Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:31

Hey wat is hier maar stil!
Nog alles oké met alle kids en hun pony's?

Hier gelukkig wel en geniet alles nog steeds van elkaar!
Claire en Ilona zijn inmiddels ook vriendinnen geworden en lopen 24/7 samen. Claire is wel erg snel jaloers en wordt dan wat onvoorspelbaar. Dus mijn dochter kan niet meer zomaar tussen de pony's lopen. Wanneer elke pony vast staat, is het geen probleem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 06:41

Fijn dat ze nu samen kunnen staan! Wel jammer dat het voor je dochter nu gevaarlijker is.
Wij wachten op ons zadel (besteld) in echt fanatiek verder te kunnen. Maar met name met de oudste gaat Jonique echt heel goed nu!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:24

Leuk dat Claire en Ilona het goed kunnen vinden samen! Verstandig om dochter er niet meer zomaar bij te laten nu.

Maartje_M hopelijk is je zadel er snel.

Onze dochter rommelt lekker aan met bijrijdpony en 1 keer in de week lessen op de manege. We hadden ook een projectje tijdelijk waar we mee mee hielpen, maar dat werd mij te gevaarlijk dus daar zijn we mee gestopt. Voor een eigen paard wil ik best tijdelijk wat risico lopen, maar voor een ander doe ik dat niet meer, zeker niet met mijn kind er bij.

Dochter kan trouwens ook prima ons paard longeren:

Afbeelding

Over iets meer dan 2 weekjes lekker op vakantie met paard. Dochter kan dan daar op de manege rijden, en hoop dat ze ook mee mag op buitenrit.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:42

Ja, het is alleen soms lastig uitleggen naar dochterlief, die normaal alles kon doen. Maar veiligheid voorop. Vandaag weer op Fiona gereden (ik zag in mijn vorige post ineens Ilona staan, correctie van de telefoon). Zadel van claire is te groot voor haar, maar voor 10 minuten stappen aan de hand geen probleem. Mijn dochter zit gewoon 10x steviger met dit zadel en prettiger. Dus voor nu doen we het even zo.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:13

Daar kan ze nog even mee vooruit :j leuk stel samen.

Dochter donderdag in de manege les:

Afbeelding

Ben dan toch wel trots op haar dat ze op zo'n grote pony durft te rijden.

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:23

Leuk topic, mag ik mee kletsen?

Wij hebben 2 meiden van 8 en 9 en sinds 3 maanden onze eerste eigen pony *\o/*
Ze jongste rijd nu 2 jaar en de oudste 1 jaar.
Ze volgen uiteraard nog gewoon de manege lessen en dan de ene week op onze pony en de andere week op een manege pony.

Blink is een super lieve tinker maar moest alles nog leren toen hij bij ons kwam, ik heb zelf 2x per week les met hem om hem dus door te rijden.

Hierbij wat foto's van afgelopen periode

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:53

wat een leuke foto's weer dames!. Hier zijn we aan de sukkel geweest met de kinderpony blijkt hij insuline resistent....echt wat hebben we getopt. Diverse bloed afnames we dachten aan Cussing maar dat viel af gelukkig. Hoefbevangen en hoe kon dat op alleen hooi?Maar goed zo kwam het dus dat ik voor het eerste ooit een pony moest scheren, geen ongelukjes maar wel een goede ervaring. de kinderen hadden de grootste lol....En de juiste mineralenbrokjes gevonden het was al een hele belevenis an sich, wat is er veel te kiezen!. de pony is gelukkig opgeknapt en is weer eigenwijs als van ouds Toch blijf ik het niks vinden een geschoren pony of paard...bij het poetsen of aaien het blijft gek voelen :brr:
van de week de laatste schooldag zoonlief mag met elk versierd vervoersmiddel komen en hij kiest....een bont versierde witte pony door de drive tru. En dan gaat hij verkleed als clown (hij blijft dicht bij zich zelf :+ ). Dochter gaat op het trekpaard van papa als vlinder/ voltigeur, Ze hebben er zin in ik iets minder want het is toch 3 km, kan Finn mooi zijn hoefschoenen aan. Het buurmeisje gaat ook mee te pony als shet jockey dus het blijft een gezellige bende. *\%/*

