[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:32

Ik snap wel wat Eef_Bam bedoelt. Het is natuurlijk ook allemaal wat verhalend en geromantiseerd geschreven en blijkbaar spreekt TS daar ook een grote club volgers mee aan, wat natuurlijk super leuk is. En TS is daarin niemand iets verplicht natuurlijk. Zo’n stijl spreekt je aan of niet. Ik vind de updates wel leuk en zeker nu er wat meer bekend is over de vorige eigenaar en hoe hij tot de keuze is gekomen dit paard los te laten.

Ik merk wel dat het “happily ever after” en positieve sprookjes-niveau wel bewust door TS wordt gehandhaafd. Toen ze aan haar volgers een vraag over de (toch wel ernstige) astma stelde en hier meerdere reacties op kwamen dat TS het paard eens voor onderzoek en behandeling naar een goede kliniek moet brengen werd deze post meteen verwijderd. Mensen die nogmaals het woord kliniek in hun post durfden aan te halen werden daarna geblokkeerd, adviezen over buitenstal belooft ze eerst na te komen en wordt daarna weer genegeerd. TS reageert dan “dit is wat het is en hij moet het hiermee doen. Beter wordt het toch niet”. En dat terwijl TS soms post dat aan de hand stappen al te zwaar voor hem is en hij na elk rondje bij moet komen. En wat dat betreft denk ik dan wel dat “vrijwillig niet vrijblijvend” is. Je kunt zo’n paard wel vrijwillig opvangen maar daar hoort soms wel ook kostbare zorg bij, zeker als zo’n dier chronisch ziek blijkt te zijn. Wat dat betreft snap ik de kritische noot van sommigen wel :o

Als iemand op bokt een onregelmatig dier zou door blijven rijden en weigeren naar een kliniek te gaan, zou bokt ook te klein zijn.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 13:38

Odysseus schreef:
Ik snap wel wat Eef_Bam bedoelt. Het is natuurlijk ook allemaal wat verhalend en geromantiseerd geschreven en blijkbaar spreekt TS daar ook een grote club volgers mee aan, wat natuurlijk super leuk is. En TS is daarin niemand iets verplicht natuurlijk. Zo’n stijl spreekt je aan of niet. Ik vind de updates wel leuk en zeker nu er wat meer bekend is over de vorige eigenaar en hoe hij tot de keuze is gekomen dit paard los te laten.

Ik merk wel dat het “happily ever after” en positieve sprookjes-niveau wel bewust door TS wordt gehandhaafd. Toen ze aan haar volgers een vraag over de (toch wel ernstige) astma stelde en hier meerdere reacties op kwamen dat TS het paard eens voor onderzoek en behandeling naar een goede kliniek moet brengen werd deze post meteen verwijderd. Mensen die nogmaals het woord kliniek in hun post durfden aan te halen werden daarna geblokkeerd, adviezen over buitenstal belooft ze eerst na te komen en wordt daarna weer genegeerd. TS reageert dan “dit is wat het is en hij moet het hiermee doen. Beter wordt het toch niet”. En dat terwijl TS soms post dat aan de hand stappen al te zwaar voor hem is en hij na elk rondje bij moet komen. En wat dat betreft denk ik dan wel dat “vrijwillig niet vrijblijvend” is. Je kunt zo’n paard wel vrijwillig opvangen maar daar hoort soms wel ook kostbare zorg bij, zeker als zo’n dier chronisch ziek blijkt te zijn. Wat dat betreft snap ik de kritische noot van sommigen wel :o

Als iemand op bokt een onregelmatig dier zou door blijven rijden en weigeren naar een kliniek te gaan, zou bokt ook te klein zijn.



Huh? Hoezo zou dat niet mogen of kunnen en wie is geblokkeerd?

Die buitenstal is onder constructie.... ;) Dus er wordt echt wel wat mee gedaan. Maar sommige dingen kunnen niet op vandaag en morgen.

En is het niet dat er bijna wekelijks een DA is geweest en nog steeds komt? Ik heb rekeningen van meer dan €1000. Waar heb je het in Godsnaam over?

