Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:34

Daar zou ik gewoon even vanaf blijven, heeft geen zin want mevrouw is in de averechtse stand.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 17:00

Spoiler:
Morganlefay schreef:
Daar zou ik gewoon even vanaf blijven, heeft geen zin want mevrouw is in de averechtse stand.

Tut heeft gewoon gewerkt. :D humeurig zijn is geen reden voor een vrije dag. :))
Dat laatste stapje naar voren lijkt muggenziften maar is om zeker te zijn dat ze ook echt mee gaat komen en niet gewoon om draait en weer dwaas gaat doen zodra ik haar wil pakken. :+
Spelletjes speelt ze maar met Sam. :))

pien_2010 schreef:
Zo doe je dat dus. Mee eens! Doe je goed en ziet er rustig en vriendelijk uit.

En bij ons was het helemaal handig met twee paarden. Want de weilanden waren huge, en als Polie niet wilde komen, dan kwam Hercule haar boos halen en gaf een por tegen die billen zo van : "daar beginnen we niet mee→ luusteren". Zo geestig vond ik dat altijd en dan pakte ik ook altijd eerst Hercule die de kroel kreeg en daarna pas polleke. Wie het eert komt wie het eerste maalt.

Hier worden ze in het kleine stukje gejaagd waar niks boeiends te doen is. Als ze kunnen grazen en spelen werkt dit natuurlijk nie. :D

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:07

Super leuk juist zulke filmpjes! En ze heeft zo’n heerlijk sprekend gezicht :D ‘ships ik wil niet maar ga toch maar zuuucht’

Maar ik denk wel dat Rêve een dame is die zich flink zou amuseren met het type mens dat puffend achter haar aan zou gaan lopen :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 17:14

Mars schreef:
Super leuk juist zulke filmpjes! En ze heeft zo’n heerlijk sprekend gezicht :D ‘ships ik wil niet maar ga toch maar zuuucht’

Maar ik denk wel dat Rêve een dame is die zich flink zou amuseren met het type mens dat puffend achter haar aan zou gaan lopen :')

:j blijkbaar houden ze mijn man elke ochtend bezig als hij ze buiten zet. Bij mij lopen ze gewoon rechtstreeks naar de weide. Bij hem gaat ze rond crossen. :=
Dan komt hier gewoon de longeerzweep er bij en snijd ik haar de pas af tot ze geen andere keuze meer heeft. :+

Haar favoriet is net binnen handbereik komen en dan weg crossen. :j

Ik was ook bewust met mijn gsm bezig want zolang je zelfs maar kijkt vindt ze het leuk. Pas als je haar volkomen negeert gaat de lol er van af. _O-

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:56

Ach, ik ga dan met wat voer de wei in. Die ene van mij is een veelvraat dus die is altijd in voor wat extra voer. Van zodra ik de jongste vast heb en naar de stal wandel komt de oudste dan toch braafjes mee want ze wilt natuurlijk niet alleen achter blijven. :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 15:07

petraaken schreef:
Ach, ik ga dan met wat voer de wei in. Die ene van mij is een veelvraat dus die is altijd in voor wat extra voer. Van zodra ik de jongste vast heb en naar de stal wandel komt de oudste dan toch braafjes mee want ze wilt natuurlijk niet alleen achter blijven. :+

Ik probeer ze ook wel altijd te scheiden (zoals je op het filmpje ook ziet) want als ze samen gaan rennen schiet het niet op. _O- Voer is niet zo verleidelijk voor Rêve op zo'n moment ironisch genoeg. (als je weet hoe gek dat paard op voer is... :+)

Soms helpt het ook om Sam gewoon snoepjes te geven en dan wil zij ook maar niet als ze is gelijk eergisteren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 00:45

Herinneren jullie je Skippy nog? Dat kleine gevleugelde mormel dat op stal op gegroeid is?

