[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 15:23

Goed om te weten. Hopelijk kan je inderdaad door zeg, zou enorm balen zijn als die 27 euro weggegooid geld is. :=

Ik weet het, ik weet het. :') Vandaar dat ik ook aan het twijfelen was. Volgende keer beter! :+

ieris

Berichten: 1779
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:53

Haha wat een lolbroek is ze in de bak, met jou erop mooi vooruit denken, en als ze dan los is geen zin meer hebben!
Wel super dat ze zo goed op je lichaamstaal reageerd met vrij werken.

Helaas schrokken de mensen op de cursus van de slechte Belgische smeden.
Er schijnt wel een top smid te werken Wesley de Kant of zoiets, weet niet of je hem kent?

Misschien ook leuk om een stukje over Aliaa bij rassenpraat algemeen te schrijven, voor ras van de volgende maand.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 17:38

Nee die ken ik niet. Voorlopig ben ik tevreden met de smid die langskomt op stal. Het enige nadeel bij hem is dat hij niet altijd evengoed bereikbaar is. >;)

Ja dat ga ik zeker nog doen, als ik kan opscheppen over mijn prinsesje, dan ga ik dat zeker doen! :D Ik moet mezelf er alleen nog toe aanzetten om daadwerkelijk aan het schrijven te beginnen. :') Ik heb uitstelgedrag... Heel heel erg. _O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 21:29

'ALIAA NEE, NEE ALIAA DURF NIET'
*Rent al gillend met de camera op Aliaa af*
'ALIAA NIET ROLLEN'

Aliaa:
Afbeelding


De camera stond op automatisch en heeft blijkbaar moeite met beweging dan. :+

Maar gelukkig is deze foto er ook nog uit gekomen... <3
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-19 19:46

Gisteren zijn we gaan wandelen met een stalgenoot en vandaag heb ik een hindernis te voorschijn getoverd voor Aliaa. :D Dat was al even geleden, maar Aliaa kende het nog, want die was naar mij aan het hinniken toen ik alles aan het klaarzetten was in de bak. :P

Aliaa was erg enthousiast, zo enthousiast zelfs dat ze na het beloningssignaal meteen terug over de hindernis sprong. _O-
Helaas was het filmen geen succes, want zodra ik de telefoon bovenhaalde en afgeleid was, deed zij geen moeite meer. :+



Tussen de sprongen door deden we grondwerk en knuffelen (lees: kont krabben) om voor afwisseling te zorgen en het werken leuk te houden voor Aliaa. :)) Het ziet ernaar uit dat ik de manier gevonden heb om Aliaa te motiveren, terwijl ik haar een paar weken geleden nog lui genoemd zou hebben. :') Ik vroeg het alleen op de verkeerde manier blijkbaar. :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:21

Vanaf volgende week moet het wel weer lukken om af en toe een rondje te maken :D

Nu zondag eerst nog een oefencross in Merendree en deze week namiddagshift, dus werk tot 17u.
Volgende week werk ik ofwel tot 16u (ma en vrij) ofwel tot 13u (di en do) en dan is het enkel zondag nog provinciaal kampioenschap.
Daarna even wedstrijdrust tot 13/10, dan is onze eerste officiële cross. Dus als je graag eens een rustig rondje doet, geef op tijd een gil. Dan plan ik het in wat trainingsschema betreft, want ga de galoptraining stilaan gerichter gaan aanpakken.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 22:53

Varekaj schreef:
Vanaf volgende week moet het wel weer lukken om af en toe een rondje te maken :D

Nu zondag eerst nog een oefencross in Merendree en deze week namiddagshift, dus werk tot 17u.
Volgende week werk ik ofwel tot 16u (ma en vrij) ofwel tot 13u (di en do) en dan is het enkel zondag nog provinciaal kampioenschap.
Daarna even wedstrijdrust tot 13/10, dan is onze eerste officiële cross. Dus als je graag eens een rustig rondje doet, geef op tijd een gil. Dan plan ik het in wat trainingsschema betreft, want ga de galoptraining stilaan gerichter gaan aanpakken.

