Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Sica

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:43

rien10 schreef:
Ik maak dat er niet uit op. Ik maak er uit op dat jij -met maatregelen- vind dat er wel wolven in Nederland kunnen zijn.

Van meet af aan ben ik erg duidelijk geweest dat NL te klein is voor de wolf en deze hier absoluut niet wil hebben.

rien10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:44

Dan zijn we dat met elkaar eens.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:45

Kaja schreef:
De problemen die we hebben worden enkel maar groter zolang we bezig blijven met ‘ruzie’ maken en het oneens zijn met elkaar. De klok tikt….

Dit vond ik een hele goede post van jou. Als je daar zelf nu eens mee begint...

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:49

rien10 schreef:
Ja, en dat doe ik toch? Of ben ik niet actief in dit topic? Ik laat iedereen weten die pro-wolf is, dat ik dat niet ben. Ik laat iedereen weten die vraag "hoe zie jij dat dan?" dat ik 0 wolven acceptabel vind.

Dat mag je absoluut vinden. Echter is dat een onrealistisch ideaal wat hoe dan ook niet gaat gebeuren. Je staat dan voor een keuze: blijf ik die 0 wolven als eis stellen en gebeurt er niets, of doe ik concesies en gebeurt er wellicht iets meer? Het bereiken van een oplossing is soms belangrijker dan verwoed je mening blijven verkondigen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:50

Dreamboy schreef:
Kaja schreef:
De problemen die we hebben worden enkel maar groter zolang we bezig blijven met ‘ruzie’ maken en het oneens zijn met elkaar. De klok tikt….

Dus omdat ik een podcast aandraag, voor geïnteresseerden (en dat wil zeggen voor mensen die mede met mij een vuist willen maken tegen de overheid over de aanwezigheid van de wolf), en mensen niet de moeite nemen om hier inhoudelijk op te reageren en het direct afserveren, ik vervolgens wordt beticht van bovenstaande? Kennelijk is het dus wel zo, dat als je pro wolf bent ( zoals men hier van mij dacht) je hier niet welkom bent, je mening opdringt en alles wat je aandraagt afgeserveerd wordt. Jammer is dat, want nogmaals de klok tikt en we moeten het toch met elkaar doen, indien we iets willen bereiken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:53

Dat ik iets wil (0 wolven) stel ik niet als eis. Ik heb er namelijk 0,0 invloed op, op de wolvenstand in Nederland. Het is een wens van mij. Geen eis.
OK, stel dan doe ik een concessie. Nu. Hier, ter plekke. Ik zeg 10 wolven is OK.
Dan is er in praktische zin helemaal niets veranderd. Niets, noppes, nada, niks. Ze lopen hier nog steeds rond.
Ik kan helemaal geen oplossing bereiken. Ik kan een mening hebben en mij aansluiten bij iets of iemand die daar wel invloed op kan uitoefenen. In onze samenleving is dat in mijn ogen de politiek. Dus ik ga daar bij de komende verkiezingen wel over nadenken.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:55

Kaja schreef:
Dreamboy schreef:

Dus omdat ik een podcast aandraag, voor geïnteresseerden (en dat wil zeggen voor mensen die mede met mij een vuist willen maken tegen de overheid over de aanwezigheid van de wolf), en mensen niet de moeite nemen om hier inhoudelijk op te reageren en het direct afserveren, ik vervolgens wordt beticht van bovenstaande? Kennelijk is het dus wel zo, dat als je pro wolf bent ( zoals men hier van mij dacht) je hier niet welkom bent, je mening opdringt en alles wat je aandraagt afgeserveerd wordt. Jammer is dat, want nogmaals de klok tikt en we moeten het toch met elkaar doen, indien we iets willen bereiken.[/quote]

Nee, je mag absoluut je eigen mening hebben. Maar het door blijven drammen en mensen bestoken met ongewenste pb's is niet de bedoeling lijkt mij.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:58

Dreamboy schreef:
Nee, je mag absoluut je eigen mening hebben. Maar het door blijven drammen en mensen bestoken met ongewenste pb's is niet de bedoeling lijkt mij.

