Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34644
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:31

Aggos wat sneu voor je dochter maaike5581.

Iedereen lekker bezig zo te zien verder.

Onze dochter rijdt alleen nog 1 keer per week op haar bijrijdpaard. Manege is dicht helaas. Ben heel blij dat ze nog wel 1 keer per week kan rijden nu. Is zo'n beetje de enige afleiding die er nog is in deze rare tijd.

Hij is al 30 maar dat geef je hem echt niet:

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:30

Oh ja, daar wilde ik ook nog op reageren, maar toen kwam er een kind tussendoor en vergat ik het. Wat ontzettend belachelijk Maaike! Dat snapt een meisje van 6 toch helemaal niet?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:27

Maartje_M schreef:
Oh ja, daar wilde ik ook nog op reageren, maar toen kwam er een kind tussendoor en vergat ik het. Wat ontzettend belachelijk Maaike! Dat snapt een meisje van 6 toch helemaal niet?


Nee dat snapt zij niet, maar haar ouders kunnen haar dat wel uitleggen!.
Zelf zou ik er ook niet blij mee zijn als mijn kind dat overkwam, maar eerlijk gezegd kan ik de eigenaren wel begrijpen...het is zeer besmettelijk en gesloten is gesloten hoe onschuldig het kind ook is het geld ook voor haar!

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:59

kwita schreef:
Maartje_M schreef:
Oh ja, daar wilde ik ook nog op reageren, maar toen kwam er een kind tussendoor en vergat ik het. Wat ontzettend belachelijk Maaike! Dat snapt een meisje van 6 toch helemaal niet?


Nee dat snapt zij niet, maar haar ouders kunnen haar dat wel uitleggen!.
Zelf zou ik er ook niet blij mee zijn als mijn kind dat overkwam, maar eerlijk gezegd kan ik de eigenaren wel begrijpen...het is zeer besmettelijk en gesloten is gesloten hoe onschuldig het kind ook is het geld ook voor haar!


Ehm nee ik heb het niet helemaal duidelijk geschreven.
Nadat ik mijn twijfels heb geuit is ze uit de lessen gehaald.
De lessen zelf en wedstrijden zijn gewoon door gegaan.
Iets met doofpot en stil houden zeg maar....

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:56

Vandaag heeft dochterlief weer heerlijk gereden op Amber. Lekker onnozel doen op paard en toch ook een betere balans opbouwen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:03

Maaike, wat jammer dat je dochter nu even niet kan rijden ivm de geruchten.
Wel fijn dat ze nog even bij e grote vriend heeft geknuffeld.

SusanH, Jammer dat de maneges nu dicht zijn he? Hopelijk mogen ze zsm weer open.
Gelukkig kan je dochter nog op het bijrijdpaard rijden.

Myk_en_shant, dat ziet er heel leuk uit! Lekker kunstjes doen op Amber!

Vandaag hebben we niets met de paardjes gedaan, maar gisteren zijn we even met ons logeerpaard op pad gegaan.
Door de corona crisis hebben wij één van de oude manege pony's opgevangen. Hij is van de manege waar ik al 15 jaar vrijwilligerwerk doe. Zo kunnen we de manege een beetje ontlasten in deze tijd :)
Ikzelf rijdt niet meer op hem. In het verleden wel gedaan. Hij heeft nu een welverdiende vakantie. Maar met Marloesje op zijn rug kan het nog prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van Marloes met Bliksem.
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:16

Wat een heerlijke foto's weer! Ik zit zelf even in de lappenmand, dus de kinderen mogen ook niet rijden "= Hoop dat ik zondag weer schoenen aan kan, dan mogen ze ook weer er op

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:13

Hè wat balen Maartje en dat met dit prachtige weer.

Die manegepony krijgt wel de volle aandacht zeg, lekker genieten zo.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:12

Afbeelding
Hier ook een ukje die niet genoeg kan krijgen van der pony.
Pony staat aan huis dus we lopen er meerdere keren per dag heen.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:45

Vanmorgen was weer een pony ochtend! We liepen richting de weide en ze wou graag Claire halen. Zo gezegd, zo gedaan! Pony gepoetst samen (voornamelijk mama haha) en daarna singeltje om. Toen was de verleiding tot erop zitten wel groot! Dus dat mocht zeker! Cap lag helaas nog beneden, maar die ligt nu weer braaf in het hokje naast de weide. Na het zitten en 2 meter grazend stappen, wou ze graag wandelen. Ik heb een klein stuk afgezet om ponylief weer aan het werk te zetten. Dus Logan kon gerust met haar pony even zelf klungelen en wandelen. Heerlijk die pony's met ervaring.. Zet geen stap verkeerd naast haar, maar weet ook gelijk wanneer ze de situatie kunnen uitbuiten en gaat lekker simpel grazen. En dat kleine mensje maar moeite doen die grasmaaier weer in beweging te krijgen _O-

Maar ze is zo lief het worden voor haar pony. Ze krijgt gelijk een kus op de neus en een dikke knuffel om de hals, zodra ze Claire ziet. Zo lief!