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:52

Ik ken mensen die geblokkeerd zijn. Dus dat ontkennen heeft geen zin. En je hebt laatst zelf geantwoord dat je niet naar een kliniek gaat en dat “dit is wat het is” ondanks dat mensen met veel kennis van astma je wat anders op het hart probeerden te drukken. Er is nog steeds geen basisonderzoek zoals scopie of spoeling gedaan. En het is dan natuurlijk wel sneu als hij zo benauwd is dat stappen aan de hand al niet lukte

Je zei zelf in het topic dat hij per december in een buitenstal zou komen en toen dit uitbleef ontkende je dit, reageerde je “waar heb je het over?” toen mensen je hier goedbedoeld naar vroegen.
Ik snap wel met dit soort reacties dat mensen gaan twijfelen aan het waarheidsgehalte :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:06

LadyDii schreef:
En is het niet dat er bijna wekelijks een DA is geweest en nog steeds komt? Ik heb rekeningen van meer dan €1000. Waar heb je het in Godsnaam over?


Waarvoor komt er nu dan nog steeds bijna wekelijks een DA?

Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:08

@Eef-Bam em Odysseus.. really |o
En nee, ik ben geen dikke vriendinnen met TS, ken haar zelfs niet eens, maar wat jullie schrijven doet mijn tenen krullen.
@Ofysseus Zou je niet eens met feiten komen van welke personen zijn geblokkeerd door TS en dan niet hier, maar in een pb naar haar.
@Eef, vind je het niet een beetje triest om te insinueren dat Ts irts achter houdt, ik heb daarom even getemd
Iedereen mag zijn mening hebben, maar sommige meningen zijn gewoon stuitend.

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:14

Mensen wat maken jullie je druk. Bokt is voor het delen van verhalen.
Het is haar paard, zij bepaald wat er gebeurt.
Als het je niet zint, blijft dan weg

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:15

Ik snap niet wat er stuitend is aan mijn mening? Als je het verhaal en de posts volgt dan valt het vanzelf op dat TS niet altijd even consistent is in wat ze zegt en dat posts verdwijnen en mensen de groep ineens niet meer kunnen vinden.
Nogmaals, ze is niks verplicht. Ik reageer alleen dat ik reacties hier dan wel snap.

Ik heb ook TS geprobeerd te helpen door haar oproep voor een stal hier te herplaatsen. Het is niet allemaal zwart of wit hoor.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:21

Odysseus schreef:
Ik snap niet wat er stuitend is aan mijn mening? Als je het verhaal en de posts volgt dan valt het vanzelf op dat TS niet altijd even consistent is in wat ze zegt en dat posts verdwijnen en mensen de groep ineens niet meer kunnen vinden.
Nogmaals, ze is niks verplicht. Ik reageer alleen dat ik reacties hier dan wel snap.

Ik heb ook TS geprobeerd te helpen door haar oproep voor een stal hier te herplaatsen. Het is niet allemaal zwart of wit hoor.



Ik volg haar al vanaf het begin zowel op facebook, instagram en hier. Het is mij nog nooit opgevallen dat posts verdwijnen en ik heb ts ook nog nooit kunnen betrappen op een lelijke reactie. Ik vind het ronduit belachelijk dat jullie jezelf blijkbaar zo belangrijk vinden dat ts zich moet vetantwoorden bij jullie, inclusief recente foto's. Kom op zeg, doe even normaal.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:22

Dit riekt naar jaloezie :D

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:29

Volgens mij is dit nog altijd een discussieforum. Meerder mensen willen graag een kritische noot toevoegen aan dit nogal geromantiseerde verhaal. En ts is niks verplicht, was enkel nieuwsgierig om de algehele conditie van het paard te zien dat zou het verhaal kunnen laten zien dat het paard geen last meer zou hebben van zijn astma/gezondheid. Ik wens ts verder het beste, maar ben benieuwd hoe het echt met het paard gaat en of er nog verder onderzoek gaat komen. Dat komt helaas niet naar voren uit de berichten van ts.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:35

Eef_Bam schreef:
Volgens mij is dit nog altijd een discussieforum. Meerder mensen willen graag een kritische noot toevoegen aan dit nogal geromantiseerde verhaal. En ts is niks verplicht, was enkel nieuwsgierig om de algehele conditie van het paard te zien dat zou het verhaal kunnen laten zien dat het paard geen last meer zou hebben van zijn astma/gezondheid. Ik wens ts verder het beste, maar ben benieuwd hoe het echt met het paard gaat en of er nog verder onderzoek gaat komen. Dat komt helaas niet naar voren uit de berichten van ts.