Laat anders maar weten wanneer voor jou het beste uitkomt ivm je training! :)) Ik heb eindelijk mijn diploma behaald, en ben min of meer elke dag vrij tot en met 30 september. *\o/* Daarna moet ik ook werken. :P

Gisteren heb ik een fotoshoot gehad met Aliaa, was een bedankje van een stalgenoot. Ik ben zo benieuwd naar de foto's! De stalgenoot wou experimenteren met een groot zwart doek, en Aliaa, die was er niet van onder de indruk. :') De andere paarden waren in het begin niet in de buurt van het doek te krijgen, Aliaa daarentegen was er niet weg te krijgen. _O-
Het was erg warm en Aliaa stond liever te dutten voor het doek, dus ik heb echt vanalles moeten doen om haar aandacht te trekken en die oren naar voor te krijgen. Helaas had zowat alles maar 30 seconden resultaat voordat het als saai bestempeld werd en ze verder ging dutten. Het gooien met zand, was nog veruit het interessantste. :') En plastic natuurlijk, dat blijft ze ook geweldig vinden. :))

En vanochtend heb ik gereden. Hoewel niet alles perfect ging, blijft Aliaa zo heerlijk om mee te werken. <3 Ik heb besloten om het sturen voorlopig even te laten voor wat het is en nu eerst te focussen op de 'go' en 'whoa'.
Zodra ik opstap wilt Aliaa meteen vooruit. Dus in het begin heb ik daarop geoefend tot ze door had dat ze moest blijven stilstaan. Eens ze dat door had, kon ik oefenen op de 'go', maar na enkele pasjes stap viel ze weer stil. :D Aliaa was zo hard aan het meewerken dat ze eigenlijk aan het tegenwerken was, want ja, baasje vroeg steeds om te stoppen als ze aan het stappen was, dus dat moest nu toch ook dan? >;) Ze moet de klik nog maken om in dezelfde gang te blijven tot ik anders vraag, maar dat komt wel. :D
Vandaag merkte ik dat ze echt mooi de hoefslag volgde uit haar eigen beweging, dus ze is zeker en vast slim genoeg om dit na zo weinig oefenen door te hebben. Ik moest enkel af en toe ingrijpen als ze te dicht tegen de bakrand liep. :P

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 23:41

Wat leuk, ben benieuwd naar foto's :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:24

Ik heb gisteren een cross gehad dus vandaag rustdag, maar morgen wil ik anders wel een relax rondje maken? Moet in de namiddag naar de orthodontist (bwuh) en even afstemmen thuis, maar iig zal het wel lukken in de vroege avond. Moet ook wel, om half 9 is het alweer donker tegenwoordig -O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 08:25

Varekaj schreef:
Ik heb gisteren een cross gehad dus vandaag rustdag, maar morgen wil ik anders wel een relax rondje maken? Moet in de namiddag naar de orthodontist (bwuh) en even afstemmen thuis, maar iig zal het wel lukken in de vroege avond. Moet ook wel, om half 9 is het alweer donker tegenwoordig -O-
Ik weet nog niet zeker of het gaat lukken vanavond, maar ik ga onder voorbehoud ja zeggen. Ik hou je nog op de hoogte mocht het niet uitkomen met de planning. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:11

Ik moet de planning alweer omgooien :') Vanavond lukt niet, onverwachte extra clubvergadering :roll:

Morgen werk ik tot 17u, dus denk dat ik hooguit een rondje ga kunnen longeren in het beste geval... Donderdag weer vergadering := vrijdag dan oefenen voor viertal, zaterdag eventueel nog gaan helpen om ons crossparcours te gaan zetten voor wedstrijd binnenkort en zondag provinciaal kampioenschap *\o/*
Moest mijn hulp zaterdag niet meer nodig zijn, dan kan ik daar in de namiddag zeker nog een gaatje vrijmaken :)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 23:09

Maakt niet uit, voor mij zou het ook moeilijk geweest zijn. Mijn moeder wordt altijd lastig als ik te lang bij Aliaa zit en daardoor te laat thuis ben voor het eten. _O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 23:51

Aliaa is sinds gisteren boos op mij. :+
Ik weet niet meer exact wat ik aan het doen was, maar volgens mij borstelde ik haar borst of buik met de verkeerde borstel (te hard, die vindt ze niet leuk, enkel aan haar hals mag het wel want daar heeft ze jeukjes :') ) en die plekken zijn super gevoelig. Het gevolg was dat Aliaa haar tanden ontblootte en mijn richting uit kwam met haar opengesperde mond. Ik geloof niet dat ze echt van plan was om te bijten (anders had ze mij waarschijnlijk wel geraakt), maar dat het eerder dreigen was. Daarvoor is ze gestraft geweest en tja, nu is ze nog steeds boos. _O- Ik was gisteren ook boos als gevolg en dacht dat het beter was om haar even te 'negeren'. Niet dus. :=
No way dat ze op de weide zelf naar mij toe komt, dat is geloof ik nog maar 1 of 2 keer eerder gebeurd. Maar vervolgens kan ik haar wel los naar stal meenemen terwijl ik ondertussen de kruiwagen meeneem, dat dan weer wel. :roll:

