Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:54

knollentuin schreef:
Wat vreselijk verdrietig om dat te vinden ;(


Klopt!
De filmpjes van de schapen en pony en de volgende dag het dode schaap zijn van mij.
Het is nu al een week rustig gelukkig kwa aanvallen.
Maar elke dag rij ik langs de weilanden en hoop dat ik niet meer van dit soort gruwel aantref..

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:59

knooopje schreef:
knollentuin schreef:
Wat vreselijk verdrietig om dat te vinden ;(


Klopt!
De filmpjes van de schapen en pony en de volgende dag het dode schaap zijn van mij.
Het is nu al een week rustig gelukkig kwa aanvallen.
Maar elke dag rij ik langs de weilanden en hoop dat ik niet meer van dit soort gruwel aantref..


Ik zag net de foto van de pony met het veulen, kan wel janken als ik dat zie. Had het filmpje bewust al niet gekeken. Wat een vreselijk kolereland wonen we tegenwoordig toch in, waar de politiek te veel bezig is met zichzelf en met buitenlandse zaken en waar de problemen hier gewoon compleet genegeerd worden. Ik word er inmiddels zo boos van.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:03

Sterkte @knoopje. Vreselijk om het aan te treffen.

Bizar dat bokt dit bericht nog steeds links laat liggen.
Evenals het bericht van het ponykamp in Drenthe wat geannuleerd wordt vanwege de wolf.
Wordt ook niet opgepikt door bokt.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:06

Sterkte knoopje... Ongelooflijk...

Tienus zal je bericht eens temmen. Kijken of het dan bij de juiste persoon van het team komt.

Want zoiets Moet geplaatst worden. Veel te belangrijk.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:06

tienus63 schreef:
Sterkte @knoopje. Vreselijk om het aan te treffen.

Bizar dat bokt dit bericht nog steeds links laat liggen.
Evenals het bericht van het ponykamp in Drenthe wat geannuleerd wordt vanwege de wolf.
Wordt ook niet opgepikt door bokt.


Snap ik ook niet. Wolf is zo een groot ding aan het worden in sommige delen van het land. Maar ze willen de handen er niet aan branden, ze hebben het liever over misstanden in het buitenland of andere zaken. Ze lijken de mainstream media wel, gewoon doodzwijgen, dan is het er niet.

sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:07

sterregoud schreef:
Kinderen in Elspeet raken uitje kwijt door de wolf.
https://www.destentor.nl/nunspeet/kinde ... ook.com%2F

De buitenritjes worden gestopt, en een aantal pony’s is verkocht omdat buitenzijden in wolvengebied met kinderen teveel risico’s met zich meebrengt.


@Tienus, in Elspeet zijn de buitenritten ook al gestopt ivm gevaar wolf en kinderen.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:10

Ik was net buiten aan het klooien, zie ik 6 reeën het bos in verdwijnen.
Wist niet wat ik zag. Alsof ze vanuit Drenthe nu Overijssel in trekken.

Het is toch wat, sterregoud.

En was het niet in Darp dat de crèche en de peuterzaal de kinderen niet meer buiten mogen spelen?

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:11

tienus63 schreef:
Ik was net buiten aan het klooien, zie ik 6 reeën het bos in verdwijnen.
Wist niet wat ik zag. Alsof ze vanuit Drenthe nu Overijssel in trekken.

Het is toch wat, sterregoud.

En was het niet in Darp dat de crèche en de peuterzaal de kinderen niet meer buiten mogen spelen?


Haha, ik zag hier van de week ook nog vijf lopen, ik geniet er extra van. Vroeger zag ik ze dagelijks, nu zelden.