Ze heeft toch helemaal nooit beweerd dat hij geen last meer heeft? Het paard heeft vooral last bij weersveranderingen en krijgt daar medicijnen voor. Wat voor verder onderzoek kan de weersveranderingen beinvloeden dan? Jouw berichten waarin je om foto's vraagt waren overigens behoorlijk dwingend.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:39

Een kritische noot is heel wat anders dan voor de digitale politie spelen over iemand die je totaal niet kent.
Dit is waarom velen niks meer delen op Bokt.
Bizar! Get a life.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:49

Eef_Bam schreef:
Volgens mij is dit nog altijd een discussieforum. Meerder mensen willen graag een kritische noot toevoegen aan dit nogal geromantiseerde verhaal. En ts is niks verplicht, was enkel nieuwsgierig om de algehele conditie van het paard te zien dat zou het verhaal kunnen laten zien dat het paard geen last meer zou hebben van zijn astma/gezondheid. Ik wens ts verder het beste, maar ben benieuwd hoe het echt met het paard gaat en of er nog verder onderzoek gaat komen. Dat komt helaas niet naar voren uit de berichten van ts.


vOlGeNs MiJ iS dIt EeN dIsCuSsIe FoRuM.

Alsjeblieft, niemand zit op jullie meningen te wachten, het interesseert echt helemaal niemand geen ene reet wat jullie er van vinden, ga alsjeblieft wat nuttigs doen en besteed je zuurstof op een goede manier.
Ik word zo moe van dit soort berichten in dit topic, je hoeft niet overal je mening over te geven, je hoeft niet overal een discussie over te beginnen, ga alsjeblieft ergens posten waar het de mensen wel wat interesseert en laat TS lekker der in jullie ogen geromantiseerde bij elkaar gelogen penny verhaal vertellen. Fijne dag verder.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 15:02

Odysseus schreef:
Ik ken mensen die geblokkeerd zijn. Dus dat ontkennen heeft geen zin. En je hebt laatst zelf geantwoord dat je niet naar een kliniek gaat en dat “dit is wat het is” ondanks dat mensen met veel kennis van astma je wat anders op het hart probeerden te drukken. Er is nog steeds geen basisonderzoek zoals scopie of spoeling gedaan. En het is dan natuurlijk wel sneu als hij zo benauwd is dat stappen aan de hand al niet lukte

Je zei zelf in het topic dat hij per december in een buitenstal zou komen en toen dit uitbleef ontkende je dit, reageerde je “waar heb je het over?” toen mensen je hier goedbedoeld naar vroegen.
Ik snap wel met dit soort reacties dat mensen gaan twijfelen aan het waarheidsgehalte :)


Je liegt dat je barst. Heb dit nooit ontkent. Hij zou 1 december overgaan op de buitenstal OP DEZELFDE STALLING maar de mensen zijn niet vertrokken en dus is de stal niet vrijgekomen. Dát is het verhaal.

Wie is er dan geblokkeerd? Joh hou even op.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 15:02

Cayenne schreef:
LadyDii schreef:
En is het niet dat er bijna wekelijks een DA is geweest en nog steeds komt? Ik heb rekeningen van meer dan €1000. Waar heb je het in Godsnaam over?


Waarvoor komt er nu dan nog steeds bijna wekelijks een DA?


Voor checkups :) longen beluisteren e.d.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 15:08

Odysseus schreef:
Ik snap niet wat er stuitend is aan mijn mening? Als je het verhaal en de posts volgt dan valt het vanzelf op dat TS niet altijd even consistent is in wat ze zegt en dat posts verdwijnen en mensen de groep ineens niet meer kunnen vinden.
Nogmaals, ze is niks verplicht. Ik reageer alleen dat ik reacties hier dan wel snap.

Ik heb ook TS geprobeerd te helpen door haar oproep voor een stal hier te herplaatsen. Het is niet allemaal zwart of wit hoor.



Consistent? Ik kom steeds meer achter het echte verhaal, meer details.. Ik deel alles zoals ik het beleef en elke update komt er dan bij. Hoezo ben ik niet consistent?

Hoezo zit je er überhaupt zo mee? Laat het los. Er zijn geen berichten verwijderd, wel zijn er bij berichten opmerkingen uitgeschakeld omdat ik antwoord had. Dus meer was niet nodig.