Verder wou ik gaan wandelen vandaag, maar daar had Aliaa duidelijk geen zin in en dat liet ze merken ook. Voor de verandering had ik haar opgezadeld, met de gedachte dat ik misschien een klein stukje kon rijden (ik was alleen op pad). Bij het opzadelen was ze overigens wél kei braaf.
Aliaa reageerde op zowat alles onderweg. Een fietser die van voor naderde: drama. Auto's (echt waar normaal reageert ze niet meer op auto's... _-:( ): drama. Alles wat groter was dan een gewone auto: nog meer drama. >;) Op een bepaald moment ging ze zelfs staken terwijl we een straat overstaken.
In een wandelbaantje leek ze het wel leuk te vinden, dan gingen de oren netjes vooruit en ze vond haar tempo terug. Toen ik na een straatgedeelte via een omweg terug naar stal wou gaan, begon Aliaa weer te staken. Ik heb het opgegeven en ben via de kortste weg naar stal terug gegaan. Op de terugweg was Aliaa plots terug braaf. _O- We hebben nog een aantal minuten met de postbode staan praten en dan bleef ze geduldig wachten. Al vond ze het stiekem ook geweldig om haar neus tussen de brieven te steken. :') Het is maar goed dat de postbode me al zowat mijn hele leven kent. :Y)

Ze ziet er lief en onschuldig uit, maar geloof me, dat was ze niet. :)) Ik ga het morgen proberen goed te maken door haar een uurtje op onze weide te laten snacken, fingers crossed! :')
Afbeelding

En ik heb alvast 2 foto's doorgestuurd gekregen van onze shoot. Ik deel er alvast eentje! *\o/*
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:26

Ik hoop dat ze je snel vergeeft.
Mooie foto trouwens. Ben benieuwd naar de rest van de shoot.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:54

De mijne is weer een ijzer kwijt -O-

Iedereen zegt steeds dat hoefijzers geluk brengen. Volgens mij ken ik geen paardenbaasje die blij is om een verloren ijzer terug te vinden in de weide :')

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 21:16

SVRL schreef:
Ik hoop dat ze je snel vergeeft.
Mooie foto trouwens. Ben benieuwd naar de rest van de shoot.
Ze is stilletjes aan het 'ontdooien'. :') Vanochtend liep ze nog weg van mij op de weide, ondertussen komt ze terug wat meer aandacht vragen. :P
Dank je, ik ben ook zo benieuwd naar de rest! :D En naar de jouwe ook trouwens. :))

Varekaj schreef:
De mijne is weer een ijzer kwijt -O-

Iedereen zegt steeds dat hoefijzers geluk brengen. Volgens mij ken ik geen paardenbaasje die blij is om een verloren ijzer terug te vinden in de weide :')
Voor paardeneigenaars brengen gevonden hoefijzers inderdaad geen geluk. :') Sowieso dat zoiets op de meest ongelegen momenten gebeurd. -O-

Anoniem

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:38

Fijn te lezen dat ze aan het ontdooien is.
Vrees dat ik nog even geduld moet hebben voor ik mijn shoot kan laten zien. Ik heb al foto's, maar ik mag ze niet downloaden of delen. Dat mag alleen met de 12 foto's die ik uiteindelijk gekozen heb.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 15:00

Het regent en Aliaa houdt nu eenmaal NIET van regen. Echt niet, zelfs niet met regendeken op. :')
Vanochtend was het onophoudelijk aan het regenen. Aliaa op de weide aan stal zetten was niet echt een optie. Alles zou daar binnen enkele minuten een modderboel worden. Door haar in de bak te zetten, zou ze ook niet gelukkig worden. Ik had Aliaa kunnen vastbinden terwijl ik haar stal doe, maar zodra ik uit het zicht verdwijn en het te lang duurt, maakt mevrouw zich gewoon los en gaat ze op wandel. :+
Ik kon haar ook in mijn gang voor de stal vastbinden, maar Aliaa haar verschrikkelijke buurman staat terug op stal en dan wordt ze pas echt boos. :')

