Joy gaat naar de uithof*UPDATE*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 12:25

het is zowiezo niet over na 3 weken..
pas na 6 weken mag ik iets verbetering gaan zien van het voeren van vitamine E en selenium (pavo seleen)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:35

BETERSCHAP!voor joy en succes met het herstellen van Joy!
Je hebt nu in elk geval iets tastbaars en hoef je niet meer te raden naar wat ze mankeert.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:40

Wordt een aardige klus haar weer helemaal gezond te krijgen, maar je kan er tenminste wat aan doen nu je weet wat het is..

Heel veel sterkte met je meisje, en fijn dat je haar zo weer op kan halen! Lachen

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:19

Spieraandoeningen zijn wel heel erg lastig om verder te voorkomen, Marloes, het is niet zomaar even iets....
Maar gelukkig weet je nu waar je op moet letten, en weet je wat er aan de hand is. Dat is erg positief.

Helaas is dit toch een wat grijs gebied in de diergeneeskunde, niet elke dierenarts heeft hier evenveel kijk op, en ze zijn het lang niet allemaal eens over de behandeling.

Maar er is wel goed mee te leven hoor! Dat gaat heus een heel eind heen goed komen met Joy!
...gedachte....dit gedoe hoeft dus helemaal niet in verband te staan tot die inseminatie van toen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:36

Hoi Marloes, fijn dat je nu tenminste weet wat er aan de hand is. Spieraandoeningen zijn vaak wel goed te genezen, maar wat natuurlijk wel heel belangrijk is, is om de oorzaak aan te pakken. Hebben ze enig idee waar het door komt?

Knuf voor je meisje vanmiddag!!!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:46

Is dit nou eigenlijk een beetje te vergelijk met spierbevangenheid??
(of ben ik nu een ei ?)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 16:58

nee niet spierbevangen, het spierenzym in het bloed is nu sterk verhoogd
De oorzaak?
Paarden zoals Joy, nerveuze/hete paarden zijn heel gevoelig voor dit soort dingen
Joy heeft in september een bloedonderzoek gehad en daar was het enzym ook iets verhoogd
lichte spieraandoening..ik kreeg vitamine E en selenium en heb dat 2 maande gevoerd
Het si dus nooit overgegaan, ze heeft onstekinkjes in haar darmopvang en er zit eten in haar blinde darm daardoor heeft ze pijn bij aanraking en met rijden, waardoor ze verkrampt en niet wil en kan ontspannen
en tast ze haar spieren dus aan..
snap je het een beetje? hihi ik snap het zelf maar net Haha!

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:26

Kwestie van oorzaak en gevolg...
Maw; ontsteking weg, overmatige spieraantrekking ook over, en dus verhoogde spierenzym (= toch gewoon verzuring, gelijk staande aan bevangenheid? Volgens mij wel hoor) zal niet meer voorkomen!

Het gaat goedkomen!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:41

Gelukkig weet je nu iets en kun je daaraan gaan werken. Sterkte en succes! Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 09:11

bedankt allemaal!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:39

Fijn dat je nu weet wat het is! Ik ken ook een paardje dat iets soortgelijks had. Met de juiste begeleiding komt het vast weer goed! Heel veel beterschap en sterkte.