Sorry maar ben ik iets verplicht of? Het is mijn paard sinds november en kan doen en laten wat ik wil. Je hoeft het niet te volgen hé ;-)

Hij heeft één keer, vorige week(?) met aan de hand stappen er inderdaad zo'n last van gehad. Ook dat heb ik dus wederom openlijk gedeeld! Dit was de eerste dag vriezen net voor de sneeuw, waar ik dus bij zei "trigger is weersverandering, maar wat kan ik hier aan veranderen? Niets.."

Een balspoeling en die hele molen, is goed besproken met mijn DA. En wij achten deze níet nodig. Punt.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 15:09

Over het steigeren en spelen e.d. zegt de vorige eigenaar trouwens nú net:

Hey Diana. Ich habe alle Videos angeschaut. Das ist Typisch Sunshine. Sunshine ist sehr lebendig und manchmal hinterhältig aber nicht langweilig und ist ein seltenes Exemplar. Im Sommer hat er ein schönes glänzendes Fell durch viel Licht. Wie ein richtiger Glanzfalbe. Im Winter hat er helle weiße Fellharre. Schön dass du mit ihm Zirkuslektionen machst und Freude daran hat.

Voor nu ben ik weer even klaar met Bokt. Dag!

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:10

Mensen oordelen nu eenmaal graag snel. Een paard kun je niet voor 200 euro per maand stallen, dan doe je het dier te kort. Een tandarts moet minstens 1 keer per jaar komen, doe je het niet, dan ben je een slechte eigenaar. Een zadelmaker moet minstens 3 keer per jaar langskomen, anders ben je een slechte eigenaar, enz.

Dat het paard hier astma heeft is bekend. Daar hoef je niet direct een scopie en weet ik veel wat van te laten maken als je weet hoe je het aan kunt pakken. Die buitenstal is misschien toch niet meer nodig, dat weten wij niet, dat weet alleen de ts. Ik dacht dat de benauwdheid afgenomen was de laatste tijd.

Ja, het verhaal klinkt romantisch, maar als je even heel bot gaat kijken:
je vindt een paard, je krijgt het paard, leuk. Maar het paard is helemaal niet zo gezond, astma en artrose. Dus niet geschikt voor de sport. Ook niet geschikt voor endurance dus. Mogelijk alleen geschikt voor wat rustige ritjes in het bos. De kosten van een gezond paard zijn net zo hoog of zelfs lager dan voor een paard met gebreken. De ts heeft alleen de aanschafsprijs niet betaald. De kleur is een droomkleur, maar het paard mankeert genoeg zeg maar om geen droompaard te zijn.
Maar als de ts toch gelukkig is met haar droompaard, wat is er dan mis mee?
Als zij denkt dat het meevalt, en het dier is gewoon gelukkig, dan is het toch ook goed?

Een foto van de zijkant, als je dat doet, dan vindt vast weer iemand wat te mekkeren. Men kan al vanaf foto's zien dat een bit of zadel niet past, terwijl de eigenaar of ruiter EN instructeur die het dier echt in real life zien helemaal niets zien of merken. Tja, dan snap ik wel dat je die foto maar niet plaatst.
Ik kan wel gokken hoe het dier er uit ziet. Minder glimmend dan in de zomer wegens de vacht, wat rank en bonkig rond de schoft en op de croupe. Niet raar als het dier werkelijk te mager was en vanuit de eerste foto's weer aan moet komen. Maar er is vast dan iemand die weer zus of zo vindt, dus tja, dan zou ik die foto ook niet plaatsen.

Ja, ik was ook iemand die in het begin twijfels had over het verhaal, toen werd het min of meer genegeerd. Nu mag je van anderen (niet eens de ts dus, die lijkt het niet uit te maken) niet eens meer zeggen dat je over iets twijfelt of iets totaal anders zou doen. Ik zou niet eens updates durven plaatsen als ik de ts was, want iedereen lijkt het beter te weten.

Maar ik hoop wel dat er updates blijven komen.

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:29

Ik hoop ook dat de updates blijven komen!
En, voor de mensen die jaloers zijn.... lees gewoon mee en schrijf niets...

Een paard vinden, onderhouden, verzorgen in afwachting dat een eigenaar gevonden zou kunnen worden, dat is knap! Ooit heb ik zo 2 "Arabo-fjorden" gevonden, ik was blij dat de eigenaar 2 dagen later gevonden werd. (politie had chip opgezocht in hondendatabase) PRACHTIGE paardjes, volgens de politie (ik noem ze even Jip en Janneke) mocht ik ze houden als na 14 dagen geen eigenaar gevonden zou worden. Ik wist toen ook dat dit een jaar was... Bij mij stonden ze gewoon in een deel van mijn weide aan huis, TS moest een stalling zoeken en betalen. Chapeau!

