Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 16:41

Hey bokkers,

Ik dacht, dit soort verzameltopics zijn altijd zo leuk...

Waar wordt jouw (verzorg/eigen/lievelings manege) pony / paard nou echt enthousiast van? Wat zijn zijn/haar gekke gewoontes?
Brand los!

TS trapt af:

Ik kwam er gisteren achter dat mijn pony een fascinatie heeft voor... ellebogen :')




Ook is ze een echte waterrat, des te meer en grotere spetters, des te beter!




Daarnaast vindt ze blote benen en brillen echt super interessant :')

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:45

Knopen! Ze kan ze bijna allemaal los krijgen :+ Ze vindt het suf om vast te staan aan een touwtje met knoop.

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:46

Mijn paard vindt krukken erg interessant, heb meerdere knie operaties gehad waardoor ik met krukken liep. Die dingen waren nooit veilig :') ze loopt dat altijd aan het handvat of de kruk zelf te kauwen. Dit doet ze ook bij de mestboy en kruiwagen
Laatst bijgewerkt door MieLo op 05-08-20 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 16:46

imaudy schreef:
Knopen! Ze kan ze bijna allemaal los krijgen :+ Ze vindt het suf om vast te staan aan een touwtje met knoop.


Oh, dat lijkt me nou net zo'n nét niet handige fascinatie -O- :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:47

Die van ons heeft iets met voeten. Hij moet altijd even aan je schoenen/laarzen likken en liefst erin bijten :+

En alles wat je ergens neer legt waar hij bij kan moet op de grond.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 16:47

Nala schreef:
imaudy schreef:
Knopen! Ze kan ze bijna allemaal los krijgen :+ Ze vindt het suf om vast te staan aan een touwtje met knoop.


Oh, dat lijkt me nou net zo'n nét niet handige fascinatie -O- :')


MieLo gefeliciteerd! Maar dat lijkt me ook niet echt handig als je er op moet steunen en je paard gaat ermee aan de haal _O-

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:49

Mijn Friese merrie heeft amper voorpluk, maar als je wilt rijden, dan MOET ie ingevlochten worden.

Zoniet, dan gaat ze heel raar rondjes draaien met haar hoofd. :D

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:49

Jess heeft iets met de tuinslang. Ideaal om van de drinken, mee te spelen en het leukste is natuurlijk om de sproeikop uit je handen te trekken en lekker in het rond te spetteren. Ach, de komende dagen mag ze zich uitleven :')

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:56

Mijn Haflingers hebben maar 1 fascinatie..................eten. In welke vorm dan ook. :Y) :Y) :D

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:37

janouk schreef:
Mijn Haflingers hebben maar 1 fascinatie..................eten. In welke vorm dan ook. :Y) :Y) :D


:') _/-\o_


Mijn pony is gek op water, steekt het liefst z'n hoofd er tot aan z'n horen in als we gaan zwemmen :D

Een pony bij ons op stal ontdekte laatst de baard van m'n vriend... Daar moet hij nu iedere keer in kroelen met z'n bovenlip. Hij komt helemaal naar het hek gelopen als hij hem ziet. :+

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:23

@Nala thanks :D en heel handig is het niet nee _O-

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:27

Nieuwe paarden en ponies in de kudde. Mijn goden! Ze moet en zal ze begroeten, ze laat de hele wei zien en waar alles staat. Ze houd ze gezeldschap en wijkt niet van hun zijde. Komt er weer een nieuw paard? Begint ze van voor af aan. De oude nieuwe paarden zijn dan niet meer zo interresant

Anoniem

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:29

Halsters die aan de box hangen. Hij pakt die van hemzelf en van z'n buurvrouw zo van het haakje af, klappert er even mee van kijk wat ik kan en laat het vallen.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:34

janouk schreef:
Mijn Haflingers hebben maar 1 fascinatie..................eten. In welke vorm dan ook. :Y) :Y) :D


