[VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:01

Wat een geweldig artikel en wat blijft het een geweldig verhaal <3

Wat heeft je eigenlijk doen besluiten om je vorige paard te verkopen en hoe heb je dan de zoektocht aangevat? Ik kan bv niet verkopen, omdat ik niet het idee heb dat een ander paard mijn probleem op zou lossen. Naast dat ik ponybeest toch ook wel een beetje graag heb ;) Hoe voelde dat voor jou?

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:03

Leuk duo zijn jullie!

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 21:14

[***] schreef:
Wat een geweldig artikel en wat blijft het een geweldig verhaal <3

Wat heeft je eigenlijk doen besluiten om je vorige paard te verkopen en hoe heb je dan de zoektocht aangevat? Ik kan bv niet verkopen, omdat ik niet het idee heb dat een ander paard mijn probleem op zou lossen. Naast dat ik ponybeest toch ook wel een beetje graag heb ;) Hoe voelde dat voor jou?

Ik merkte dat mijn vorige paard het buitenrijden gewoon echt niet leuk vond. In de bak was er niets aan de hand en was ie heel gewillig. Buiten ging het soms redelijk, maar meestal bleef ie vervelend. Ook als ik samen met iemand ging, bleef hij staken of bokken. Wat mijn vertrouwen geen goed deed :=

Een ander paard kiezen ging bij mij voornamelijk op gevoel. Ik zocht een paard dat al een hoop gezien had in zijn leven en dat niet snel onder de indruk was. En toen eigenlijk op de gok bij Titane gaan kijken, nav zijn beschrijving in de advertentie. En merkte al heel gauw aan zijn uitstraling dat het een wat kalmer paard is. Zelfs toen ik, een totale vreemde voor hem, met mijn toch wat angstige houding ging proefrijden, was hij zo braaf. Ook toen we buiten een stukje stapten. Het voelde eigenlijk gewoon goed :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:32

Wat een leuke collum Di! Super hoor :D

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 23:15

Letizia schreef:
Wat een leuke collum Di! Super hoor :D

Dankjewel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:08

Dilan93 schreef:
Ik merkte dat mijn vorige paard het buitenrijden gewoon echt niet leuk vond. In de bak was er niets aan de hand en was ie heel gewillig. Buiten ging het soms redelijk, maar meestal bleef ie vervelend. Ook als ik samen met iemand ging, bleef hij staken of bokken. Wat mijn vertrouwen geen goed deed :=

Een ander paard kiezen ging bij mij voornamelijk op gevoel. Ik zocht een paard dat al een hoop gezien had in zijn leven en dat niet snel onder de indruk was. En toen eigenlijk op de gok bij Titane gaan kijken, nav zijn beschrijving in de advertentie. En merkte al heel gauw aan zijn uitstraling dat het een wat kalmer paard is. Zelfs toen ik, een totale vreemde voor hem, met mijn toch wat angstige houding ging proefrijden, was hij zo braaf. Ook toen we buiten een stukje stapten. Het voelde eigenlijk gewoon goed :)


Wat fijn!
Hier is het niet zo dat bakwerk leuker is dan buiten rijden, in tegendeel. Buiten ga je tenminste nog ergens naartoe ;) Daarom dat ik het ook zo stom vind dat het zo slecht gaat, maar ik ben 100% zeker dat dit aan mij ligt en daarom dat ik niet denk dat het met een ander paard beter zou gaan.

Verder zou ik niet eens weten waar ik naar zou zoeken als ik op zoek zou moeten naar een ander paard. Ik denk er wel eens over na, bekijk wel eens advertenties enzo (immers is die van mij nu 23 en heeft jammer genoeg niet het eeuwige leven) maar ik zou het niet weten. Hopelijk kom ik, als het ooooooooooit nodig is, ook zoals jou op iets uit wat het dan helemaal blijkt te zijn :)

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 12:17

Ik denk dat het ook wel een beetje met geluk te maken heeft hoor. ;)