Hier het artikel over de kindercreche in Darp
https://steenwijkercourant.nl/regio/Dre ... 54455.html

Lijanne Mestemaker, waar het in dit artikel over gaat is trouwens de partner van de schapenboer die nu zijn schapen binnen heeft staan en die mee deed aan de Pilot alhier.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 07-02-24 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:14

Ja, dat is in darp. Er is trouwens ook een hond kwijt geraakt in darp begin januari dit jaar. Kan door de koude in een sloot gelopen zijn, maar heb ook aan de wolf als mogelijke oorzaak gedacht. ( niet gesproken met de eigenaar, is toch wel een heftige suggestie )

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:15

tienus63 schreef:
Sterkte @knoopje. Vreselijk om het aan te treffen.

Bizar dat bokt dit bericht nog steeds links laat liggen.
Evenals het bericht van het ponykamp in Drenthe wat geannuleerd wordt vanwege de wolf.
Wordt ook niet opgepikt door bokt.



Ik vind dat ook heel apart dat bokt het compleet negeert.
Veel weten niet of ze van de zomer hun jonge paarden nog veilig buiten kunnen hebben.
Fokkers die hun merries en veulens niet buiten durven te zetten.
En inderdaad ponykamp wat afgelast is.
Het speeld echt hier in de omgeving...van hoe nu verder?
En dan zo een groot forum als bokt die dat helemaal niet oppakt?
De wolf rukt al meer op.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:16

sterregoud schreef:
Ja, dat is in darp. Er is trouwens ook een hond kwijt geraakt in darp begin januari dit jaar. Kan door de koude in een sloot gelopen zijn, maar heb ook aan de wolf als mogelijke oorzaak gedacht. ( niet gesproken met de eigenaar, is toch wel een heftige suggestie )

Je bedoelt die mechelse herder pup?

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:17

Hond is van kameraad van mijn man.
Wij hadden het er ook al over.
Waar ze wonen loopt wolf regelmatig.

sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:18

Wintu schreef:
sterregoud schreef:
Ja, dat is in darp. Er is trouwens ook een hond kwijt geraakt in darp begin januari dit jaar. Kan door de koude in een sloot gelopen zijn, maar heb ook aan de wolf als mogelijke oorzaak gedacht. ( niet gesproken met de eigenaar, is toch wel een heftige suggestie )

Je bedoelt die mechelse herder pup?


Kruising Mechelse herder en Friese stabij , pup van 5 maanden

SunnyHorse
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:19

Wintu schreef:
tienus63 schreef:
Sterkte @knoopje. Vreselijk om het aan te treffen.

Bizar dat bokt dit bericht nog steeds links laat liggen.
Evenals het bericht van het ponykamp in Drenthe wat geannuleerd wordt vanwege de wolf.
Wordt ook niet opgepikt door bokt.


Snap ik ook niet. Wolf is zo een groot ding aan het worden in sommige delen van het land. Maar ze willen de handen er niet aan branden, ze hebben het liever over misstanden in het buitenland of andere zaken. Ze lijken de mainstream media wel, gewoon doodzwijgen, dan is het er niet.


Vind ik ook van de KNHS en sectorraad paarden.
Ze pretenderen:
“De KNHS wil dat jij samen met je paard met plezier kunt paardrijden. Daarbij zijn paardenwelzijn, veiligheid en integriteit van de sport onze belangrijkste speerpunten”
Met 140.000 paardeneigenaren als achterban willen ze ook onze belangen behartigen.


Of wat dacht je van de sectorraad paarden:
“De Sectorraad Paarden is dé spreekbuis van de paardensector richting overheid
De Sectorraad Paarden behartigt de collectieve belangen van de paardensector in Nederland.”

Werkelijk helemaal geen enkele duidelijke druk richting overheid om aan te dringen op beleid waarbij paarden veilig en vrij buiten kunnen lopen.

Geen duidelijk statement.

Geen heldere inspanning om dit voor 140.000 eigenaren dit belang te behartigen.

