Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:51

Mogen ze in Duitsland eigenlijk wel bejaagd worden of ook niet ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:11

Skessa_ schreef:

Nee EU he. Maar Duitsland erkent wel probleem wolven en geeft dan toestemming tot afschieten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:13

dierenfan schreef:
Skessa_ schreef:

Nee EU he. Maar Duitsland erkent wel probleem wolven en geeft dan toestemming tot afschieten

Dus ja, bij probleemwolven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:19

Sanet schreef:
dierenfan schreef:

Dus nee, tenzij....

Dagahra

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:16

Inmiddels is de wolf 4 km van onze boerderij gespot! Echt top -O-

Gelukkig staat alles nog binnen. Maar zodra het mooi weer wordt staat hier alles buiten.

Wolfproof omheining wat niet werkt is onbetaalbaar en inmiddels al bewezen dat het wolven ook niet tegenhoudt.

En met onze staltype kunnen we de koeien niet 24/7 binnenhouden. En zolang de regering geen duidelijkheid geeft, gaan we ook geen nieuwe stal bouwen.

Dus dat wordt straks slapeloze nachten als ze weer naar buiten gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:20

Hier wordt alles uit de kast getrokken door de wolvenlobby om de aanval in Renkum te wijten aan een slecht geplaatst hek en niet aan het feit dat de wolf over het hek gesprongen is.

Een wolf die meerdere malen wolfwerende rasters overwint kan namelijk als probleemwolf worden aangeduid.
Bovendien is het slecht voor de hamdel als algemeen aangenomen wordt dat wolfwerende rasters niet werken.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:20

Sanet schreef:
dierenfan schreef:

Ja dat bedoel ik. Net als in Frankrijk, Zweden etc.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:21

Loretta schreef:
Hier wordt alles uit de kast getrokken door de wolvenlobby om de aanval in Renkum te wijten aan een slecht geplaatst hek en niet aan het feit dat de wolf over het hek gesprongen is.

Een wolf die meerdere malen wolfwerende rasters overwint kan namelijk als probleemwolf worden aangeduid.
Bovendien is het slecht voor de hamdel als algemeen aangenomen wordt dat wolfwerende rasters niet werken.

-O- -O- -O- -O- -O-

Het volgende dat gaat aangehaald worden is dat mensen er maar waakhonden bij hadden moeten zetten. Lees dat ook echt op steeds meer plekken. 8)7

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:09

Eigenlijk toch bizar dat ze er op tegen zijn. Je zou toch denken dat je de wolven moet aanpakken die problemen veroorzaken zodat de andere een vrij, teruggetrokken leven kunnen leiden. Je houdt de populatie op maat en je selecteert dan ook nog echt eens op de wolven die overlast veroorzaken. Als je nou pro wolf bent dan zou dit toch de beste kans van slagen hebben op een nieuw samen leven met zo'n roofdier?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:16

Jessix schreef:
Eigenlijk toch bizar dat ze er op tegen zijn. Je zou toch denken dat je de wolven moet aanpakken die problemen veroorzaken zodat de andere een vrij, teruggetrokken leven kunnen leiden. Je houdt de populatie op maat en je selecteert dan ook nog echt eens op de wolven die overlast veroorzaken. Als je nou pro wolf bent dan zou dit toch de beste kans van slagen hebben op een nieuw samen leven met zo'n roofdier?

1 wolf, poef in in klap weg, tegen over 10 tallen dieren die wordt afgeslacht, opgejaagd en verwond. Ik snap er ook niks van hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:20

Maar je zet toch gewoon een paar draadjes om je wei en je hebt toch geen last van die wolf?
Dus waarom afschieten dan?