Maar er vielen al bepaalde paarden af door de volgende punten:
- kan sensibel zijn
- heeft soms wat ril buiten
- niet voor onzekere ruiters
- heeft vertrouwen nodig op buitenrit
- heeft een sterk karakter
- kan overenthousiast worden buiten
- is niet gemeen buiten, maar... *insert streek die paard levert* :+

Dus eigenlijk zocht ik naar een paard met stabiel karakter. Voorwaarts vond ik geen probleem, zolang de rem het maar doet. En eigenwijs zoals Titane doet (stilstaan en niet voowaarts willen in de bak) vind ik ook geen probleem. :)

Verder had ik qua ras, uiterlijk en prestaties geen eisen. Qua leeftijd niet ouder dan 15/16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:24

Die kan je er inderdaad al makkelijk uitfilteren. Maar het is soms ook moeilijk om advertenties op de tekst te beoordelen, en staat er wel alles in wat je moet weten natuurlijk ... Nu weet je dan ook wel weer meer als je daadwerkelijk gaat kijken, maar toch.

Ik merk dat ik heel erg val op de advertenties met "projectpaard" of "heeft rust, geduld en vertrouwen nodig". Dat is niet wat ik zoek, maar iets in mij zegt dan steeds dat ik die paarden wil helpen :') Ben daar op zich ook niet slecht in denk ik (kan toch best goed door één deur met mijn blinde, ooit erg bange, pony) maar dat is dan vanaf de grond en wanneer niks moet/je geen doelen hebt. Om daar mijn volgende betrouwbare buitenrijpaard van te maken gaat 'm natuurlijk niet worden. Dan ben ik beter af met de pony die ik nu heb, want daar is in principe niks mis mee, ik zorg er gewoon voor dat er vanalles mis gaat ...

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 12:27

Snap ik :j

Het grappige is dat er bij Titane eigenlijk vrij weinig specifieke dingen in de advertentie stonden :')

Ik ging ook letterlijk kijken met het idee 'voelt t niet goed, dan wordt het m niet'. Kon de advertentir gewoon niet uit mn hoofd krijgen. En toen ik hem voor het eerst zag, keek ie me aan met zo'n afwachtende, bijna arrogante blik. En ergens viel ik daar wel voor denk ik :+

En met t proefrijden gaf ie gewoon heel veel vertrouwen haha

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:42

Hoe gaat het nu met Titane?

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 19:08

Met Titane gaat het heel goed :j

Vorige week even een dipje, hij liep wat stijf en leek niet helemaal fit. Nu vroeg zijn oude eigenaresse of hij toevallig pas een wormkuur gehad heeft, omdat ie daar wel eens sterk op reageert. En bingo, die heeft hij idd pas gehad.

Gelukkig loopt ie nu weer helemaal goed en had hij vandaag weer babbels voor 10 :D

Afbeelding

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:24

Wat fijn dat het weer lekker gaat!

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 14:03

Kleine update weer van ons :)

Langzaamaan gaan we weer wat intensiever trainen. Titane was wat ingevallen na Someren, maar is nu weer prima op gewicht :)
Afbeelding
Afbeelding


En dus gaan we ook weer wat opbouwen in afstand. :j
Afbeelding


Hij is de laatste tijd wel enorm schrikkerig. Moest vandaag meerdere keren even moeite doen om goed te blijven zitten := :')

En we hebben een kwartier staan kloten, want er stond een aanhanger met inhoud naast het pad. Staat er normaal niet en is uiteraard levensgevaarlijk. :))
Wist niet dat paarden zo snel achteruit konden lopen :+

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:26

Haha, de mijne kan als het heel erg is zelfs achteruit draven... Maar uit zo'n aanhanger kan natuurlijk ineens een leeuw springen of zo, dat snap je toch wel.

Titane is inderdaad weer goed bekomen. Heb je nog een endurance op de planning staan, of was het zomaar voor een keer?

