeman bij. Een bonte deze keer. :D

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:12

Dat gaat snel daaro....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 22:19

pien_2010 schreef:
Dat gaat snel daaro....

Soms gaat het snel. :))
Compensatie van karma voor al die keren dat ik weken bezig ben voor niks. := deze eigenaren hebben me ook in november al eens gestuurd zonder dat daar toen actie op volgde. Heb er meerdere die me drie of vier keer sturen over de maanden en waar niets van komt.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 06:33

Leuk, een bontje!

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 08:47

Dat is snel. Ruinen zorgt inderdaad voor meer mogelijkheden. Ik heb ze aan huis dus altijd dichtbij maar als dat niet kan en je vind een goed plekje dichterbij je huis ja dan snap ik hun keuze ook.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 20:46

petraaken schreef:
Dat is snel. Ruinen zorgt inderdaad voor meer mogelijkheden. Ik heb ze aan huis dus altijd dichtbij maar als dat niet kan en je vind een goed plekje dichterbij je huis ja dan snap ik hun keuze ook.

Ik ook. Heb er ook bij nog niemand moeilijk om gedaan. :) Nero is ook naar huis gehaald zodra ze plek hadden. Snap ik. De eigenaren van Whiskey woonden toch een 45 minuten van de weide. Niet onoverkomelijk maar ook weer niet iets wat je perse elke dag wil doen om 10 minuten naar je paard te kijken dat wat met pech ook nog eens meer interesse in eten of spelen heeft dan in jou. :=

Het is puur toeval dat die andere mensen nu ineens vrij dringend een plek nodig hadden. Op zich ben ik met een groepje van 4 a 5 ook tevreden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 18:44

Zo de nieuwe telg staat veilig bij ons en is zich volop aan het uitleven met vriendjes die spelen. := plaats zo wat filmpjes als ik klaar ben met mijn eigen paarden.

Hij liet zich eigenlijk erg makkelijk laden. At ook na een uurtje al goed zijn meuslie uit de zak. Slobber moest ie nog over nadenken.
Hij heeft een licht dikke knie van uit te breken vorige week. Dat houden we dus nu in de gate. Heb zalf op de schaafwond gedaan en coolinggel waar geen wonde was. Weet niet hoeveel het helpt maar goed. Vandaag was hij niet van plan het te ontzien. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 20:49



Hij besloot ‘prison rules’ te volgen en de grootste en stoerste er uit te pikken. := :=

Ik heb het halster trouwens weg gepakt zodra dat veilig kon. :=

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:21

Handig van Leo dat ie even laat weten; “Joehoe, Joy heeft hier wat laten liggen! Kom je het even opruimen?” :Y)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 21:39

_O- we wisten niet zeker of ie het als wapen aan het gebruiken was of bij aan het houden was voor als Joy klaar was. :=

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 07:55

Lekker soepel beestje die bonte. Niet erg onder de indruk van de anderen :=

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:26

Leuke aanwinst voor de kudde :D brengt leven in de brouwerij :D

Wat is Joy trouwens al een gigantische bok van een paard aan het worden…