Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Umeo
Berichten: 2230
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:33

Alja schreef:
Als ik een paard zou kopen en hij wordt op mijn verzoek gekeurd en daarna is de prijs hoger dan kan diegene het steken in een plek waar de zon niet schijnt…

Echt als je zo met mensen om wil gaan…..


Zo zou ik ook denken! :+

Umeo
Berichten: 2230
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:34

Tieme schreef:
Hoe gaan jullie om met de zoektocht?
Voor 1 paard een kijk afspraak maken en wordt dit niks dan verder kijken?

Of hebben jullie meerdere afspraken staan en kijk je dan achteraf welke meest geschikt is? Met risico dat die ondertussen weg is...

Ik ga van de week bij een stal 2 bekijken en eind van de week 1. Die waarschijnlijk meer mijn type zal zijn. Maar diegene heeft wel nog een tijd nodig om te bedenken maar wie ze hem verkooptm Met de kans dat diegene die ik eerder gezien heb dan al weg zijn... ik heb nu al stress :') Had er beter 1 af kunnen spreken


Bij mij als verkoper mag iedereen zo veel komen kijken/rijden als hij/zij zelf wil maar weg is wel weg. Ik hou geen paarden aan de kant voor een 'misschien'.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:49

Ik sprak altijd gewoon af bij degene die me aanspraken. En als paard dan echt 1 was die bij me paste en ging ik daar verder mee zei ik de rest af. Tenzij ik op dezelfde dag zou gaan kijken. Belde ook altijd dezelfde of volgende dag of we ermee doorgingen of niet, maar zodra ik wilde keuren bekeek ik niks anders.
Nooit 1 voor 1 bekeken, maar als ik twijfel zoek ik ook gewoon door, dus nooit spijt gehad dat 1 al verkocht was als de 2e niet werkte.

1 voor 1 vond ik en zonde van de tijd, maar zo loop je juist ook eventuele geschikte dieren mis.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:29

StalNollie schreef:
De prijs is afgesproken op hoe het paard nu erbij staat. Al die keuringen (los van 'simpele' keuringen(klinisch) doet zeker wat met het paard in prijs. De omschrijving met deze prijs is een beetje af / af

Nee… Als het paard een onverwachte bemerking heeft, dat doet afhankelijk van de bemerking iets met de prijs.
Niet andersom. Als dat zo is zeg ik dezelfde woorden als Alja.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:02

Dit alles word besproken voor een keuring he. Jullie doen net of het na de keuring is

Maar het komt dus zeker voor het gebeurd.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:04

Als je een hogere prijs voor je paard wil vragen, moet je hem gewoon zelf van te voren laten keuren. Zo simpel is het. :')

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:05

Change3x schreef:
Als je een hogere prijs voor je paard wil vragen, moet je hem gewoon zelf van te voren laten keuren. Zo simpel is het. :')


Dit

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:20

Rustig rustig het kan gebeuren.... En het gebeurt hoef je mijn niet op aan te vallen :D

anjali
Berichten: 15087
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:51

StalNollie schreef:
De prijs is afgesproken op hoe het paard nu erbij staat. Al die keuringen (los van 'simpele' keuringen(klinisch) doet zeker wat met het paard in prijs. De omschrijving met deze prijs is een beetje af / af

Krijg je hem dan ook goedkoper als hij "afgekeurd" zou worden? Ik heb dit nog nooit gehoord hoor. Wat jij dus zegt is dat ,als je hem laat keuren en hij blijkt goed te zijn, dat hij dan ineens duurder wordt ?! Dan moet hij ook goedkoper worden al er gebreken uit zouden komen! Eigenlijk komt dit erop neer dat de verkoper niet wil dat er gekeurd wordt. Iedereen op Bokt zal dan toch gelijk heel argwanend worden en afraden van de koop!

anjali
Berichten: 15087
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:04

Tieme schreef:
Hoe gaan jullie om met de zoektocht?
Voor 1 paard een kijk afspraak maken en wordt dit niks dan verder kijken?

Of hebben jullie meerdere afspraken staan en kijk je dan achteraf welke meest geschikt is? Met risico dat die ondertussen weg is...

Ik ga van de week bij een stal 2 bekijken en eind van de week 1. Die laatste zal waarschijnlijk meer mijn type zijn. Maar dat is altijd afwachten.
Maar diegene heeft wel nog een tijd nodig om te bedenken naar wie ze hem verkoopt. Met de kans dat diegene die ik eerder gezien heb en die me mogelijk qua rijden enz bevallen dan al weg zijn... ik heb nu al stress :') Had er beter 1 af kunnen spreken

Tips?
Of beter eerst naar diegene kijken die waarschijnlijk mn type is en paar dagen later de 2 op de andere stal?

Ik ging gewoon hier en daar kijken en als ik nog moest nadenken was hij soms weg en soms ook niet. Ik wilde er graag een nachtje over slapen, vroeger was dat goed te doen maar tegenwoordig krijg je die tijd niet. Mijn huidige zag ik s'morgens op Marktplaats, s'middags gaan kijken en s'avonds stond hij al in mijn stal. Terwijl ik vroeger eerst meerdere malen ging proefrijden. Toen was er nog geen internet en met advertenties in krantjes ging alles veel trager.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:12

@Anjali, dat eerste is redelijk gebruikelijk hoor. Ik spreek een prijs onder voorbehoud van goedkeuring af. Meestal met een globale omschrijving van wat ik goed en iet goed vind voor mijn doel.
Als er dan bemerkingen zijn, meer dan het redelijke en functionele, dan ga ik bij mezelf na of ik het risico wil lopen en zo ja, voor welk budget.

