Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loretta schreef:Hier wordt alles uit de kast getrokken door de wolvenlobby om de aanval in Renkum te wijten aan een slecht geplaatst hek en niet aan het feit dat de wolf over het hek gesprongen is.
Een wolf die meerdere malen wolfwerende rasters overwint kan namelijk als probleemwolf worden aangeduid.
Bovendien is het slecht voor de hamdel als algemeen aangenomen wordt dat wolfwerende rasters niet werken.
Jessix schreef:Eigenlijk toch bizar dat ze er op tegen zijn. Je zou toch denken dat je de wolven moet aanpakken die problemen veroorzaken zodat de andere een vrij, teruggetrokken leven kunnen leiden. Je houdt de populatie op maat en je selecteert dan ook nog echt eens op de wolven die overlast veroorzaken. Als je nou pro wolf bent dan zou dit toch de beste kans van slagen hebben op een nieuw samen leven met zo'n roofdier?
tienus63 schreef:Als er zoveel mogelijk dieren opgestald worden, verplaatst het probleem zich steeds meer richting de bebouwing.
Vanochtend vroeg is er in de buurt van Markelo een wolf gespot met iets in zijn bek.
Precies wat is onduidelijk, mijn redenatie is dat het dermate klein was dat het geen schaap of ree was.
Bovendien is die prooi te groot om mee weg te wandelen in de bek.
Ik denk eerder aan een (boerderij)kat.
tienus63 schreef:Als er zoveel mogelijk dieren opgestald worden, verplaatst het probleem zich steeds meer richting de bebouwing.
Vanochtend vroeg is er in de buurt van Markelo een wolf gespot met iets in zijn bek.
Precies wat is onduidelijk, mijn redenatie is dat het dermate klein was dat het geen schaap of ree was.
Bovendien is die prooi te groot om mee weg te wandelen in de bek.
Ik denk eerder aan een (boerderij)kat.
tienus63 schreef:Ik denk dat een haas te snel is voor een wolf.
Dassen pakken ze ook eigenlijk niet. Die zijn verrekte snel en die klauwen levensgevaarlijk.
In welke omgeving/regio zit je daghara?
Ik heb de indruk dat ze behoorlijk aan het reizen zijn en of dat er nieuwe wolven in regio’s gezien worden waar het altijd betrekkelijk rustig qua aanvallen en zichtmeldingen is geweest.
tienus63 schreef:In een week tijd 4 paarden gedood door waarschijnlijk wolf/wolven in Thüringen, Duitsland.
Bron: insuedthueringen.de
https://www.insuedthueringen.de/inhalt. ... 1YmKaJeKvQ
Skessa_ schreef:Oakland1990 schreef:In Gooreind vijf keer een gespot op een uur tijd. Deze zal wel tot in de Kalmthoutse heide sukkelen als die weer beschikbaar is…
Rondom Brecht, Wuustwezel ook al gespot![]()
Hoorde van een kennis dat er in Roosendaal ook 1 gespot was. Dus komen idd ook steeds meer deze kant op.
Sanet schreef:Blijkbaar heeft bij12 1x per maand uitslagen van DNA. Een hele hoop wolven aanvallen geweest in januari.
https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunaz ... meldingen/