Aangezien onze stal uit verschillende gangen bestaat waar per gang 4 a 5 boxen zijn, heb ik de gang afgesloten, en ervoor gezorgd dat Aliaa de andere paarden in de gang niet kon lastig vallen (lees: ruzie maken }> ). Verder heb ik wat gevaarlijke spullen uit haar bereik moeten zetten, want Aliaa is veel te nieuwsgierig. En dan kon ze los! *\o/* En ze vond het geweldig! Als ze maar kan prutsen. :))



Aliaa volgde mij: wanneer ik haar stal aan het mesten was, was ze in de buurt met de bal. Wanneer ik hooinetten aan het vullen was (uit de gang), stond ze daar bij me. Het was ook handig dat ze aan de bron van het hooi kon knabbelen natuurlijk. :+
De bron:
Afbeelding

Aan het wachten op mij:
Afbeelding

Volgens mij heb ik er ruim 2 uur over gedaan om enkel de stal te mesten en 2 hooinetten te vullen. :')
Op een bepaald moment vond Aliaa mijn zak met slobber (de voertonnen liet ze gelukkig wél met rust), en daar mocht ze van mij niet aan zitten. Ik heb haar een aantal keer moeten corrigeren (ze test graag eens de grenzen af), maar het was duidelijk genoeg dat ze eraf moest blijven. Dat deed ze ook, tot ik mijn rug draaide om verder te mesten. :+ Ik heb haar 1 tik op haar kont gegeven met mijn stick en toen is ze er afgebleven, zoals het hoort. _O-

Toen ik klaar was, was het bijna over met regenen, en nu loopt ze lekker op onze eigen weide te grazen. Daar kan ze schuilen als het nodig is. :)

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:37

Gezellig zo!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:11

Wat een aangenaam paard heb je.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 22:32

zippora schreef:
Gezellig zo!
Vonden wij ook! :D Als ik mocht, zou ik haar nog in huis nemen. :') Ik vrees alleen dat mijn ouders dat niet zo geweldig zouden vinden. _O-

Manadeluca schreef:
Wat een aangenaam paard heb je.
Haha dank je! :P
Ik zag dat jij een TWH hebt, gaaf zeg! :)) Dat heb ik ook altijd een leuk ras gevonden, alleen heb ik de eer nog niet gehad om er eentje in het echt te ontmoeten.
Ik ben verder geen stalker hoor. :o

Twee regenbogen gespot vandaag!! *\o/*
Afbeelding

Verder is Aliaa rustig aan meer trucjes aan het leren. Nou ja, rustig aan... Ik ben gisterenavond begonnen met enkele keer haar oor te kriebelen en vanochtend kon ze aan beide kanten al 'nee' schudden zonder haar oor aan te raken. :P
Vanochtend heb ik er het targetten van mijn hand ook bijgenomen, maar gezien Aliaa haar nieuwsgierige aard kost dat niet bepaald veel moeite. En we zijn ook begonnen met het compliment. :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 22:18

Aliaa stond vandaag gedurende enkele uren op onze eigen weide. De afgelopen dagen heb ik haar daar dagelijks heengebracht, want op onze weide kan ze de schuilstal in. Ideaal voor een paard welke nattigheid haat, en ze maakt blij gebruik van de stal!
Maar goed, mijn vader was deze namiddag gaan wandelen met de hond en hij is langs de weide gepasseerd. Aliaa stond volgens hem rustig te grazen tot ze hem zag. Dan begon ze helemaal over haar toeren te crossen. Hij was bang dat Aliaa door de draad zou gaan, dus hij heeft mij gebeld. Mama en ik zijn meteen gaan kijken wat de oorzaak kon zijn. Op het eerste zicht was er niets te zien. En Aliaa gedroeg zich echt vreemd. Haar gedrag was geen paniek in elk geval. Ze was razend. Ik zie haar zowat elke dag wel eens boos kijken, maar zoals ze nu keek en haar oren zo plat in haar nek lagen... Nog nooit meegemaakt. :=
Ze bleef rond mij cirkelen, sneed me de pas af en zo kwaad... Mijn moeder zag al snel dat er een van de schapen aan een aangrenzende weide op de rug vast lag. Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd is, dus ik heb de eigenaar van het schaap meteen gebeld, maar hij was niet in de buurt. Gelukkig hebben wij de code en sleutel van de weide, mijn moeder ging thuis de sleutel halen, maar ondertussen was mijn vader al over het hek geklommen. Hij heeft dat schaap rechtop geholpen en Aliaa leek min of meer te kalmeren. Maar in haar buurt kwam dat rare boze gedrag terug boven. Ze liet duidelijk merken dat ze weg wou uit de weide (aan de uitgang rondlopen en schrapen).
Ik heb het halster genomen en bracht Aliaa naar de manege terug, maar ook in het stukje wandelbaan van de weide naar de straat was Aliaa nog steeds niet in haar normale doen. Ze was zo snel aan het stappen dat ik haar echt moest tegenhouden. Normaal moet ik haar juist motiveren om sneller te stappen, ik heb nog nooit moeten tegenhouden tijdens het wandelen. :+ Eenmaal op straat kalmeerde Aliaa meteen en liep ze op haar dooie gemakje, met los touw, mee. Ook het boze gedrag was meteen weg. Bizar hoor. _O- Vanavond heb ik niets meer aan haar gemerkt.