Claire blijft ook altijd staan wanneer de kleine naar haar toe komt. Bij mij kan ze wel eens omdraaien en weglopen als ze geen zin heeft. En krijg die tuttebel dan maar eens gevangen.. Niet dus.. Maar dan loopt Logan erop af en pony blijft staan.. :x
Mijn man kan al helemaal niet in de buurt komen.. Die heeft haar uit frustratie ooit 1 keer een tik gegeven met de ogen zalven.. Mevrouw is beledigd sindsdien..

De smelt foto's!
(dekje lag niet goed, 8)7 niet goed opgelet!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:09

Super schattig die hele kleintjes erop hè <3

Hier gister weer gereden. Lagen wat stenen in de bak, dus we hebben er een spelletje van gemaakt. Ik heb stenen opgeraapt en kind op de pony moest hem vasthouden en naar broertje op de grond brengen. Ze sturen nog niet zelf, maar het was een leuke balansoefening om zo diep te bukken om de steen te overhandigen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34644
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:24

Wat een lieve foto's.

Onze dochter heeft wel 3 keer gereden deze week. Was goed voor haar. Maandag vrij gereden op de manege. Dinsdag mocht ze iemand helpen met een pony die her opgevoed moet worden. Dat ging zo goed dat ze vaker mag helpen:

Afbeelding

Echt mooi om te zien hoeveel ze gegroeid is in een jaar tijd, ze durft zoveel meer.

Vrijdag op haar eigen bijrijdpaard en gisteren mee met mij naar ons paard, omdat ze hem zo mist en omdat ze even een break van haar schoolwerk nodig had:

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:32

Wat leuk om te zien weer. Vandaag ook even extra tijd in rijden stoppen. Even de flex poles erbij. Ik heb laatst balance support reins besteld voor haar in engeland, ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Vorig weekend even leuke foto s gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Nu druk me oefenen op lichtrijden, deze zomer wel toe aan een galopje denk ik


Afbeelding
2 week geleden op unicorn jacht in het bos.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:42

Alja, wat schattig! Ze zit er mooi op :D
Fijn dat ie aan huis staat, dan kan je er ook gewoon even naar toe lopen om te knuffelen.
Hier staan ze ook aan huis, de hele verzorging erom heen doen we allemaal samen :)

Orsje, Wat leuk zeg! Schattige foto's, lekker met pony tutten. En ach, dat dekje heeft de pony geen hinder van. Die merkt amper dat er wat op de rug ligt ;) Haha.
Grappig tentje op de achtergrond ook.

Maartje, wat leuk dat je er en stenen-spel van hebt gemaakt, inderdaad goed voor de balans!

SusanH, Fijn dat het goed ging en ze vaker mag helpen. Als ze ineens meer durven met rijden, gaan ze echt met sprongen vooruit he? Merk dat hier ook met Marloesje.
En dat schoolwerk moet maar even wachten hoor, Vitamine P is veel belangrijker ;)

Cemlys, Mooi plaatje in het koolzaad! Wat zijn balance support reins?

Ook hier afgelopen week weer lekker met de pony's bezig geweest. De verzorgmeiden waren er ook om te helpen met de stallen netjes maken en weide uitmesten.
Marloes heeft op Pablo, de manege Fjord, wat in de weide gestapt. En vooral lekker getut en geknuffeld op zijn rug.
En daarna een rondje door de straat gereden met Bliksem.
De verzorgmeiden vermaakten zich om beurten met Nick.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34644
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:48

Heerlijk allemaal.