Net bleek dat Skippy zich de stal ook nog herinnerde. :+ het kan zijn dat hij al langer komt overnachten maar dat hij in een van de nesten kruipt maar vandaag besloot ie zijn aanwezigheid kenbaar te maken. Kreeg bijna een hartaanval toen ik mijn hooinet wilde pakken dat klaar stond en een geërgerd en bekend gekwetter me tegen hield. >;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet niet of alles helemaal goed met hem gaat. Heb wat voer op een emmer gelegd voor ‘m. Morgen maar eens kijken hoe ik hem het beste kan bijvoeren.

Hij is geen zwarte roodstaart zoals ik dacht. Het vader dier dat (vermoedelijk) deze vogel kwam verdedigen toen ie jong was leek nogthans enorm op een zwarte roodstaart maar dit is een huismus volgens mij?

Hij hupste zijn standaard route door de stallen terwijl ik bezig was. :+ het zou me verbazen als er twee vogels met zo’n rare gewoonte hier zitten, _O-

Op het eerste zicht lijkt hij niet gewond. Hij vloog ook. Maar hij was niet heel erg gecoördineerd. Nu kan dat wellicht ook zijn omdat ik hem wakker gemaakt heb?

Ik hoop natuurlijk dat hij gewoon komt overwinteren en niet komt sterven. :=

Iemand een idee voor een voederhuisje dat ik tussen/aan de tralies kan hangen? (1 stal staat leeg). En heeft een mus genoeg aan vetbollen?
Wil een niet te duur huisje omdat ze in die netjes kunnen blijven hangen en dat wil ik natuurlijk niet…

Oh en preview. Heb een kleine aanpassing gedaan in mijn training (of meer, een verandering terug gedraaid)
Als de wedstrijd door gaat starten we zondag Z2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb nog niet alle foto’s en van Rêve zijn er ook. <3

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 04:22

Wat een snoepie die kleine huismus! Hopelijk blijft t goed gaan met hem. Kan ie tegen een raam geklapt zijn? Dan zijn ze ook tijdelijk wat van de wereld.

Woohoo met Sam naar het Z2, heel benieuwd hoe dat uitpakt! Gaat vast goed komen:j

pien_2010

Berichten: 43306
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:42

HEt is een huismusje. Hopelijk komt hij overwinteren. Als hij de stal in kan is het denk ik al genoeg. Je kunt een vogelhuisje ophangen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:48

Ik lees en de naam Skippy zegt me niets, maar ineens krijg ik een *ping* van een jonge vogel die nogal mopperend aanwezig was, maar dat was toen toch geen mus dacht ik ook meteen bij het zien van de foto's???

Hopelijk geen vogelgriep ofzo....

Spannend met je wedstrijd. Ik duim dat hij doorgaat en je teleurstelling van de vorige keer weer wat weg kan poetsen :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 11:45

pmarena schreef:
Ik lees en de naam Skippy zegt me niets, maar ineens krijg ik een *ping* van een jonge vogel die nogal mopperend aanwezig was, maar dat was toen toch geen mus dacht ik ook meteen bij het zien van de foto's???

Hopelijk geen vogelgriep ofzo....

Spannend met je wedstrijd. Ik duim dat hij doorgaat en je teleurstelling van de vorige keer weer wat weg kan poetsen :j

Ik dacht toen dat hij een zwarte roodstaart was omdat de mannelijke verzorger op een zwarte roodstaart (hij was heel anders gebouwd, echt grijzig/zwart met een rode staart) lijkt maar dit is overduidelijk een mus dusja... Of het is een koekoeksjong. _O-Hij is ook de enige die zo lang op de grond gezeten heeft, al de andere kuikens die uit gekomen zijn, zijn meteen "bij de ouders" gaan zitten.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:53

Het is een aparteling. Soort zoekt soort hè dus ik snap wel dat hij bij jouw knollies zich wel op zijn plek voelt :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 13:01

hij zat er vanmorgen iig nog (het was nog donker buiten maar ik zet rond zeven uur de paarden buiten.) voelde zich totaal niet gestoord door mij. :+

