Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dagahra schreef:Dit is de lijst van de hr honden:
Akita
American Bulldog
American Pitbull Terriër
American Staffordshire Terrier
Boerboel
Bull Mastiff
Bull Terrier
Cane Corso
Dogo Argentino
Dogo Canario
Staffordshire Bull Terrier
Rottweiler
Tosa
Fila Brasileiro
Anatolische herder
Zuid-Russische Owcharka
Kaukasische Owcharka
Bully poedersuiker
Alano
Bandog
Pitbull achtigen: alle kruisingen met een pitbull: pocket bully, micro bully, pocket pitbull, extreme pocket bully, Regular bully, Regular Pitbull, xl en xxl pitbull, xl en xxl bully, rednose pitbull, rednose bully
DuoPenotti schreef:De luitjes die niet met een hond om kunnen gaan maar er 1 willen voor de stoer gaan dan wel een Mechelse herder opkl0ten. Of welk ras ook.
Alles krijg je fel en gevaarlijk als je maar wilt.
Ze moeten mensen die een hond hebben die incidenten geeft aanpakken.
Een levenslang verbod bijvoorbeeld als je ziet dat het aan de mensen hun manier van omgaan is.
Dáar zit het probleem
SusanH schreef:In sommige landen zijn honden als oa Kangals verboden. Ik zou zijn voor EU beleid, in ieder land hetzelfde.
Ninx wat surrealistisch. Ik heb vanmorgen in wolven gebied gewandeld ( omgeving Ede/Otterlo). Deze keer geen sporen gezien. Heb er ook nog nooit een wolf gezien. Maar goed, bij ons vlakbij zijn ze ook weer gezien heel recent. Dus kwestie van tijd voor ik er 1 tegen kom. Ik ga vaak wat dieper de bossen in en ook af van de grote paden. Heb dat echt nodig om op te laden. Maar wandelt nu wel anders dan voor een aantal jaar terug.
DuoPenotti schreef:De luitjes die niet met een hond om kunnen gaan maar er 1 willen voor de stoer gaan dan wel een Mechelse herder opkl0ten. Of welk ras ook.
Een levenslang verbod bijvoorbeeld als je ziet dat het aan de mensen hun manier van omgaan is.
Dáar zit het probleem
Dáar zit het probleem
Dreamboy schreef:Ik hoor dus net dat de wolf al veel vaker tussen Coevorden en Schoonebeek gesignaleerd is. Er zijn echter geen meldingen gedaan. Nu gaat mij ook een belletje rinkelen. Paar weken terug moest ik vol in de remmen omdat een paar reeen compleet in paniek over een hek de weg op dreigden te springen en dus op mijn motorkap zouden belanden. Dat was op de plek waar vorige week dat paard is aangevallen.
Ninx schreef:Ik denk dat het voor nu het beste is om mensen eerst een certificaat te halen en daarna kan men de hond aanschaffen.
Wanneer je geen certificaat hebt, en wel een hond kan deze in beslag genomen worden. OF je krijgt hem terug na behalen certificaat OF het is doei.
Losloopgebieden ga ik niet meer naartoe. Heel veel van bovengenoemde rassen probeer ik op alle manieren te mijden.
Het gaat zo vaak mis.
En een chihuahua zal gerust ook zomaar in je vinger hangen, om maar even mee te praten met hierboven. Maar wanneer ie dat doet heb je een gaatje, en mis je niet de helft van je aangezicht…..
Ik ben sowieso niet zo dol op veel van bovengenoemde rassen. Maar ik begrijp dat veel mensen gek zijn op hun dier en er mee om kunnen gaan. Dan is zo’n certificaat een goede oplossing. Wordt in het buitenland ook al gedaan.
Het laten zoals het nu gaat is een slecht idee. Zeker sinds Corona, en dus nog meer impulsaanschaffen, zijn er enorm veel incidenten.
DuoPenotti schreef:Ondanks dat het hier erg offtopic is zou ik een certificaat ook een goed idee vinden.
Verplicht naar cursus met aantoonbaar resultaat dus ook.
Ja zeker met die grote rassen.
Zo werden wij bijna aangevallen door de werklijn Duitse herder van de buurvrouw.
Zij hing er helemaal aan, tot op het eind zittend op de grond aan toe met haar voeten schrap in het zandpad.
Ik was zo bang dat de lijn/clip zou knappen. Ik krijg er nog rillingen van.
En die van ons Rottweiler x Holandse herder ging na 1 commando voet aan de voet en liep braaf mee. Ook de kleine jack russel liep braaf mee. (was zo trost op die van ons)
Ik weet dat ze naar cursus is geweest maar die hond staat niet op de lijst.
En denk maar dat zo'n reu ook genoeg schade brengt.
En later hoorde ik van andere buren dat hij tegen hun honden ook zo doet.
Dus je kan rassen uitsluiten, maar wat heb je er echt aan?
Muilkorf doet ze nog steeds niet om. Want hij zit toch aan de lijn zegt ze dan.
Rivendell schreef:Dreamboy schreef:Ik hoor dus net dat de wolf al veel vaker tussen Coevorden en Schoonebeek gesignaleerd is. Er zijn echter geen meldingen gedaan. Nu gaat mij ook een belletje rinkelen. Paar weken terug moest ik vol in de remmen omdat een paar reeen compleet in paniek over een hek de weg op dreigden te springen en dus op mijn motorkap zouden belanden. Dat was op de plek waar vorige week dat paard is aangevallen.
Klopt, er wordt daar al zeker 2 jaar af en toe een wolf gezien. Volgens zeggen zijn het wolven die heen en weer gaan tussen Duitsland en hier.