ikke schreef:ElfBeau_067 schreef:Ik weet het al wel een heel lange tijd maar goed in IJsland stappen ze aan de rechter kant op!
Maar weet je dan ook dat wij links opstappen omdat ze in Engeland links rijden?
Ja dat ook haha
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:ElfBeau_067 schreef:Ik weet het al wel een heel lange tijd maar goed in IJsland stappen ze aan de rechter kant op!
Of aan de linkerkant. Net wat je prettiger vindt.
Nu we het toch over IJsland hebben: IJslands dravenDe eerste keer dat ik het zag keek ik mijn ogen uit. Het is me nooit gelukt om het te leren
Kasmir schreef:Koper schreef:Of aan de linkerkant. Net wat je prettiger vindt.
Nu we het toch over IJsland hebben: IJslands dravenDe eerste keer dat ik het zag keek ik mijn ogen uit. Het is me nooit gelukt om het te leren
Ik heb het er net een tijdje met mn vriendin over gehad die 4 jaar in IJsland heeft gewerkt maar we zijn er niet uit. Wat bedoel je met IJslands draven?
Kasmir schreef:Ik heb het er net een tijdje met mn vriendin over gehad die 4 jaar in IJsland heeft gewerkt maar we zijn er niet uit. Wat bedoel je met IJslands draven?
ElfBeau_067 schreef:Kasmir schreef:Is toch omdat het zwaard aan de linkerkant hing?
Ja dat dacht ik ook
ElfBeau_067 schreef:Ik weet het al wel een heel lange tijd maar goed in IJsland stappen ze aan de rechter kant op!
Kuggur schreef:"IJslands draven"...?
Ik woon (en rijd) inmiddels meer dan 27 jaar hier in Ijsland, en heb hier nog nooit van gehoord.
IJslanders rijden wel degelijk zowel licht als doorzittend.
Ik heb wel een vermoeden waar dit idee vandaan komt.
Cchanny schreef:Kuggur schreef:"IJslands draven"...?
Ik woon (en rijd) inmiddels meer dan 27 jaar hier in Ijsland, en heb hier nog nooit van gehoord.
IJslanders rijden wel degelijk zowel licht als doorzittend.
Ik heb wel een vermoeden waar dit idee vandaan komt.
Ben benieuwd naar je vermoeden
Kuggur schreef:Cchanny schreef:Ben benieuwd naar je vermoeden
IJslanders hielden niet van paarden die "hastur" zijn, een mening die je nu ook nog regelmatig tegen komt, mn hier op het platteland. Dit betekent dat diehoog opgooien (relatief, het blijven ijslandse ponietjes..) en je slecht laten zitten. Traditioneel werd hier altijd diep doorgezeten, er werd niet lichtgedraafd.
Paarden die zo´n vlakke draf hebben dat je het wat dat betreft nauwelijks van hun tölt kunt onderscheiden werden hoog gewaardeerd.
Maar tegenwoordig is beenactie alles in de fok, expressieve indrukwekkende sportpaarden is waar het geld te verdienen is, niet de comfortabele reis en schapendrijf paarden van voorheen.
Je ziet het aan het filmpje eerder in dit topic, het paard draaft prachtig, met veel beweging, maar hij laat zijn rijder niet geweldig zitten in deze gang.
Shimar schreef:Dat veel supplementen voor menselijke consumptie goedkoper zijn en je die ook kunt gebruiken voor je paard. (Je moet jezelf wel goed inlezen uiteraard)