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:15

kwita schreef:
wat een leuke foto's weer dames!. Hier zijn we aan de sukkel geweest met de kinderpony blijkt hij insuline resistent....echt wat hebben we getopt. Diverse bloed afnames we dachten aan Cussing maar dat viel af gelukkig. Hoefbevangen en hoe kon dat op alleen hooi?Maar goed zo kwam het dus dat ik voor het eerste ooit een pony moest scheren, geen ongelukjes maar wel een goede ervaring. de kinderen hadden de grootste lol....En de juiste mineralenbrokjes gevonden het was al een hele belevenis an sich, wat is er veel te kiezen!. de pony is gelukkig opgeknapt en is weer eigenwijs als van ouds Toch blijf ik het niks vinden een geschoren pony of paard...bij het poetsen of aaien het blijft gek voelen :brr:
van de week de laatste schooldag zoonlief mag met elk versierd vervoersmiddel komen en hij kiest....een bont versierde witte pony door de drive tru. En dan gaat hij verkleed als clown (hij blijft dicht bij zich zelf :+ ). Dochter gaat op het trekpaard van papa als vlinder/ voltigeur, Ze hebben er zin in ik iets minder want het is toch 3 km, kan Finn mooi zijn hoefschoenen aan. Het buurmeisje gaat ook mee te pony als shet jockey dus het blijft een gezellige bende. *\%/*


Oh wat fijn dat je nu wel weet wat het is.. Ik denk dat je met alleen scheren er dan nog goed mee wegkomt ipv de medische molen in.

Wat ontzettend leuk dat ze zo naar school mogen! Maak je foto's?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:53

Ik negeer even de rode letters want....wij nemen een pony over! We waren helemaal niet meer op zoek, maar dit was te mooi om te laten lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Branco, 21 jaar oud. Paar maanden terug terug gekomen bij degene waar onze dochter een andere pony bij rijdt. Zij had hem verkocht, maar hij was bij de vorige eigenaresse heel erg afgevallen. Hij is nu weer mooi bij getrokken en ze zocht een nieuwe eigenaar voor hem. Heel lief dat ze het eerst aan ons gedacht heeft want onze dochter heeft er ook al een paar keer mee gereden nu en is helemaal verliefd op hem.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:30

Wat een fijn nieuws Susan, wat een leuk paardje, veel plezier en geluk met hem

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:36

Dank je wel!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:59

SusanH, Wat een leuk paardje. Gefeliciteerd!

Afscheid nemen hoort ook bij het leven. Vandaag hebben we Pablo moeten laten gaan. |(
Vanmiddag nog samen appels geplukt en lekker veel geknuffeld. Aan het einde van de dag is hij rustig ingeslapen. Zijn lichaam was op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:07

Wat een leukerd Susan! Veel plezier met hem!

Chasey nogmaals sterkte Y;(

Hier heel rustig momenteel, want ja, HEET. En we wachten op ons zadeltje, dat komt hopelijk met een paar weken wel bij ons, dan kan de oudste echt gaan trainen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:09

Chasey sterkte. En wat mooi dat jullie allemaal afscheid hebben kunnen nemen van hem.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:14

Chasey, wat vervelend dat jullie hem moesten laten gaan. Wel prachtige foto's van het afscheid Y;(

SusanH, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, wat een leukerd!

Kwita, wat gaaf dat je kinderen te paard/pony naar school zijn gegaan, lijkt me de droom van alle kinderen hier in het topic :-)

xxblinkxx, gefeliciteerd met jullie pony, wat leuk ook dat je er zelf ook mee aan de slag kunt.