Ik geef netjes antwoord op de vragen en/of opmerkingen die aan mij gericht zijn. En als ik het goed begrijp, als DuoPenotti het nodig vindt om mij per privé berichten uit te schelden en haar ongenoegen te uiten, ik daar niet op mag reageren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:59

Zullen we het inhoudelijk houden? Is voor iedereen prettiger.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:06

Kaja hou op met liegen.
Jij stuurt mij om 20;54 een pb dat je over de schreef gaat en daarom per pb bericht. Met een sneer erbij.

Daarbij antwoord ik zonder schelden dat ik niet op je pb zit te wachten en laat dat hier ook weten.
Vervolgd pb je weer.

De hele reeks is ook naar andere bokkers gegaan en mods .. Zal wel sympathie voor je opwekken.
Wat je hier zegt en hoe het echt zit. _O-

En zo weer een foei erbij.
Wat dus niets met pro of niet pro wolf te maken heeft.
Maar met onfatsoenlijk gedrag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:07

josien_m_ schreef:
Ik ben weer helemaal de draad kwijt. Wat is er zo verderfelijk aan iets van meerdere kanten bekijken en beseffen dat iets niet simpel is. Hoezo mag een soortgelijk issue waarbij haaien het onderwerp van problemen zijn, daartoe niet gebruikt worden? Het gaat om zelf blijven nadenken en handelen in dat stukje waarin je kan handelen binnen alle beperkingen.

Ik begrijp het ook niet, waarom een simpele tip voor geïnteresseerden zo'n emotie kan oproepen. De niet geïnteresseerden kunnen het negeren?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:11

Soepblik schreef:
rien10 schreef:
Ja, en dat doe ik toch? Of ben ik niet actief in dit topic? Ik laat iedereen weten die pro-wolf is, dat ik dat niet ben. Ik laat iedereen weten die vraag "hoe zie jij dat dan?" dat ik 0 wolven acceptabel vind.

Dat mag je absoluut vinden. Echter is dat een onrealistisch ideaal wat hoe dan ook niet gaat gebeuren. Je staat dan voor een keuze: blijf ik die 0 wolven als eis stellen en gebeurt er niets, of doe ik concesies en gebeurt er wellicht iets meer? Het bereiken van een oplossing is soms belangrijker dan verwoed je mening blijven verkondigen.

Wil je je gelijk, of wil je je geluk?
Zei dr. Phil altijd _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:18

Tja, met deze nuancering: ik blijf zeggen dat het mijn mening is. Ik zeg niet dat het een eis is, of dat ik gelijk moet hebben. Het is mijn mening. En een ander kan prima een andere mening hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:34

Animal Rights zit de zoogdiervereniging dwars mbt het zenderen van de Utrechtse wolf.

https://www.animalrights.nl/animal-righ ... MdydU2kTYk

Ja ook natuurorganisaties zoals de zoogdiervereniging worden dwarsgezeten door extremistische clubs zoals Animal Rights.

Je kunt veel van de zoogdiervereniging zeggen. Maar die willen tenminste nog voorkomen dat er ongelukken met mensen gebeuren. Clubs zoals Animal Rights lijken wel niets liever te willen dan juist op ongelukken met mensen aan te sturen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 23:05

Loretta schreef:
Animal Rights zit de zoogdiervereniging dwars mbt het zenderen van de Utrechtse wolf.

https://www.animalrights.nl/animal-righ ... MdydU2kTYk

Ja ook natuurorganisaties zoals de zoogdiervereniging worden dwarsgezeten door extremistische clubs zoals Animal Rights.

Je kunt veel van de zoogdiervereniging zeggen. Maar die willen tenminste nog voorkomen dat er ongelukken met mensen gebeuren. Clubs zoals Animal Rights lijken wel niets liever te willen dan juist op ongelukken met mensen aan te sturen.

Het blijven enge clubjes bij elkaar, die een betonnen plaat voor hun snufferd hebben voor een realistische beeld van nederland.

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 07:34

Bij dat zenderen door de natuur organisatie denk ik alleen maar dat ze niet willen dat de wolf ineens verdwijnt.

AR daar is geen pijl op trekken wat ze willen. Ja alle dieren in de natuur.
Niets gehouden of beheert door mensen. Alsof dat ooit kan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:20

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:35

DuoPenotti schreef:
https://www.ed.nl/den-bosch/herdershond ... 1U3iDJx5UA

Dit moet nu groot in het nieuws.
Gaat om honden.
En een agent die het verschrikkelijk vind om te zien.

