Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:07

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:10

Mellow schreef:
https://www.gld.nl/nieuws/8110998/gelde ... tkEfkmg64U

Weet niet of het hier al geplaatst was. Gaat over eventuele afschot.

@Dubbelfun, die 9 roedels zijn DFW en Veluwe, maar ze worden ook gespot op andere plaatsen. Dus vandaar dat ik denk dat er meer zijn.

Gaat nog een dingetje worden, hier staat veel niet achter raster. En afschot gaat enkel plaats vinden wanneer ze achter raster hebben aangevallen. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat vallen.

Mellow

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:14

Ja en of ze de goeie afschieten...
Maar men is de put straks aan het dempen maar het kalf is al verdronken...

Ik zag vandaag voor het eerst een weiland met schapen en lammeren...
Vond dat zo raar. Normaliter was dat normaal en veel en het leek nu wel een zeldzaamheid...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:31

Mellow schreef:
Ja en of ze de goeie afschieten...
Maar men is de put straks aan het dempen maar het kalf is al verdronken...

Ik zag vandaag voor het eerst een weiland met schapen en lammeren...
Vond dat zo raar. Normaliter was dat normaal en veel en het leek nu wel een zeldzaamheid...

Ik houd mijn hart vast, heb de eerste lammetjes ook al gespot.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:29

Weer raak in Loenhout.. (lang stil geweest in die omgeving)

Citaat:
Loenhout België
06-03-2024
Een schaap vermoord.
Emma lijkt de enige mogelijke dader.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf

Afbeelding

Let op schokkende foto van opengescheurd schaap.
Spoiler:
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:55

Ff ergernis tussendoor de ongelooflijke domme houding van mensen.
Je legt ze met artikelen uit dat stroomrasters niet helpen. Kangals zelf ook vermoord worden bij de honderdste opmerking van honden erbij. Dat een stal vaak niet eens mag. En zo nog tig voorbeelden meer. En nog blijven ze roepen de boer moet zijn vee zelf beschermen. Of meer van die onnozele opmerkingen meer..

Echt hoe groot is die betonplaat dan? Of zit er alleen wat groen mos in die kop, echt. .?

Gelukkig kon ik daar wel foto's plaatsen. Ik hoop dat er wat geschrokken zijn van vermoorde honden...

Want met tekst alleen komt er nooit wat door... Dat is zeker bij die lui

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 09:02

Ooit zullen ze erachter komen helaas zal het in veel gevallen te laat zijn.

En ik hoop dat dat soort mensen persoonlijk geraakt worden door tragedie op wat voor manier ook.
Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.

Ben er klaar mee om uitleg te geven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:06

Zichtmelding Zandhuizen Frl

Citaat:
7 maart 2024
Zichtmelding: Zandhuizen, gemeente Weststellingwerf, provincie Friesland
Tijd: 7.00 uur

Wolf gespot ad Zandhuizerweg.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Afbeelding
Afbeelding

Voor degene die geen sociale media account heeft of wil, de tekst letterlijk overgenomen van facebook en/of meldingen app. En om te zorgen dat het bericht aan de BR voldoet, een link naar bron.

Foto is still uit fimpje.

Bron Meldingen wolven in Westerveld.

https://www.facebook.com/share/v/FRGKGs ... tid=WC7FNe

Nb deze alerts/Facebook pagina meldt alleen maar na contact met de melder cq eigenaar.
Aangevallen dieren worden alleen maar gemeld met instemming betrokkenen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 09:10

Als je naar die Googlefoto gaat vind ik het echt bijzonder dat daar wolven lopen.

Waar vinden die dieren beschutting? Geen bos, heel veel weiland.
Lijkt me dat wolven toch ook een vast honk ergens moeten hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:12

Onali schreef:

En ik hoop dat dat soort mensen persoonlijk geraakt worden door tragedie op wat voor manier ook.

