Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mpc_rijder

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:19

N0a schreef:
kojack schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een freiberger? Of weet iemand een goed adres waar ze ze te koop hebben?


In Olst zit een betrouwbaar adres. Ze zijn wel aan de prijs, maar wat niet tegenwoordig :+


Ja en verder zit in Weerselo een fijne stal met regelmatig freibergers :) En mocht je zin hebben in een roadtripje, in België zijn ook een paar adressen, waar ze denk ik iets minder aan de prijs zijn :) Ik ben in ieder geval fan van het ras haha (maar ook lichtjes bevooroordeeld O:) )

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:23

Mpc-rijder, leuk om te horen. Ik heb gehoord dat er in Duitsland ook een aantal stallen zijn. Hebben die stallen in België een fb pagina of website?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:32

kojack schreef:
Mpc-rijder, leuk om te horen. Ik heb gehoord dat er in Duitsland ook een aantal stallen zijn. Hebben die stallen in België een fb pagina of website?


Deze stal in Duitsland staat ook goed bekend om zijn Freibergers.
https://www.reiterhof-ludaescher.de/verkauf-freiberger

mpc_rijder

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:52

In België bijvoorbeeld freiberger.be, en verder werden SJS Elevage en Ecurie des Iles mij aangeraden

mamabird
Berichten: 924
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:56

kojack schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een freiberger? Of weet iemand een goed adres waar ze ze te koop hebben?


Op facebook zijn verschillende groepen over Freibergers. Ik heb daar al veel info op kunnen vinden.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:00

Nou de bezichtiging viel wat tegen. Strookte niet helemaal met de advertentie tekst; zou makkelijk in de omgang zijn maar was schrikkerig met pakken/liet zich niet pakken. Vervolgens wel zeer braaf tijdens de handelingen, liet alles goed toe tenzij je bij zijn oren wilde komen. Opstappen etc allemaal braaf. Maar het rijden... Dood voor het been. Ik denk simpelweg vanwege de groenigheid, dat hij het echt niet begreep. In de advertentie stond: beheerst de 3 gangen. Maar ja welk paard beheerst die niet }:0 had ik geweten dat ‘ie niet eens op commando in draf ging had ik al niet gaan kijken. Galop heb ik niet eens geprobeerd, was blij dat ik 2 halve rondjes heb gedraafd _O- lag niet aan mij trouwens, degene die hem voor reed lukte het ook niet. Zonde, wel onwijs lieve en brave pony verder. Maar ik ben niet gevorderd genoeg om hem door te rijden. Ik ben echt wel teleurgesteld want ik dacht dat dit hem echt zou zijn.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:03

Dat is wel een afknapper na alle moeite die je erin gestoken hebt. Wat jammer.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:10

Balen maar fijn dat je nu wel weet wat het is en niet een week later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:13

Fly_high schreef:
@Romy is die van jou niet seal brown ipv bruin (dark bay)?

Ik heb ook zo'n toverbal :D



[ [url=m/55MP13.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/szfXj9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bovenste foto is van februari en met zo'n kleurtje heb ik haar gekocht, onderste is juni en ze is eind van de zomer nog lichter geworden. We gokken seal brown dus :o

Het is wel heel erg offtopic :P


Ik heb echt geen flauw benul _O-
Heb haar als bijna zwarte gekocht, begint nu dus lichter te worden, soms lijkt zelfs wel bijna richting valkachtig.
In de zomer is ze wel bruin, heb een foto van een vorige eigenaar gezien maar is ook niet standaard bruin.
Probeer een foto toe te voegen maar ik kan geen foto’s meer doen, moet ik naar instellingen toe ofzo.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:49

kyrkelover schreef:
Gister toevallig medebokker Fly-High hier geweest en was echt een verademing. Zeer fijne ruiter en ze zou zo op ieder paard van mij mogen stappen :j . Mag ook eens gezegd worden na mijn geklaag over proefrijders :P



Wat lief, kan je in je zak steken Fly. :))

Balen van je bezichtiging SCW. Je loopt vanzelf tegen iets aan waar je het waarschijnlijk niet van verwacht. :)

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:57

Jammer SCW! Denk dat ik nu beetje hetzelfde heb, heb vrijdag een bezichtiging gepland en het lijkt écht wel .. perfect. Ik ben zelfs een beetje misselijk van de zenuwen. Ik ga super teleurgesteld zijn als het toch tegenvalt maar ik ga ook wel panikeren als het wel goed is want ik denk dat ik het dan niet echt ga kunnen geloven. Ik hou eigenlijk echt niet van een paard kopen |o Gelukkig doe ik dat maar om de 15 jaar :')