Hier gaat het heel goed, m'n oudste dochter is inmiddels B+5, en komend weekend staat de eerste officiele springwedstrijd in de B op het programma, gelukkig gewoon bij ons op stal. Vorige week had ze een outdoor dressuurwedstrijd, dat is nog wel een uitdaging, de pony vindt dat nog wat spannend en wil dan graag ontsnappen uit de ring, maar dat is hem deze keer gelukkig niet gelukt! de eerste proef had ze haar handen vol aan hem, maar het is haar gelukt om hem bij zich te houden. De tweede proef reed ze nog wat pittiger, en durfde hij niet eens meer aan ontsnappen te denken. Helaas waren het twee behoorlijk strenge juries, voor de 2e proef had ik een winstpunt verwacht, maar in de hele rubriek had er in de eerste proef niemand winst, en maar alleen de winnaar in de 2e proef. Maar goed, het was wel een persoonlijke overwinning :-)

Ook rijden ze afentoe F proefjes, de oudste heeft afgelopen weekend voor het eerst F5 gereden, ging super! Ze had de eerste prijs en mooie punten. De jongste heeft met haar 6 jaar haar F2 diploma gehaald :-) Ik vond het best een ding, een theorie toets voor zo'n kleintje, maar ze heeft het super gedaan, ze had alles goed :+ :D Helaas voor haar geen prijs deze keer, dat vond ze wel lastig, want ze heeft tot nu toe altijd prijs gehad, maar ja, dat hoort bij het leven, dus ook een goede les voor haar. Ze mag natuurlijk wel heel trots zijn op haar diploma en haar mooie punten!

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:39

Wat leuk super Rocky dat ze zo goed gaan met de wedstrijden!

Hier een nieuwe pony, Blink kwam niet door de keuring en was vaak kreupel dus is terug naar de verleaser. Toen kwam deze geweldige pony op ons pad en wat is dat genieten om een pony te hebben met alle knopjes erop <3 Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:47

Die is ook leuk!

En SuperRocky de punten maken niet uit, komt vanzelf :j

Dochter heeft van het weekend ook wedstrijd gehad, ze zat zichzelf wat in de weg door spanning maar Branco was heel braaf. Ze reden F3, en hadden nette punten.

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:01

Superrocky, Ondanks dat ze geen winstpunt had inderdaad wel weer een hele ervaring rijker. En dat zal steeds beter worden. Ook nu de pony niet meer aan ontsnappen denkt ;)
Ah, niet in de prijzen vallen hoort inderdaad ook bij het leven. Niet leuk, maar wel een manier om mee leren om te gaan.

XxBlinkxx, Dat is een knappe pony! Mooi beestje, veel plezier samen!

SusanH, spanning hoort bij een wedstrijd. Fijn dat Branco braaf was :)

David en Marloes gaan vooral door met 'lol met de knol'.
Hadden vorige week weer een hele leuke schriktraining bedacht en uitgevoerd. Ze zijn daar dan een hele middag mee bezig. Vooral het opbouwen en het rijden is leuk, het opruimen natuurlijk iets minder :') :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:08

xxblinkxx wat een plaatje is jullie nieuwe aanwinst zeg!!

SusanH fijn dat de pony braaf was en ze nette punten had! Hopelijk helpt dat ook om je dochter wat meer vertrouwen te geven, en is ze volgende keer misschien al wat minder gespannen.

Chasey wat een super leuke schriktraining zeg, het ziet er echt uit als een feestje :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:11

Wat leuk Chasey. En idd opruimen dat is natuurlijk het minst leuke deel.

Ja SuperRocky dat hoop ik ook. Branco is echt heel braaf dus aan hem ligt het niet iig :D perfecte kinderpony.

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:23

Susan wat een leuke foto fijn dat Branco zo braaf was! Altijd spannend zo een wedstrijd toch.

Chasey dat ziet er echt super gaaf uit! Heerlijk dat de kids zo lekker bezig zijn!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:08

Heerlijk weer wat zijn jullie genieters , gewoon zo geweldig die pret koppies!

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:06

Hier is de pony sinds deze week ook weer in training :+Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:07

Hij ziet er niet uit alsof ie er veel zin in heeft :')

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:40

SusanH schreef:
Hij ziet er niet uit alsof ie er veel zin in heeft :')

2 rondjes stappen per dag zal ze wel overleven :+