Moeilijk dat rijden, maar wel geweldig gevoel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Moeilijk dat rijden, maar wel geweldig gevoel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 17:02

Vandaag les gehad met Amdeus, voor de tweede keer van deze instructrice en het ging echt zo lekker. Ik had hem *dacht ik* nageeflijk linksom en rechtsom was lastig. Ben er nu achtergekomen (en eigenlijk wist ik het wel, maar wilde het niet toegeven) dat hij niet nageeflijk, maar in de krul was, dat hij gewoon inboog en het wel makkelijk vond om dat zijn hoofd in de krul te doen zeg maar. Oftewel ik had veel buiging (vooral in de hals, wel iets in het lichaam) en daarin werd hij van voren wel rond, maar achteraan deed ie niets.
Vandaag dus niet zo laten buigen en hem rechter gehouden en alles wat er gebeurde met mijn benen opgevangen. Heb m nu echt een stukje (wel twee galopsprongen) aan twee teugels en met actief(er) achterbeen gehad, dat voelt echt zo geweldig! Moet hem nu voorlopig linksom nog liever met iets contrastelling rijden dan met die buiging. Tot mijn verbazing was het rechtsom ook een heel stuk beter, kreeg gewoon zonder echt veel te doen een heel klein stukje nageeflijkheid rechtsom, ben zo trots!
Oftewel, ben heel blij dat ik van instructrice gewisseld ben, het gaat echt geweldig! Alleen jammer dat ik er achter kom dat ik hem dus beter op een andere manier had kunnen rijden...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:13

Daarom is het ook belangrijk om les te nemen. Wellicht als je zelf meer ervaring hebt dat je dan minder kan lessen.
Maar zoals ik wel vaker om me heen zie gebeuren, is het in de krul trekken nog het makkelijkste.
Goed van je dat je inziet dat je fout bezig was. Dan heb je het 1e punt al gewonnen. Je komt er wel.

Veel succes!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 17:21

Hooooo ik trok dus niet! Geef heel veel ontspanning van voren (wel teugels op maat hoor) maar ik hoor vaak dat ik juist een te zachte hand heb! ik had ook al les, maar daar moest ik veel met mijn handen aanvragen en corrigeren enzo, nu juist niet meer en veel met mijn benen oplossen. Het enige wat ik moet doen is veel meer buitenteugel (moest binnenteugel) erbij houden, om hem dus recht te houden...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:22

Dat eerste, het opgericht en zo 'in de krul' lopen is echt typisch iets voor een Fries.
Mooi dat het zo goed gaat nu!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:49

geweldig gevoel he. Ben ook een tijdje geleden van instructrice gewisseld. Ik zat echt helemaal vast en zij kon mij daar zo goed door heen helpen. En we hebben zoveel de laatste paar maanden geleerd. Echt fantastisch. Wilde dat ik het al veel eerder had gedaan