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 00:39

xSCWx schreef:
Nou de bezichtiging viel wat tegen. Strookte niet helemaal met de advertentie tekst; zou makkelijk in de omgang zijn maar was schrikkerig met pakken/liet zich niet pakken. Vervolgens wel zeer braaf tijdens de handelingen, liet alles goed toe tenzij je bij zijn oren wilde komen. Opstappen etc allemaal braaf. Maar het rijden... Dood voor het been. Ik denk simpelweg vanwege de groenigheid, dat hij het echt niet begreep. In de advertentie stond: beheerst de 3 gangen. Maar ja welk paard beheerst die niet }:0 had ik geweten dat ‘ie niet eens op commando in draf ging had ik al niet gaan kijken. Galop heb ik niet eens geprobeerd, was blij dat ik 2 halve rondjes heb gedraafd _O- lag niet aan mij trouwens, degene die hem voor reed lukte het ook niet. Zonde, wel onwijs lieve en brave pony verder. Maar ik ben niet gevorderd genoeg om hem door te rijden. Ik ben echt wel teleurgesteld want ik dacht dat dit hem echt zou zijn.


Wees blij dat je bent gegaan
Anders had je deze pony altijd in je hoofd gehouden en anderen vergeleken met deze.
Nu hoeft dat niet meer en kun je lekker verder kijken naar iets wat wel past :)

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 06:44

Heeft iemand het linkje naar het topic voor de nieuwe aanwinsten? :)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:08

Is die er dan?

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:21


_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:33

kyrkelover schreef:
Gister toevallig medebokker Fly-High hier geweest en was echt een verademing. Zeer fijne ruiter en ze zou zo op ieder paard van mij mogen stappen :j . Mag ook eens gezegd worden na mijn geklaag over proefrijders :P

Dat mag inderdaad ook eens gezegd worden!

Ik ga vanavond naar 2 kijken, ik ben heel benieuwd!
Het rijden vind ik ook wel spannend, ik heb in oktober voor het laatst op een paard gezeten en van te voren ook niet meer heel actief én de laatste 12,5 jaar alleen op m'n eigen vertrouwde paard gezeten dus zo'n held ben ik niet _O-

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:44

Komt vast goed hoor ;)

Ik had sinds september ook niet meer gereden. Begin april opgestapt en het voelde geen moment onwennig (oké, ik voelde mn spieren een heel klein beetje de dag erna :+ )
Ik ben zeker geen held en stapte op een vreemd paard, ging prima.

Maar wat ze zeggen is waar, het is net als fietsen, dat verleer je niet :j

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:56


MyWishMax

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:29

_Tarzan schreef:
kyrkelover schreef:
Gister toevallig medebokker Fly-High hier geweest en was echt een verademing. Zeer fijne ruiter en ze zou zo op ieder paard van mij mogen stappen :j . Mag ook eens gezegd worden na mijn geklaag over proefrijders :P

Dat mag inderdaad ook eens gezegd worden!

Ik ga vanavond naar 2 kijken, ik ben heel benieuwd!
Het rijden vind ik ook wel spannend, ik heb in oktober voor het laatst op een paard gezeten en van te voren ook niet meer heel actief én de laatste 12,5 jaar alleen op m'n eigen vertrouwde paard gezeten dus zo'n held ben ik niet _O-


Komt goed, als het niet goed voelt stap je niet op. Bij de zoektocht naar huidige paard had ik al een paar jaar helemaal niet meer gereden. Mocht 2 keer op paard van kennis rijden en daarna dus paarden gaan kijken en rijden. Verleren doe je het niet, die spierpijn was enige nadeel :+

Maar ik ben niet op elk paard gestapt waar ik gekeken heb.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:30

Voor Freiberger adressen vraag maar aan Getup hier op bokt

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:00

Jullie stellen mij gerust haha!
Maar na zo lang op een en hetzelfde paard vind ik het wel spannend.

Ik heb filmpjes onder het zadel gezien en daar liepen ze gewoon heel rustig en ik neem aan dat de eigenaresse er eerst zelf even op gaat, ik ben echt heel benieuwd!! :D

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:12

_Tarzan schreef:
Jullie stellen mij gerust haha!
Maar na zo lang op een en hetzelfde paard vind ik het wel spannend.

Ik heb filmpjes onder het zadel gezien en daar liepen ze gewoon heel rustig en ik neem aan dat de eigenaresse er eerst zelf even op gaat, ik ben echt heel benieuwd!! :D

Desnoods, als het voor jou fijner voelt, vragen of je eerst even met een lijntje eraan kunt rijden, als je het echt heel spannend vind. :)

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:34

Ook een goeie inderdaad! Maar als ik zie dat ze braaf zijn zal het wel meevallen :D

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:39

Ik denk dat mijn zoektocht ten einde komt! Heb echt een leuk paard gevonden. Alleen nog keuren. Kent iemand een goede dierenarts in de regio van Deventer?

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:44

elinedeau95 schreef:
Ik denk dat mijn zoektocht ten einde komt! Heb echt een leuk paard gevonden. Alleen nog keuren. Kent iemand een goede dierenarts in de regio van Deventer?


Leuk wat voor 1? wil je op locatie of mag het ook op de kliniek zijn. Ik ga altijd naar Hellendoorn.