En anders doe je een herdershond in de wei, probleem opgelost :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:31

Als er zoveel mogelijk dieren opgestald worden, verplaatst het probleem zich steeds meer richting de bebouwing.
Vanochtend vroeg is er in de buurt van Markelo een wolf gespot met iets in zijn bek.
Precies wat is onduidelijk, mijn redenatie is dat het dermate klein was dat het geen schaap of ree was.
Bovendien is die prooi te groot om mee weg te wandelen in de bek.

Ik denk eerder aan een (boerderij)kat.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:40

tienus63 schreef:
Als er zoveel mogelijk dieren opgestald worden, verplaatst het probleem zich steeds meer richting de bebouwing.
Vanochtend vroeg is er in de buurt van Markelo een wolf gespot met iets in zijn bek.
Precies wat is onduidelijk, mijn redenatie is dat het dermate klein was dat het geen schaap of ree was.

Hazen zitten hier ook veel, dus zat zelf daar eerder aan te denken.

Er lopen hier nog wel wat schapen, geiten, kippen, aantal koeien en paarden/pony's buiten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:44

tienus63 schreef:

De wolvenlobby is hier wel heel erg gestoord bezig.
In echte wolvenlanden verbazen ze zich over het achterlijke beleid bij ons.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:50

Ik denk dat een haas te snel is voor een wolf.
Dassen pakken ze ook eigenlijk niet. Die zijn verrekte snel en die klauwen levensgevaarlijk.

In welke omgeving/regio zit je daghara?
Ik heb de indruk dat ze behoorlijk aan het reizen zijn en of dat er nieuwe wolven in regio’s gezien worden waar het altijd betrekkelijk rustig qua aanvallen en zichtmeldingen is geweest.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:03

tienus63 schreef:
Ik denk dat een haas te snel is voor een wolf.
Dassen pakken ze ook eigenlijk niet. Die zijn verrekte snel en die klauwen levensgevaarlijk.

In welke omgeving/regio zit je daghara?
Ik heb de indruk dat ze behoorlijk aan het reizen zijn en of dat er nieuwe wolven in regio’s gezien worden waar het altijd betrekkelijk rustig qua aanvallen en zichtmeldingen is geweest.

Ik woon 4 km van de melding af in Markelo :( en hier is nog nooit eerder een zichtmelding geweest. Kan het mij iig niet herinneren.

Haas is normaal idd te snel. Maar mijn mechelaar had vorig jaar er ook 1 te pakken en die loopt altijd aan de lijn(opvanger met de nodige problemen). Beestje zat verstopt bij ons op het land en sprong voor onze neus te voorschijn.

https://sidorovich.blog/2022/06/17/wolf ... bs-inside/

Dassen kunnen ook gepakt worden door de wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:05

Dassen te over in boswachterij Staphorst. Dan mag de wolf zich op die beesten uitleven.
En de op de overvloedige ooievaars en kraaien.
Kan ie daarna door naar OVP.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:42

In Gooreind vijf keer een gespot op een uur tijd. Deze zal wel tot in de Kalmthoutse heide sukkelen als die weer beschikbaar is…

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:47

Oakland1990 schreef:
In Gooreind vijf keer een gespot op een uur tijd. Deze zal wel tot in de Kalmthoutse heide sukkelen als die weer beschikbaar is…

Rondom Brecht, Wuustwezel ook al gespot -O-

Hoorde van een kennis dat er in Roosendaal ook 1 gespot was. Dus komen idd ook steeds meer deze kant op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:04

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:06

Skessa_ schreef:
Oakland1990 schreef:

Rondom Brecht, Wuustwezel ook al gespot -O-

Hoorde van een kennis dat er in Roosendaal ook 1 gespot was. Dus komen idd ook steeds meer deze kant op.

Voorjaar en de jaarlingen gaan er op uit. Daarom worden er ook zoveel omver gereden. Die van Roosendaal kan dezelfde zijn. Vanaf Wezel hooguit 15km in vogelvlucht

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:10

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:17

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:24

Potverdikke, uitlokking …..
Word er zo boos van, heeft alleen geen zin.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:32