Ik probeer het nog steeds.
Net nog een link mee gestuurd met de info van stefan worst met de zoveelste aanval achter wolfwerend raster.
Maar dat was de Steenwijker courant dat was geen goede link.
Nee ze geloven alleen extreem links nu.Nl

Maar ik hoop ook echt dat de dieren van mensen die niet zo naïef zijn bespaard blijven. En echt dat deze mensen zelf eens aangevallen worden. En dan eens denken. F.uck ik was gewaarschuwd.
Maar dan zal het karakter eerder zijn alles de schuld te geven behalve hun eigen stomme gedrag
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 07-03-24 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:22

Nou DP, ben dr bang voor, als ik kijk naar het foto topic, dan maakt men zich meer druk om het ontbijt dan om dierenleed.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:28

Volgens mij zijn in de omgeving Zandhuizen wel de nodige boswallen en bosjes. Bovendien is het vlakbij DFW en het onderduikershol rond de bossen Diever e.o.

@DP, ik laat het langs me heen glijden.
En als er maar 1 persoon is die mede dankzij dit topic zijn dieren veilig kan houden omdat ze niet in de gaten hebben dat er ook bij hen in de omgeving wolven zitten, is dat heel mooi.

Dat topic is de sop de kool niet meer waard, wintu.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:31

Had het niet over dit of dat andere topic maar over fb.

Hier weet je voortaan wel wie wat zegt... En daar denk ik het mijne van...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:33

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:35

tienus63 schreef:
Wolf die onlangs in Rusland mensen aanviel waarbij een vrouw een vrouw gedood is, bleek geen hondsdolheid te hebben.

Bron
https://kurgan.bezformata.com/listnews/ ... 126918491/

Dat was eerder nog het smoesje. De aanvallen komen door hondsdolheid anders vallen ze niet aan.

Kan er weer 1 op de lijst van fabels ❌

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:39

Dorpsgenoot zag het een wolf bij de Oosterstreek, is melding gemaakt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:48

DuoPenotti schreef:
Je legt ze met artikelen uit dat stroomrasters niet helpen. Kangals zelf ook vermoord worden bij de honderdste opmerking van honden erbij. Dat een stal vaak niet eens mag. En zo nog tig voorbeelden meer. En nog blijven ze roepen de boer moet zijn vee zelf beschermen. Of meer van die onnozele opmerkingen meer..

Echt hoe groot is die betonplaat dan? Of zit er alleen wat groen mos in die kop, echt. .?

Gelukkig kon ik daar wel foto's plaatsen. Ik hoop dat er wat geschrokken zijn van vermoorde honden...

Ik merk vooral bij mensen die er zelf niet mee te maken hebben/ wat verder van de problematiek en de natuur af staan dat deze blijven wijzen naar "de boer". Het kan weleens helpen als je zegt dat wolfwerende hekken ook niet afdoende zijn. Tenminste irl, Facebook discussies waag ik me niet aan..dat is dweilen met de kraan open.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:05

Onali schreef:
Lijkt me dat wolven toch ook een vast honk ergens moeten hebben.

Jongen die uit het nest gestuurd zijn gaan op zoek naar een 'eigen' plek en trekken dus ook door gebied wat er misschien niet zo 'huiselijk' uit ziet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:31

Lheebroek Dr 2 schapen gedood

Citaat:
6 maart 2024
Aanval tussen Lheebroek en Dwingeloo, gemeente Westerveld, provincie Drenthe

Aanval op schapen tussen Lheebroek en Dwingeloo. 2 dode schapen.

Eigenaar veel sterkte!

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/Eq8Cay ... tid=WC7FNe

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 10:32

DubbelFun schreef:
Jongen die uit het nest gestuurd zijn gaan op zoek naar een 'eigen' plek en trekken dus ook door gebied wat er misschien niet zo 'huiselijk' uit ziet.

Ja dat weet ik, maar Boijl en Oldeberkoop hebben bijna dagelijks zichtmeldingen en heel veel aanvallen.
Ze zijn dus inmiddels gevestigd daar.

tienus63 schreef:
Volgens mij zijn in de omgeving Zandhuizen wel de nodige boswallen en bosjes. Bovendien is het vlakbij DFW en het onderduikershol rond de bossen Diever e.o.

