verslag van de afgelopen dagen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

verslag van de afgelopen dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 20:43

Naar aanleiding van het tropic dat ik aan het begin v/d week had geopend
[VMR] Hij eet z'n voer niet met zeewier!

Blijkt er toch iets anders aan de hand te zijn dan ik eerst dacht.
Het begon allemaal dinsdagochtend, wodan had z'n voer 'smorgens niet helemaal opgegeten. Boos! Toen dacht ik nog dat het door het zeewier kwam. Doordat hij het niet at had ik voor dinsdagavond slobber gemaakt. Hij ging wel met z'n hoofd naar de voerbak maar at niet. Vreemd dacht ik nog,want hij is gek op slobber.
Woensdag ochtend toch naar stal gebeld of hij het had opgegeten. Nee meneer moest er niets van weten. 'smiddags dat ik aankwam op stal zag ik ook dat hij maar 1 drol had liggen over 12 uur die hij op stal heeft gestaan. Erg weinig vond ik en hij had ook niets gedronken die nacht.Woensdagmiddag had hij wel gewoon trek in kuil,maar niet zoals normaal. savonds weer heen en met hem gaan lopen in de bak. Een stalgenoot zij al dat hij niet zich zelf was. Gelukkig ik ben dus niet de enige die het opvalt.Na wat rondjes te hebben gelopen zat er helemaal geen verbetering in dus de DA maar gebeld. Hij bleek dus een lichte koliek aanval te hebben. Verdrietig Z'n darmen aan de linkerkant waren helemaal stil en rechts hoorde hij heel licht iets. Hij heeft een spuit voor darm ontspanner gekregen en nog even met hem gelopen en daarna op stal. Na 15 min begin meneer wat meer praatjes te hebben weer spelen met z'n snoet op m'n jas. }> Gelukkig dacht ik hij komt weer tot leven.
Donderdag ochtend heeft de stal eigenaar wat kuil gegeven,maar dat at hij niet op. Boos! Ook 'smiddags niet en 'savonds wilde hij ook niets eten,maar gelukkig dronk hij wel.
Expres de stal leeg gehaald zodat ik goed kon zien wat hij plast en poept.
Vandaag lag er weer maar 1 drol in stal en een plasje(staat op zaagsel).Hij was dus nog niet de oude wodan die ik ken. Vanavond de DA nogmaals gebeld voor advies met eten,want hij moest vandaag slobber krijgen.Hij heeft dan ook 2 liter aan slobber gekregen en at het zo op Party!! . ik erg blij ook had hij een klein plukje kuil gegeten en vanavond om 21 uur krijgt hij ook een beetje kuil. Morgenochtend maar kijken wat hij heeft gegeten. Ik hoop maar dat hij alles opgegeten heeft,want ik maak me best wel zorgen om mijn kindje Schijnheilig .

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:46

jeetje dat is ook schrikken als je merkt dat het niet
aan het zeewier ligt.
Ik hoop voor jou dat hij gauw weer de oude wordt

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 08:18

he bah...schrikken weer... laat je hier effe weten of hij gegeten heeft? geef m maar een knuf van mij Lachen

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 12:56

vanmorgen om half 9 stond ik bij wodan op de stoep. Er lag nog wat kuilgras voor z'n stal. Hij had hier totaal geen intresse voor. De boer van stal vertelde dat brenda een paardje van 18 jr bij ons ook niet lekker was gisteren en die heeft hij alleen wat hooi gegeven. Ik dit ook bij wodan gedaan,want sinds dinsdag is hij al niet helemaal goed. Gelukkig had hij wel trek in hooi Party!! en ook z'n slobber had hij trek in. Gelukkig wel,want hij heeft vannacht bijna niets gedronken.Hij eet weer en hopelijk gaat hij vandaag ook weer beginnen met goed drinken. Vork

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:14

Dat is ff schrikken zeg!! Arme Wodan, zomaar een lichte koliekaanval...
Wens hem maar veel sterkte van mij en zeg maar tegen hem dat ie veel moet eten!! Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:18

Citaat:
Een stalgenoot zij al dat hij niet zich zelf was.


Als ik er toch niet was he..... Schijnheilig Schijnheilig


Gelukkig is ie snel weer opgeknapt, nooit leuk als je paard ziek is.
Nu zit ik dus weer met een kreupele danno. Aflossing van de wacht denk Boos!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 11:25

ja wodan ziek, loske beter, danno kneupel, wodan beter. Tja wie volgt er v/d fjorden op stal? njelka of rohan?

Ik ben helemaal happy dat wodan weer eet. Haha!

De laatste dagen slecht geslapen en allerlei rare dingen in m'n hoofd gehaald dat hij misschien morgen wel dood in stal ligt enzo. Ik denk bijna altijd gelijk het ergste als hij wat heeft.