Maar dat dit dagelijkse kost is door de wolf. Mensen dat ook zien word aan voorbij gegaan.

Maar er tegengas op geven heeft weer eens geen nut want ohhh mensen slachten ook schapen en er zijn meer slachtoffers door honden en en en

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:11

Nikass schreef:
Hartstikke fijn dat jullie ze toch nog ergens een plekje op de wereld gunnen, maar wanneer gaat het kwartje een keer vallen dat je zal moeten dealen met de aanwezigheid van de wolf? En dat het niet altijd aan jou is om te bepalen wie waar mag leven?

Sorry maar jij hebt echt een plank voor je hoofd, nog steeds. We hoeven niet te dealen met de aanwezigheid van de wolf. Hij was hier heel veel jaren niet en is niet zonder reden verdreven, lang geleden vermoordde hij kinderen. En nu schapen. En de pony van een jongetje dat het beestje 's morgens een wortel kwam brengen en het uiteengereten aantrof. Denk je nu serieus dat ze gaan jagen als er weilanden zijn vol slome schapen ? Dream on...

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:17

dierenfan schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.ed.nl/den-bosch/herdershond ... 1U3iDJx5UA

Dit moet nu groot in het nieuws.
Gaat om honden.
En een agent die het verschrikkelijk vind om te zien.

Maar dat dit dagelijkse kost is door de wolf. Mensen dat ook zien word aan voorbij gegaan.

Maar er tegengas op geven heeft weer eens geen nut want ohhh mensen slachten ook schapen en er zijn meer slachtoffers door honden en en en

Ik heb ook expres dat artikel niet geopend op fb.
Want dan heb je alleen maar van die naiefjes die de media na kletsen en de activisten met hun verdraaide cijfers.
Geen zin in.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:46

hahahatsjoe schreef:
Nikass schreef:
Hartstikke fijn dat jullie ze toch nog ergens een plekje op de wereld gunnen, maar wanneer gaat het kwartje een keer vallen dat je zal moeten dealen met de aanwezigheid van de wolf? En dat het niet altijd aan jou is om te bepalen wie waar mag leven?

Sorry maar jij hebt echt een plank voor je hoofd, nog steeds. We hoeven niet te dealen met de aanwezigheid van de wolf.

Wie de schoen past trekke hem aan. De wolf is hier, dáár moet je mee dealen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:51

Het MOET niet. Het is nu zo dus voor nu geen andere keuze. Daar zit het verschil. En of het zo blijft is de vraag. Ik hoop dat er actie komt want zoals het nu gaat is niet te doen.

En dan een artikel over de koe in Hilversum wat een vreselijk gezicht dat wel niet is voor de wandelaars daar.

En hoe moet het zijn voor de gebieden waar dagelijks dit gebeurd dan, normaal???

Wat er nu gebeurd is niet normaal en moet actie op komen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:05

Mellow schreef:
Het MOET niet. Het is nu zo dus voor nu geen andere keuze. Daar zit het verschil. En of het zo blijft is de vraag. Ik hoop dat er actie komt want zoals het nu gaat is niet te doen.

En dan een artikel over de koe in Hilversum wat een vreselijk gezicht dat wel niet is voor de wandelaars daar.

En hoe moet het zijn voor de gebieden waar dagelijks dit gebeurd dan, normaal???

Het gebeurt hier in Drenthe geregeld. Schotse hooglander en ook die Spaanse runderen zijn geregeld slachtoffer van een aanval door wolven. Meestal wordt het niet gezien of gemeld. Een enkel keer ziet een wandelaar of toerist het wel, en dan kan een dier uit zijn lijden verlost worden.
Vooral de kalfjes zijn makkelijk slachtoffer. Maar dus niet enkel de kalfjes.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:07

Bedoelde er eigenlijk mee dat het in Hilversum blijkbaar ontzettend schokkend is maar het in het DFW/veluwe nauwelijks nog iets van aandacht krijgt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:08

Mellow schreef:

Precies. Ik MOET ook niet dealen met het weer, of whatever. Ik mag daar over blijven mopperen, tegen ageren. Dat is mijn keuze.