Zo heb ik minder geld geboden tov de afgesproken prijs op een paard die bij de keuring een hartruis bleek te hebben. Daar zijn we uiteindelijk niet uitgekomen omdat ik er meer vanaf wilde dan dat zei wilden doen. Maar zakken deden ze wel.
Maar zo heb ik dus wél het afgesproken bedrag betaald bij een paard met een chip (die al bekend was bij het afspreken van de prijs) en een lichte KS die pas bij de keuring aan het licht kwam.

@tieme
Ik heb in mijn zoektocht waar mogelijk meerdere paarden per ritje bekeken. Maar dat is omdat mijn tijd me iets te veel 'kost' om uren het land te doorkruisen op zoek naar een paard. Maar buiten dat heb ik wel gewoon 1 paard per keer beoordeeld. Niet nog afwachten of een andere nog leuker is. Tegen de tijd dat ik weg reed op adres 1 had ik meteen al wel een beeld of het wel of niet echt iets voor mij was. Dat laat ik dus ook altijd vrij vlot weten aan de verkoper.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:33

Ik had vorig jaar een afspraak om een paard te kijken die op marktplaats geadverteerd stond. Avond voor afspraak werd ik gebeld dat ze meer mails hadden gehad dan vooraf gedacht dus de prijs 3000 ophoogden….

Toen heb ik ook maar bedankt

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:48

Change3x schreef:
Als je een hogere prijs voor je paard wil vragen, moet je hem gewoon zelf van te voren laten keuren. Zo simpel is het. :')


Los van de "hogere prijs" vind ik eigenlijk dat het altijd
zo zou moeten gebeuren!

Stel dat ik wat verkoop, wil ik van tevoren weten dat wat ik
verkoop op dat moment gezond is!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:56

Ik verkoop nooit wat :')
Maar zou dan vooraf inderdaad ook laten keuren, dan kom je op de foto's iig niet voor verrassingen te staan.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:05

c_alsemgeest schreef:
Ik verkoop nooit wat :')
Maar zou dan vooraf inderdaad ook laten keuren, dan kom je op de foto's iig niet voor verrassingen te staan.


Dit :) en mocht het zo "kapot" zijn, dan beslis ik graag
over mijn eventuele eigen dier, hoe erg ook!

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:07

StalNollie schreef:
Dit alles word besproken voor een keuring he. Jullie doen net of het na de keuring is

Maar het komt dus zeker voor het gebeurd.

Ik heb het nog nooit meegemaakt en zou het ook zeker niet accepteren.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:13

Dat kan ieder zijn keuze daarin toch

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:54

Dat kan toch niet?? Je betaalt zelf de keuring als het dier goedgekeurd wordt. En dat wordt ie opeens duurder? Nooit eerder gehoord en zou het echt niet pikken. Vind het bijna iets waarvoor ik naar de rechtbank zou stappen, mocht het me overkomen.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:59

Het gebeurd toch echt. Dit grapje heeft een bekende fokker uit de regio ruim 15 jaar geleden met me uitgehaald.

anjali
Berichten: 15087
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:39

lies schreef:
Dat kan toch niet?? Je betaalt zelf de keuring als het dier goedgekeurd wordt. En dat wordt ie opeens duurder? Nooit eerder gehoord en zou het echt niet pikken. Vind het bijna iets waarvoor ik naar de rechtbank zou stappen, mocht het me overkomen.

Ik vind dit ongehoord en echt niet kunnen. Ik heb al 40 jaar eigen (gekochte! ) paarden maar dit nog nooit meegemaakt. Heel interessant wel , hieruit blijkt dat ik nog dagelijks kan bijleren!!!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:40

Niks verbaast mij meer in de paarden handel.. :+

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:05

lies schreef:
Dat kan toch niet?? Je betaalt zelf de keuring als het dier goedgekeurd wordt. En dat wordt ie opeens duurder? Nooit eerder gehoord en zou het echt niet pikken. Vind het bijna iets waarvoor ik naar de rechtbank zou stappen, mocht het me overkomen.



Nog 1keer..... Als je wilt gaan kopen en je krijgt het over het keuren en het geld dan word dit voordat het paard word gekeurd medegedeeld dus NIET na de keuring ..... Lezen aub

denisesilver

Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:31

Ben benieuwd welke koper hier überhaupt mee in zee zou gaan. Wat een idioterie 8)7

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:35

Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe graag je het paard wil hebben..
Het is mij dus overkomen, ligt wel iets ingewikkelder hoor.
Laten we het erop houden dat ik heel blij ben met het paard.

anjali
Berichten: 15087
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:49

Tilmar schreef:
Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe graag je het paard wil hebben..
Het is mij dus overkomen, ligt wel iets ingewikkelder hoor.
Laten we het erop houden dat ik heel blij ben met het paard.

Dat is het voornaamste, dat je nu een paard hebt waar je blij mee bent. En de wel of niet valse verkopers krijg je er (hopenlijk, want ik heb ook eens stalkers gehad!) niet bij.!!