Ik denk dat het schaap in nood de oorzaak van haar gedrag geweest is, maar dat is gewoon bizar... :')

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:57

Helemaal niet zo raar, hoor. Klinkt juist bekend :j .
Mijn Agan is ook extreem gevoelig voor andere paarden/dieren in nood. Heeft o.a. al 2x gewaarschuwd dat er iets mis was met een veulen door zijn " rare" gedrag. Wij mensen hadden het anders echt te laat opgemerkt.
Enige verschil met Alia is dat hij, zodra hij ziet dat alles weer oké is met het dier in kwestie hij ook weer kalmeert. Misschien heeft Alia daar wat meer tijd voor nodig.
Alleen als Agan een sterven heeft meegekregen, is hij echt een aantal dagen van streek.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 21:19

Achteraf gezien weet ik niet zeker of het gedrag door het schaap in nood veroorzaakt werd. Dinsdag deed ze ook zo raar (echt boos rond mij draaien en ik deed niets... :') ), en raar maar waar, hoe bozer ze is, hoe lichter ze op mijn hulpen reageert. :+ Ik heb haar nog nooit zo goed achteruit zien gaan. _O- En zodra ik naar stal stap, is het over en is ze weer tevreden. Het enige wat veranderd is, is dat die 2 paarden weer tijdelijk op onze weide logeren, maar de vorige keer heeft ze daar nooit een probleem van gemaakt.

Agan, de redder in nood! Heerlijk dier! <3

Vandaag heb ik met Aliaa gereden (ik ben van plan om een tweetal keer per week te rijden, Aliaa is ondertussen ongeveer 4.5 jaar, dus die mag stilletjes aan vorderingen gaan maken :+) en ik kan voor de eerste keer zeggen dat het niet zo schitterend ging. :') Ze kent de hulpen voor stap, stoppen en sturen maar al te goed, maar had er gewoon geen zin in. Mevrouw schoot steeds terug in draf en ze wou het niet hebben dat ze in stap moest blijven. Op de grond moet ik bedelen om een drafje te krijgen, maar onder het zadel is het drama als ze moet blijven stappen. :')
Ook was Aliaa het regelmatig niet eens met de richting die we uit gingen, man wat heeft ze soms toch een verdomd sterke eigen mening. >;)
Dus we hebben daar ruim een half uur aan gewerkt. Eenmaal we een normaal rondje konden rondstappen, zonder steeds een andere kant uit te gaan of zonder ongevraagd naar draf te gaan, heb ik beloond en zijn we gestopt. :P

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 22:15

Ik zit op een roze wolk! :D Ik had afgesproken met een stalgenoot om samen te gaan wandelen. Ik had haar opgezadeld, hoewel ik niet van plan was om daar iets mee te doen.

En dan krijg je dit:
Afbeelding

*\o/*

Ik ben niet meteen opgestapt, maar heb eerst een stuk aan de hand gewandeld. En Aliaa was een dramaqueen aan het spelen. :roll: De auto's te voet waren weer verschrikkelijk eng natuurlijk, want ja, dramaqueen modus stond nog steeds op denk ik. :')

Eenmaal we de veldbaantjes in gegaan waren, ging de dramaqueen modus uit en ben ik opgestapt. En wat was ze flink! :wow: Geen spanning, niets! Het ging zo goed dat ik besloot het stuk over straat richting stal lekker te blijven zitten. Ze heeft geen kik gegeven op de auto's... :')
Ik heb zelfs een stukje op kop gereden richting stal en dat in draf! :D Aliaa was enkel boos op het andere paard dat achter haar draafde. _O-

En eenmaal terug aan stal weigerde Aliaa de oprit op te stappen. Ze liep zelfs richting een wandelbaantje. Volgens mij vond ze het erg gezellig. :D