Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304, Ymor

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Britt1

Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-21 12:05

Volgens mij is hier nog geen topic voor: de paarden die in 2022 beleerd gaan worden!

Ik heb zelf een vierjarige kruising (NRPS/Fries, nu NRPS stamboek) die ik met zijn 11 maanden gekocht heb en dus al een behoorlijke tijd bij mij is. Veel geleerd samen, doodbraaf dier, maar wel op z'n tijd temperamentvol met zijn Arabische bloed :+. Ik wacht bewust met erop zitten: hij is volop in de groei. Op de grond wel van alles aan het doen: longeren, natural horsemanship, rechtrichten, allemaal leuk en het is hierin merkbaar hoe leergierig en slim hij is. Volgend jaar wil ik hem (laten) beleren, als in inrijden. Ik ga dit uitbesteden, omdat ik die eerste meters positief wil laten verlopen en ik zelf geen ontzettende held meer ben na wat angst te hebben opgebouwd na vallen en wat ouder te worden :D. Hoop op een goed verloop, twijfel daar bijna niet aan als ik zie hoe hij nu is en hoop er een fijn (rij)paardje aan te blijven houden.

Wie gaat er nog meer in 2022 verder aan de slag met beleren onder het zadel? Het lijkt me leuk om hierover te kletsen!

Afbeelding

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-21 00:58

Lotte_Wessel schreef:
Ik volg/ lees ook mee. Heb mijn 2 jarige sinds ze 10 maanden is en ze wordt volgend jaar mei dus 3. Ik hoop haar ook te beleren volgend jaar, al hebben we geen haast.

Ze staan bij mij aan huis dus ze komt nu al veel in de hand. Wordt een keer per 2 weken ofzo gepoetst en heb al keer of 2-3 een longeer singel om gehad puur voor gewenning. Ze is extreem makkelijk met alles :j

[ [url=m/THY6eA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HUgkWG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IWKs0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nrMgRV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk zeg dat je haar ook al hebt sinds dat ze veulen was! Je hebt nog even de tijd inderdaad maar fijn om haar goed te kunnen volgen omdat ze aan huis staat. Dan krijgt ze vanzelf al zoveel mee. Krijg je brave paarden van :) Mooi dier om te zien ook!

Ik heb die van mij net een paar weken geleden voor het eerst een bitje in gehad, reageerde hij heel braaf op, wel een en al kauwen nog maar ach, dat went. :)
Ook een zadel gekocht die ik vaker op wil gaan doen als ik met grondwerk bezig ben. Ook daar reageert hij niet op. Tot nog toe dus superbraaf! <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie