Kim_W schreef:Oehlala schreef:een prijscategorie aangeven, bijv 10-15 k of 15-20k, dan hebben mensen eerder een idee hoe of wat.
Vind ik zelf ook wel fijn, want er is geen staat op te maken, op prijzen.
Wat ik daar dan lastig aan vind is dat je dan die 5000 euro verschil altijd kwijt bent. Bied jij je paard voor 10-15 aan, gaat niemand die 15 betalen en wordt er ook <10 geboden.
Edit: ben wel heel erg voorstander van prijzen in de advertentie. Scheelt voor verkoper heel veel reacties die toch op niks uitlopen, en voor kopers makkelijker om in te schatten of het de moeite waard is om überhaupt naar te informeren.
xsensibel schreef:Die van mij staat ook onder in overleg puur omdat het in overleg is.. ik heb een vraagprijs in mn hoofd maar in overleg is er veel te bespreken voor het juiste huisje..
Seni schreef:Heel eerlijk; als er staat prijs op aanvraag of iets dergelijks dan sla ik 9 van de 10 keer de advertentie al over. Omdat ik inderdaad denk dat hij vast wel buiten budget gaat vallen.
Farjen schreef:xsensibel schreef:Die van mij staat ook onder in overleg puur omdat het in overleg is.. ik heb een vraagprijs in mn hoofd maar in overleg is er veel te bespreken voor het juiste huisje..
En als iemand je contacteert, wat zeg je dan?
Ik vond het ook vervelend als verkopers naar mijn budget vroegen. Stel ik zei 10 000,dan was paard x bij de ene klant misschien 8000 maar omdat ik het budget heb, misschien wel plots 10 0000...
Change3x schreef:Seni schreef:Heel eerlijk; als er staat prijs op aanvraag of iets dergelijks dan sla ik 9 van de 10 keer de advertentie al over. Omdat ik inderdaad denk dat hij vast wel buiten budget gaat vallen.
Dat zit tussen je oren natuurlijk. Ik heb prijzen bewust niet bij de advertentie staan omdat niet de hele wereld hoeft te weten wat ik voor mijn paard vraag. Toevallig op dit moment ook één ‘
op aanvraag’ staan.
Change3x schreef:Seni schreef:Heel eerlijk; als er staat prijs op aanvraag of iets dergelijks dan sla ik 9 van de 10 keer de advertentie al over. Omdat ik inderdaad denk dat hij vast wel buiten budget gaat vallen.
Dat zit tussen je oren natuurlijk. Ik heb prijzen bewust niet bij de advertentie staan omdat niet de hele wereld hoeft te weten wat ik voor mijn paard vraag. Toevallig op dit moment ook één ‘
op aanvraag’ staan.
Gemlo schreef:Ik reageer zelf altijd minder snel bij een advertentie als er staat in overleg, omdat ik dan automatisch denk dat het buiten budget zal liggen. Maar een keer een paard gezien die in de advertentie stond als hogere prijsklasse, maar daarna had gereageerd op mijn zoekertje dat hij 6k was. Terwijl dat in mijn ogen echt geen hogere prijsklasse is. Een indicatie is altijd fijn en als je bang bent dat je in gaat leveren op de prijs, zet het dan aan de hogere kant met bijvoorbeeld, over prijs valt licht te onderhandelen. Dan weet ik dat ik wanneer het net een beetje boven budget is, er misschien nog wel over valt te praten.
Overigens heeft bij ons DAP Bodegraven meegekeken en die vond alles ruimschoots acceptabel. En hij zou een 2 hebben gegeven ipv een 3 dus dat stelt mij gerust. De rug zou hij zo op een 2 vaststellen. Even zakelijk gezien, zou zo'n twee op de rug uitmaken bij eventueel verkoop (niet uitgangspunt, maar toch als er onverwacht wat gebeurt)
oji schreef:Dat is goed nieuws Gemlo!
Ik snap nooit zo goed, niemand heeft er volgens mij moeite mee de prijs van een 2e hands auto op de verkoopsite te vermelden. Bij paarden wordt er ineens moeilijk over gedaan en wil men dat niet publiek tonen. Ik vraag me altijd af waarom dat moeilijk ligt. Is dat om te proberen het dier (deels) zwart te verkopen? Ik kan werkelijk geen andere reden bedenken.
Change3x schreef:Zo zie ik dat niet, als iemand oprecht geïnteresseerd is sturen ze je wel een berichtje, of er nou wel of geen prijs bij staat.
Change3x schreef:Je kunt aan de hand van het niveau, gebruiksdoel en leeftijd van het paard toch wel een beetje een inschatting maken.
Change3x schreef:Je kunt aan de hand van het niveau, gebruiksdoel en leeftijd van het paard toch wel een beetje een inschatting maken.
Gebruikers op dit forum: Belker, Bytespider, Kopmeeuw, Oehlala, sterregoud, x_Elise en 2 bezoekers