Hoedje af, petje af voor TS, en... ik heb graag haar schrijfstijl!

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:05

wauw, Eef bam, wat een reactie! Waarom zou ze in godsnaam speciaal foto's gaan maken voor de bokt politie? Ik word best onpasselijk vd insinuatie dat ie er dan misschien wel niet meer zo goed uitziet.
En waaeom moet ze iets zeggen over de astma? Ze heeft haar antwoorden, en doet dat wat zij goed acht.
Ze houd van dat paard en misschien is het voor haar gewoon niet zo'n thema, omdat ze sws van hem houdt en zich aanpast aan hem.
Ik vind het juist voor haar pleiten dat ze vooral positief verteld. Ze zou al haar dierenartsen zo binnenharken als ze flink de nadeuk legt op zijn astma en wat het allemaal niet kost.

en qua blokkeren:mwah. Ik heb ook aangegeven hier dat ik twijfel had over de laatste update, en ik zit er nog gewoon bij. Daarbij als wr al geblokkeerd is. wij waren er niet bij. Als mensen maar doorgaan met commentaar geven snap ik het en het is niet zo dat er een recht bestaat op informatie he. Ts mag zelf bepalen waar haar grens ligt en met wie ze wat wil delen.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:29

Eef_Bam schreef:
Volgens mij is dit nog altijd een discussieforum. Meerder mensen willen graag een kritische noot toevoegen aan dit nogal geromantiseerde verhaal. En ts is niks verplicht, was enkel nieuwsgierig om de algehele conditie van het paard te zien dat zou het verhaal kunnen laten zien dat het paard geen last meer zou hebben van zijn astma/gezondheid. Ik wens ts verder het beste, maar ben benieuwd hoe het echt met het paard gaat en of er nog verder onderzoek gaat komen. Dat komt helaas niet naar voren uit de berichten van ts.

Wat lijk jij mij een ontzettend gezellig mens! :n

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:33

Onwijs gezellig ben ik :D . Ik heb nergens gezegd dat Ts iets moet. Ik heb gezegd nieuwsgierig te zijn naar foto's van opzij, maar dat Ts die waarschijnlijk niet wil delen. Ts wil die niet delen, I rest my case. Vragen kan altijd, nee heb je en ja kan je krijgen. Jammer dat daar zo aanvallend op de man op gereageerd word.

Ik volg ts niet op Facebook of instagram omdat ik geen fan ben van de manier waarop ts haar verhalen vertelt. Ik ga dit topic ook weer ontstippen, ik was geïnteresseerd in het welzijn van het paard, maar daar wordt vrijwel niets over gezegd en wat er gezegd wordt is ogenschijnlijk gebagatelliseerd. Dat levert mij alleen maar ergernis en vragen op, en mijn vragen jullie dan weer een hoop ergernis, die zal ik iedereen verder besparen. :evaw:

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 22:21

Toch grappig dat je dan niet inziet dat juist onder andere jou manier van communiceren richting TS het maakt dat ze steeds minder de behoefte voelt om hier juist dingen te delen. Kritisch zijn mag. Reageert TS ook zeer netjes op maar er zijn er hier meerdere geweest die en een kruisverhoor hielden en daarbij met geen enkel antwoord genoegen namen.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 22:48

Och TS wat krijg je toch een bak stront over je heen van mensen die niet weten hoe ze hun handen onder hun bipsje moeten steken. Zo niet terecht.

Ga er maar aan staan, alles wat je al hebt meegemaakt en wat er op je af komt. Ik weet dat negatieve reacties altijd langer blijven hangen dan positieve, dus tel deze maar x1000: je doet het fantastisch!
Echt. En wat als er nog verbeterpuntjes zijn? Rome is niet in 1 dag gebouwd (behalve bij de geenhandjesonderdebips meiden dan natuurlijk, die zijn geboren toen Rome al voor ze gebouwd was).
Prachtige levenservaring heb je hier zomaar cadeau gekregen. Geniet van elkaar!

aisa

Berichten: 762
Geregistreerd: 01-10-04

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:08

wie instagram heef............prachtig / mooi de fotos ,sunshine zijn spullen ,het is echt een prachtig einde en een liefdevol begin voor jullie.
Het is jullie zo gegund