JoycexEnya schreef:Ik reageer vanmiddag even uitgebreid op iedereen.
Helaas toch te ver weg en teveel geld voor benzine.
Jammer
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flubberboot schreef:Ik krijg enorm veel spanning bij galop dus ik lat hem in de steek, is helaas nog steeds gaande maar dit weer motiveert niet erg veel om te gaan rijden gezien we alleen een buitenbak hebben…
Oh doelen voor april moet ik ook nog even bedenken!
Citaat:Doelen maart:
- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, 'halt' en ‘galop’ in roundpen
- Zijn mond kunnen aanraken/vasthouden zonder gestaak
- Duur van hoeven krabben verbeteren
- De target uitbreiden voor beginnend libertywerk
Citaat:Doelen voor april:
- Hersenwerk cursus met Azu verder af maken
- Inparkeren verder oefenen
- Azu leren voetballen
- Zijn mond kunnen aanraken/vasthouden zonder gestaak
LienC schreef:Doel 2030
Citaat:Doelen maart✅Weer vanuit het midden van de cirkel bij zijn schouder kunnen komen tijdens het grondwerken/longeren.
✅ Meer momentjes van 'niks' creëren. Gewoon even samen zijn.
✅ Drie hoeven op de trailerklep.
✅ In ieder geval één keer mijn camera mee naar stal om San leuk op de plaat te zetten.
❌ Twee rondes lekker door het lijf lopend/zelf dragend op de cirkel tijdens het longeren.
Citaat:Doelen april
- Starten met lange lijnen (als het longeren goed blijft gaan).
- Vier voeten op de klep/deels in de trailer staan.
- Longeren/grondwerken weer eens zonder draadje ertussen proberen.
- Target oefenen.
- Met 2 voeten op de stationaire target blijven staan (IKEA gymmat).
Citaat:@Always Ooh, de biltarget, zo leuk! Die staat ook op mijn lijstje! Vond je het lastig om die op te starten? En wat tof, die cursus hersenwerk! Merk je dat het ook toegevoegde waarde heeft aan bijvoorbeeld ideeën van Pinterest uitvoeren? Dat bedoel ik overigens niet banketstaaf, maar dat is een beetje wat mij tegenhoud om de cursus te gaan doen. Krijg je veel verdieping over bijvoorbeeld het inzetten van geur en verschillende texturen, en kalmeringssignalen enzo?
LienC schreef:Maart:
- Trailerles [3/5]
- Dressuurles [1/2]
- Wandelen [0/1]
- Verder met paddockverrijking: 1x slowfeeder maken, 1x slowfeeder repareren, vierkante meter met hout afzetten,schuurmogelijkheden uitbreiden.- Voetjes weer netjes maken
AlwaysH schreef:Citaat:@Always Ooh, de biltarget, zo leuk! Die staat ook op mijn lijstje! Vond je het lastig om die op te starten? En wat tof, die cursus hersenwerk! Merk je dat het ook toegevoegde waarde heeft aan bijvoorbeeld ideeën van Pinterest uitvoeren? Dat bedoel ik overigens niet banketstaaf, maar dat is een beetje wat mij tegenhoud om de cursus te gaan doen. Krijg je veel verdieping over bijvoorbeeld het inzetten van geur en verschillende texturen, en kalmeringssignalen enzo?
Ik vond het vooral een beetje eng omdat ik niet wist welke manier ik ging gebruiken.Dus heb het met hulp gedaan en ik bleek het toch wel redelijk goed uitgedacht te hebben dus dat was fijn. Het ging super.
Duurde even maar toen het kwartje viel, ging hij heel snel door!
Haha, Pineterest.Het gaat juist over gedrag herkennen en daarop reageren; zone-outs, kalmeringssignalen, frustratie, etc. Super interessant dus!
nessinator schreef:FebruariMaart
Stinky
1. 20 zuivere hardloopminuten óf 4 km op 8 km/h óf 6 km óf 2x in één run 5 minuten achter elkaar
2. Ontspanning doorzetten en ook weer werken aan in ontspanning 'opzadelen'
3. Nog 2 opdrachten inleveren
4. Verder werken aan de andere (rij)opdrachten (vanaf de grond!)
Madelief
1. Hopen dat ze weer echt hengstig wordt
2. Ontspanning doorzetten
3. Wandelen
Sandy
1. Wandelen & genieten
2. Trailerlaadcursus
LienC schreef:April:- Voetjes deel 2- Fotoshoot (10-04)- Wandelen
- Dressuurles [0/2]
- Trailerles [0/?]