Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:O Mo, ik snap jouw gevoel zo. Zeker omdat net als bij mij, je nooit een dier weg zal doen. Erwin staat nu eenmaal verder van dieren af om de een of andere reden en dan is het makkelijker om te zeggen dat Q echt weg moet. Maar je weet inderdaad nooit waar ze terecht komen en of daar dan echt wel goed voor hem gezorgd gaat worden. Die enorme strijd tussen gevoel en denken levert heel veel stress op. Ik denk dat jouw plan hoe je het nu wil gaan doen heel goed is, hij moet er maar aan wennen om in een box naast zijn meiden te staan, dan zal uiteindelijk vast wel goed komen. En als hij weer vervelend wordt naar Callas, dan maar apart. Ja, dat kost weer aardig wat geld en tijd en werk, ook voor Erwin, maar moet dan maar. Als het klaar is en het werkt goed, dan is iedereen weer blij. Veel succes met het verbouwen en aanpassen van alles!
Fleuribelle schreef:Fijn dat de jullie een beslissing hebben genomen. Het zal wel weer wat rust geven. En als Quarbonne zich niet kan gedragen dan heb je zeker de optie om hem apart van de dames te weiden. Hij kan ze dan toch nog zien.
imaudy schreef:Fijn dat Q mag blijven. Gewoon afwachten hoe het gaat.
Moet wel zeggen dat als ik half mei een shet zou laten komen dat ik dan pas begin mei het transport eens zou regelen en dan dus ook pas zou willen betalen. Of zitten ze al zo snel vol?
imaudy schreef:Ik zou daar niet aan beginnen. Het geen leuk gedrag, maar wel natuurlijk gedrag. Mijn kleine ruin is ook best een baasje. Ik was laatst met hem bezig, mijn grote pony kwam eraan en pats zij had ook 2 hoeven op haar borst. Maar goed, zij slaat wel van zich af.
Als je Callas niet had, zou Quarbonne dan wel bij jullie passen? Shetlander/mini ruintjes kunnen werkelijk echte boefjes zijn. Het past wel bij mij. Ik heb het idee dat jullie allebei met Quarbonne in de maag zitten. Je vindt het ook niet leuk om wat met hem te gaan doen. Is het dan niet beter om toch een ander huis voor hem te zoeken?
XxLiEsJuHhxX schreef:Eerlijk?
Als jullie zulke praktijken overwegen, doe hem alsjeblieft weg..
Hij past duidelijk niet bij jullie en jullie kudde, callas haar problemen gaan voor en dat is duidelijk. Laat Q dan los en geef hem ook een leven waar mensen echt voor hem gaan in een goede manier en niet gaan zitten denken aan kluisters aan de schoft binden zodat hij geen natuurlijk kudde gedrag meer kan uiten.
Sorry Mo, ik weet dat je het beste voort hebt maar jullie idee over de kluisters vind ik echt heel erg ver gaan en gewoonweg barbaars en walgelijk. De tranen springen mij ervan in de ogen dat jullie zo denken over de arme pony.
Prairy schreef:Af reageren zou best kunnen. Mijn kat flikkerde een keer van de bank af, een ander zat op de leuning te kijken. De eerste sprong weer op de bank, zag de ander zitten en gaf die een mep. Het was vooral heel grappig om te zien. Maar zou dus best kunnen dat Q hetzelfde doet.