Als je pretendeert belangenbehartiger te zijn: DOE HET DAN OOK.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27283
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:20

Even een uitleg van de nieuwsredactie.
Bokt negeert het niet maar is aan regels gebonden. Van De Telegraaf mogen we niets overnemen en van Facebook ook niet zomaar.
Bovendien moeten wij (op verzoek van de gebruikers) de topics sluiten en doorverwijzen naar dit topic.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:20

sterregoud schreef:
Kruising Mechelse herder en Friese stabij

Die bedoel ik inderdaad, heb het idd nog gedeeld, nog steeds vermist dus, zo sneu |(
Pups vind ik sowieso al vrij kwetsbaar en met dat ijskoude weer, kan zoveel gebeurd zijn.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:23

Firelight schreef:
Even een uitleg van de nieuwsredactie.
Bokt negeert het niet maar is aan regels gebonden. Van De Telegraaf mogen we niets overnemen en van Facebook ook niet zomaar.
Bovendien moeten wij (op verzoek van de gebruikers) de topics sluiten en doorverwijzen naar dit topic.


Het is ook niet zo zeer te vinden in de Telegraaf hoor, maar wel op lokale stations, jullie nemen zo vaak van andere bronnen zaken over, waarom is dat met dit onderwerp dan ineens een probleem. Verwezen worden naar dit topic heb ik geen probleem mee, maar het onderwerp wordt amper tot niet genoemd, daar heb ik wel een probleem mee.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27283
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:25

Volgens mij is het artikel van De Telegraaf vandaag pas online gekomen? Wij hebben nog geen andere bronnen gevonden.
Als er nieuws over de wolf komt bij bronnen waar wij van mogen overnemen wordt het altijd geplaatst.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:25

Doorverwijzen is iets anders dan niets plaatsen.

En met welk onderwerp was het pas ook weer dat de nieuws redactie ook geen artikelen had die ze mochten plaatsen dus er ten 1 zelf geschreven hadden?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27283
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:27

Als we meerdere bronnen hebben kunnen we inderdaad zelf een artikel schrijven. Alleen vaak niet zomaar dezelfde dag aangezien de NR leden daar simpelweg niet altijd de tijd voor hebben.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:28

Nee dat is logisch dat dat niet meteen kan :j

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:28

Firelight schreef:
Volgens mij is het artikel van De Telegraaf vandaag pas online gekomen? Wij hebben nog geen andere bronnen gevonden.
Als er nieuws over de wolf komt bij bronnen waar wij van mogen overnemen wordt het altijd geplaatst.


En van welke bronnen mogen jullie dan overnemen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27283
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:31

Niet van De Telegraaf in ieder geval en ook niet van alles wat onder DPG media valt.
Verder denk ik dat het slimmer is om dit verder te bespreken in het feedbacktopic op VN want we gaan hier wel ergnoff topic nu, mede dankzij mij :D

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:39

Ik vind het juist wel nuttige offtopic info, dus deel het maar of nog liever zet het even vast aan begin van dit topic zodat het eenvoudig terug te vinden is.

Ik heb beheerder van meldingen in wolventopic gewezen op jullie beleid; wel VN nieuws als het onderwerp rechtstreeks via de eigenaar bij jullie binnenkomt. Of zodra het via het lokale krantje/site wordt genoemd.

Ik probeer alleen maar de meldingen zo accuraat mogelijk weer te geven in dit topic.
Als er heel veel tijd tussen zit op wolfbekende locatie als er weer een gezien is, laat ik die wel eens achterwege.
Maar aanvallen en zichtmeldingen op plekken die (nog) ‘normaal’ zijn, meld ik altijd voor zover iemand anders dat nog niet heeft gedaan.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:44

Wintu schreef:
Firelight schreef:
Volgens mij is het artikel van De Telegraaf vandaag pas online gekomen? Wij hebben nog geen andere bronnen gevonden.
Als er nieuws over de wolf komt bij bronnen waar wij van mogen overnemen wordt het altijd geplaatst.


En van welke bronnen mogen jullie dan overnemen.


Daar was ik ook wel benieuwd naar.
Aangezien ik de bron ben eigenlijk.
Bijna alle foto's heb ik de wereld ingestuurd met toestemming van de eigenaar.