Joep - de heks - loopt dus ook andere paarden weg te jagen en wordt vervolgens zelf opgejaagd. Allemaal leuk en wel, maar niet zo goed voor hem op dit moment. Maar om hem nu uit de kudde te halen vind ik nog erger. Daarom ben ik gestopt met wandelen en wat vrijheidsdressuur in de bak. Ik denk dat het geklier in de kudde + mijn om de dag spelletjes (10 minuutjes vrijheidsdressuur of wandelen) te veel zijn geworden. Hij staat namelijk weer iets vaker op rust. Waarna hij wel in volle galop door de bak schiet en krappe bochten gaat lopen draaien dus echt pijn heeft hij niet.

Nu met de regen loopt hij weer te balen en heeft hij inmiddels weer toegang gekregen tot zowel de schuilstal als mijn enorme arsenaal aan verschillende dekens. Nu heeft hij een mooie paarse met zebra-strepen. Ik heb hem verteld dat hij er super manlijk uitziet.

Nu hij niet getraind wordt vind ik hem wel wat smalletjes, maar daar moet ik dan maar aan wennen. De osteopaat vond hem er niet eens écht slecht uitzien, maar ik mis zijn dikke billen wel een beetje.

Maar als hij niet verschrompelt als een natte kat zielig staat te zijn ziet hij er een stuk beter en blijer uit. Dat is een ding dat zeker is.

En met deken gaat de oortjes toch ook naar voren.