Herkenbaar! Hier ook zo een. :') Maar dat zit ook gedeeltelijk in de familie :P
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 05-08-20 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:34

Mijn jonkie snapte niet wat hem gebeurde als ik hem een kusje op zijn neus gaf. Met gevaar voor eigen leven (en gebroken neus) probeerde ik het steeds maar hij vond het mar raar. Uiteindelijk snapte hij het.. En toen stopte hij niet meer met zijn hoofd tegen mijn mond aandrukken xD nog nooit een paard zo blij gezien met een kusje op zijn snottert :P

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:37

Touwtjes en staldeuren, leuk om in te bijten en aan te likken

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:45

Mijn paard borstelt zichzelf. Als ik een borstel tegen haar voorhoofd houd, dan gaat ze zelf borstelen. Heel handig :Y)

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:46

Mijn Tinker ruin is helemaal gefascineerd door zijn paarse emmer. Hij nam 'm op en speelde er al mee uit zichzelf. Ik heb er nu een commando op geplakt. Dus nu is paarse emmer = *ding ding* JACKPOT! in zijn ogen.

Nu heb ik voor het schapenvoer éxact zo'n paarse emmer. Als ik 's avonds de schaapjes eten geef en over de paddock wandel, komt meneer soms spontaan uit zijn stal, aangetrokken als een magneet naar die emmer en MOET en ZAL hij hem in zijn mond nemen. Gisteren heeft hij de emmer zo waar geapporteerd :+

Als ik in de andere stal politie sta te spelen (ik heb 2 inloopstallen van 3x3m en toch vinden mijn twee Shetlanders en Tinker merrie het nodig om in één stal te staan..), gooit hij soms zijn emmer over de stalwand en dan staart hij me aan met de meest schattige blik, bedelend voor koekjes. :')


Onze Shetlander ruin heeft trouwens ook zo'n aantrekkingskracht, maar met de kruiwagen. Hij schuurt graag met zijn buik tegen de handvaten. Maar daar word ik zelf heel boos van aangezien hij ze zo omver zou kunnen kieperen en ik weer opnieuw mag beginnen -O-

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:48

janouk schreef:
Mijn Haflingers hebben maar 1 fascinatie..................eten. In welke vorm dan ook. :Y) :Y) :D

Uep. Heb ook een haf, en zodra er eten is dan ben ik niet meer interesant. Tenzij er snoepjes in je zak zitten

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:51

De kruiwagen voor mijn mini.

Mijn belg alles wat hij op kan pakken en mijn haar _O-

Rianne1994

Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-20

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:57

Mijn kruising Haflinger x Welsh zit graag met zijn neus in je haren en in je nek. Vooral als hij net gedronken heeft en nog een beetje water in zijn onderlip heeft

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:28

Rianne1994 schreef:
Mijn kruising Haflinger x Welsh zit graag met zijn neus in je haren en in je nek. Vooral als hij net gedronken heeft en nog een beetje water in zijn onderlip heeft


Dit zie ik al helemaal voor me :)

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:36

Sleutels en waterslangen zijn erg leuk.

Telefoons ook. Al denk ik meer dat ze het vervelend vind als ik aandacht aan mijn telefoon besteed ipv haar. Dan duwt ze hem gewoon uit mijn handen. :')

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:13

Tuinslangen... Vooral tijdens het bijvullen, kijken hoe dat water beweegt als je die slang in je mond vastpakt :)) .

Grote kuilbalen van de buurman die net gemaakt zijn en op het land liggen zijn ook een paar uur het kijken waard. :')

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Rare paarden fascinaties / gewoontes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:18

Bijrijdmerrie, haflinger, alles moet in haar mond. Halster om, nee dat hoeft niet in je mond. Hoofdstel om, nee der teugels, de neusriem ze hoeven niet in je mond. Enz enz.
Daarnaast alles wat in de buurt hangt moet idd ook op de grond.