Ah oke.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:33

Doxing tegen dierhouders gericht:

Citaat:
Voor de mensen zonder FB. Hier de hele tekst:
Doxing door prowolf activisten.

Momenteel publiceren criminele prowolver-activisten in een openbare groep op faceboek locatiegevens, fotos en of videos, enz die makkelijk herleidbaar zijn tot burgers en (hobby)eigenaren van huisdieren/vee... bijvoorbeeld er zijn locatiegegevens en fotos gepubliceerd door deze criminelen van iemand die schapen heeft lopen op zijn erf rondom zijn woning (tuin) waar ook een stal staat. De bewoner wordt op deze wijze publiekelijk op social media geintimideerd en aan de schandpaal genageld als zijnde iemand die zijn schapen niet beschermd tegen wolven. Bewoners voelen zich hierdoor bedreigd en geintimideerd. Dit is "Doxing" en dat is sinds 1 januari 2024 een misdrijf en dus strafbaar, er staat gevangenisstraf en een hoge boete op. Die criminele faceboekgroep is veelvuldig aan faceboek gerapporteerd maar helaas treedt facebook (nog) niet op tegen die groep. Bij deze roep ik de politiek op om er voor te zorgen dat deze Doxing van dierhouders wordt gestopt en dat Politie en OM eindelijk een keer optreden tegen deze lieden. Ook roep ik alle wolvenexperts en wolvenecologen op om afstand te nemen van dit soort Doxing-praktijken en deze te veroordelen, en om hun aanhang in bedwang te houden want die gaat veel te ver. Dit is Doxing!

Bron:
https://www.facebook.com/share/QajLm1e8 ... tid=WC7FNe

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:48

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik merk vooral bij mensen die er zelf niet mee te maken hebben/ wat verder van de problematiek en de natuur af staan dat deze blijven wijzen naar "de boer". Het kan weleens helpen als je zegt dat wolfwerende hekken ook niet afdoende zijn. Tenminste irl, Facebook discussies waag ik me niet aan..dat is dweilen met de kraan open.

Hier hetzelfde. Het valt wel mee of het betreft die boer die toch alleen maar schapen heeft voor de slacht. Het slachten van dieren moet ook altijd ingebracht worden in de discussie.

Ik doe ook geen moeite meer verder.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:49

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:

Om me heen heb ik gelukkig veel dorp en buitengebied bewoners. Daar begint het kwartje wel te vallen.

Maar op Facebook straks nog een link geplaats van stefan worst en zijn vele inspanningen.
Maar was geen goede link... Sufferd. Ze geloven ook nog eens alleen nu.nl want die gaf aan 6.
Ja zo groot is die betonplaat. Ja dan snap ik wel dat een artikel met alleen bij die man al meer aanvallen erg bijzonder overkomt..

Maar hoe moet de rest van Nederland dan op de hoogte gebracht worden? De media doet het niet behalve met de leugens van pro wolf. Bokt doet het niet behalve met de leugens van pro wolf.

Moeten we die nadenkende naïeve zwam verhalen dan maar blijven pikken?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:50

DuoPenotti schreef:
Onali schreef:

Ik probeer het nog steeds.
Net nog een link mee gestuurd met de info van stefan worst met de zoveelste aanval achter wolfwerend raster.
Maar dat was de Steenwijker courant dat was geen goede link.
Nee ze geloven alleen extreem links nu.Nl

Maar ik hoop ook echt dat de dieren van mensen die niet zo naïef zijn bespaard blijven. En echt dat deze mensen zelf eens aangevallen worden. En dan eens denken. F.uck ik was gewaarschuwd.
Maar dan zal het karakter eerder zijn alles de schuld te geven behalve hun eigen stomme gedrag

Nu.nl is van de televaag, weinig links aan :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:00

Onali schreef:
DubbelFun schreef:

Ja dat weet ik, maar Boijl en Oldeberkoop hebben bijna dagelijks zichtmeldingen en heel veel aanvallen.
Ze zijn dus inmiddels gevestigd daar.

tienus63 schreef:

Ah oke.

Genoeg bos in die omgeving hoor. Niet aan eengesloten maar heel veel losse bebossing.