Vitamine P is zo belangrijk. Ik ben echt blij dat dat nog kan en mag. Zonder dat zou het niet goed gaan hier denk ik. Dochter heeft dat echt nodig. En wij ook :j . Normaal ziet ze Hocus meerdere keren per week en wil ze vaak niet eens mee ( want als wij rijden duurt het zo lang vindt ze) maar nu nemen we haar normaal gesproken niet mee ivm de corona maatregelen. Gisteren echter zo'n drama met schoolwerk dat we even een pauze ingelast hebben. Het was heel rustig op stal dus gelukkig kon het. Fleurde ze echt van op. En mooi om te zien hoe Hocus dan ook op haar reageert.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:05

Chasey: https://www.balancedsupportreins.com/?page_id=42

Teugels die ook deels met een elastiekje aan het zadel vastzitten, ik heb er dan met handvatlusjes besteld. Nu is ze gewoon te klein om de teugels op maat te houden en als pony een duik maakt naar een grasspriet dan ligt ze er met een salto af. Nu kan ik hem zo op maat maken dat ze een soort van bijgezet staat en er dus altijd een soort van contact is, ook als ze haar teugel een keer te lang maakt.
Benieuwd of het fijn werkt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:08

Dat klinkt wel handig. Ben benieuwd hoe de teugel bevalt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:08

SusanH schreef:
Heerlijk allemaal.

Vitamine P is zo belangrijk. Ik ben echt blij dat dat nog kan en mag. Zonder dat zou het niet goed gaan hier denk ik. Dochter heeft dat echt nodig. En wij ook :j . Normaal ziet ze Hocus meerdere keren per week en wil ze vaak niet eens mee ( want als wij rijden duurt het zo lang vindt ze) maar nu nemen we haar normaal gesproken niet mee ivm de corona maatregelen. Gisteren echter zo'n drama met schoolwerk dat we even een pauze ingelast hebben. Het was heel rustig op stal dus gelukkig kon het. Fleurde ze echt van op. En mooi om te zien hoe Hocus dan ook op haar reageert.


Ja daarom moet je daar ook tijd voor maken :D

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:12

Wat is het nu een privilege voor je kinderen om een eigen pony te hebben. Één van de weinige sporten die door gaat tenminste als je dus een eigen pony hebt maar volgens mij heeft iedereen dat uit deze groep dus kunnen onze kinderen heerlijk blijven rijden <3 Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 18-04-20 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34644
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:14

Geen eigen pony. Maar gelukkig wel een bijrijdpony waar ze wekelijks heen kan. En nu dus een projectje waardoor het iets vaker kan. Idd dat is rijkdom nu.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:23

Chasey schreef:
Dat klinkt wel handig. Ben benieuwd hoe de teugel bevalt.

Ik moet nog even losse d ringen voor aan het zadeltje bestellen en dan kunnen we uitproberen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:21

oh clemiys dat had ik eerder moeten weten, echt mijn dochter is er wat afgetrokken!, toen kocht ik een daisy reins voor aan het hoofdstel over zijn nek, dat hielp ook maar dat wat jij hebt lijkt me fijner.
Mijn dochter is zo een kind wat een pony leuk vind maar niet zo graag rijd....ze is meer een zorgzaam type en verzorgt hem liever en dan mijn zoontje vind het rijden wel stoer maar dat is er een die sneller bang is.
dus hier is het zo dat zij al 4 weken rondloopt met de pony gepimpt en haar broertje er verkleed op :+.
Ja zelfs zijn hoefjes geverfd met vingerverf en bloemetjes er op getekend en haar broer met zijn tijger oncey aan. En dat dier staat te hinniken bij het hek als hij ze hoort komen ...dag na dag week na week , echt we treffen het met hem! **\O/**
Zelf schiet mijn eigen paard en pony tijd er bij in dat is wel jammer met die thuis school, maar tja wie weet binnen kort weer eens!
Laatst bijgewerkt door kwita op 18-04-20 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34644
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:24

Ik heb ooit 1 keer een strotouwtje geprobeerd. Was geen succes :+ . Zo'n teugel is wel heel mooi voor de kleintjes :j

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:42

Dat leek me ook, dus we zullen zien. Was een duur ding haha dus ik hoop dat hij elke cent waar is

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:56

Mag ik vragen hoeveel het koste? Mijn zoon van 7 vind het ook best moeilijk om zijn teugels op maat te houden. Ik ga er een martingaal om doen. Mooie van dat is dat mijn pony het er van neemt.. draf over de hoefslag? Wat dacht je van ik moet wel in elke hoek stil staan en over de bakrand kijken of er toevallig nog snoepjes voor mij aankomen :P moet er wel echt om lachen en mijn zoontje gelukkig ook

Ik vind het wel goed want mijn zoontje leert daardoor eigelijk heel veel van onze pony. Sturen, voorwaarts houden, contact maken en wat streng zijn af en toe.