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:04

Hij gaat er waarschijnlijk vanuit dat je binnenkort wel lekker wat vogelvoer voor hem neerlegt, het is tenslotte je petekind O:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 13:31

pmarena schreef:
Hij gaat er waarschijnlijk vanuit dat je binnenkort wel lekker wat vogelvoer voor hem neerlegt, het is tenslotte je petekind O:)

_O-
Ik ga straks naar papa, die hebben vaak wel voer voor de vogels, ga daar al een mezenbol mee vragen voor vanavond ergens te leggen/hangen. Ik stuurde mijn man dat ik per ongeluk een mus geadopteerd had. Kreeg al terug "Je gaat dat beest voeren he?"

Jep. :')

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:54

Die vind het duidelijk in jou stal nu beter dan buiten. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 14:56

petraaken schreef:
Die vind het duidelijk in jou stal nu beter dan buiten. :D

Ik snap 'm wel. _O- Ga zo eens kijken waar ie zich momenteel bevindt. :')

pien_2010

Berichten: 43306
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:07

Ayasha schreef:
petraaken schreef:
Die vind het duidelijk in jou stal nu beter dan buiten. :D

Ik snap 'm wel. _O- Ga zo eens kijken waar ie zich momenteel bevindt. :')

Als het goed is buiten, want hij moet wel eten en drinken zoeken, anders is het niet goed. Raak hem in ieder geval niet aan Ayasha, hoe tam hij ook misschien wel lijkt!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:10

Dat wordt een een miniboxje knutselen om in stijl te blijven….met wat zachts erin om te slapen…

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 15:27

pien_2010 schreef:
Als het goed is buiten, want hij moet wel eten en drinken zoeken, anders is het niet goed. Raak hem in ieder geval niet aan Ayasha, hoe tam hij ook misschien wel lijkt!

Sowieso heb ik niet de neiging om wilde vogels aan te raken (toen ie inimini was pakte ik hem altijd met een doek als ik hem uit de stal moest halen.). Ik weet niet hoe het met mussen zit maar ik weet dat een flink aantal kleine vogels bizar hard kunnen pikken als ze zich bedreigd voelen. _O- Hij hupste wat voor me op/rond me heen maar meer dan kijken waar hij was zodat ik er niet op zou gaan staan doe ik niet. Nu zoals ik al zei: gisteren avond zat hij vermoedelijk al te slapen toen ik ineens het licht weer aan deed. Ik begreep dat dat vogels wel nogal kan disoriënteren. Want hij was verder wel alert. Brutaal zoals de meeste vogels die ik op stal heb maar hij bleef wel steeds een halve meter van me af.


kally schreef:
Dat wordt een een miniboxje knutselen om in stijl te blijven….met wat zachts erin om te slapen…

_O- hij heeft twee nesten waar ie in kan kruipen. Dat ie daar maar in gaat zitten als ie wat zachts wil. _O- Iig mij geen hartaanval bezorgen met op het hooinet te gaan zitten. >;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 16:11

Skippy is momenteel niet thuis dus ik vermoed dat hij eten zoeken is. :j

pien_2010

Berichten: 43306
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 16:26

Goed zo.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 17:02

Volgens mij bezorgd mijn petekind me werk. >;)
Er lag een noot ‘klaar’ aan de deur. >;)

Heb m maar geopend voor ‘m en op de plek gelegd waar ie gisteren ging zitten toen ik de stal in kwam. :+
Afbeelding
Afbeelding

(Ja ik moet dringend stoffen. :=)

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:04

Dat zou bij ons een uitnodiging zijn voor Ciske...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 17:09

Rocamor schreef:
Dat zou bij ons een uitnodiging zijn voor Ciske...

Die zit hier toch al. Dan blijft ie miss van mijn wortels. :+