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:28

Haha, een van de paarden hier op stal gaat ook zo snel achteruit. Eerste keer Ben ik daar ook hard van geschrokken :+

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 16:18

Bloodymary schreef:
Haha, de mijne kan als het heel erg is zelfs achteruit draven... Maar uit zo'n aanhanger kan natuurlijk ineens een leeuw springen of zo, dat snap je toch wel.

Titane is inderdaad weer goed bekomen. Heb je nog een endurance op de planning staan, of was het zomaar voor een keer?

Op 6 juli rijden we in Etten Leur :) samen met iemand die we in Someren ontmoet hebben :D

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:46

Komt dat schrikkerige misschien door ander of meer voer? Ik heb een tijdje pavo care 4 life gevoerd en 1 pony zag ineens overal spoken. De andere hadden dit niet. Las dat dit vaak voorkwam bij dit voer. Na stoppen was hij na een paar dagen weer helemaal de oude. Wel mooi dat het zo fijn gaat met jullie twee.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 21:51

dingogirl schreef:
Komt dat schrikkerige misschien door ander of meer voer? Ik heb een tijdje pavo care 4 life gevoerd en 1 pony zag ineens overal spoken. De andere hadden dit niet. Las dat dit vaak voorkwam bij dit voer. Na stoppen was hij na een paar dagen weer helemaal de oude. Wel mooi dat het zo fijn gaat met jullie twee.

Oh dat weet ik eigenlijk niet. Ben m niet echt anders gaan voeren, behalve dat,ik nu enkel suikervrije slobber voer ipv half suikervrij half slobber mash van pavo 1x in de week.

Sinds een week voer ik m na het werk een kwart schep basisbrok. Samen met muesli die ik al langer voerde. Maar t schrikkerige was ervoor al

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:22

Mss door het voorjaarsgras? Kan ook heel rijk wezen :)

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 23:30

Letizia schreef:
Mss door het voorjaarsgras? Kan ook heel rijk wezen :)

Dat zou misschien wel kunnen. Ze zijn pas de wei op gegaan :)*

Niet dat ie nou niet meer te rijden valt hoor, hij ziet gewoon ineens heel veel kabouters in het bos :')
Hij gaat er gelukkig ook niet vandoor als ie schrikt. Meestal springt ie opzij of hij staat ineens stil

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:31

Herkenbaar hoor Di, Djuun is vaak ook wat frisser in het voorjaar :)

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 17:44

Was weer een heel geslaagde dag!

Veeeel minder gespannen dan de vorige keer in Someren, startten Titane en ik vanochtend de Endurance in Etten-Leur. Het zou 21,5 km lang worden.

Titane was zoals altijd de rust zelve voor, tijdens en na de rit. Dat was niet alleen in het rijden te merken, maar ook terug te zien op de vet-kaart.

Helaas begon onze rit niet zo geweldig. Na 3 km verstapte Titane zich op een kiezelpad, waarna hij meteen kreupel liep.
Ik had al in mijn hoofd om te stoppen. Maar Titane was het daar niet mee eens. Stappen wilde hij niet eens!

Dus naar hem geluisterd en door gereden. Gelukkig ging hij steeds beter lopen. Om uiteindelijk weer helemaal fit te zijn en te finishen met een gemiddelde snelheid van 11,2 km/h gemiddeld.
Had ook voor, tijdens en na de wedstrijd hele goede hulp van mijn topgrooms.

Meteen aangeboden voor hartslagmeting, die was 52.
Daarna lekker slobber gevoerd en naar de nakeuring gegaan. Had wel twijfels ivm de verstapping. Maar alles was helemaal in orde!

Omdat het toch dichtbij was, hebben we Titane eerst terug naar stal gebracht. Kan hij lekker bijkomen.

Toen terug voor de prijsuitreiking. Blijken we gewoon een derde plaats behaald te hebben!

Ben weer super trots op m'n mooie rooie!


Afbeelding

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:57

Wat gaaf weer, gefeliciteerd! Wat zijn jullie ver gekomen in zo'n korte tijd zeg. Geweldig.

Anoniem

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:04

zie dit topic nu pas maar wat ziet hij er lief uit <3

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:12

Hoppa, gewoon weer een endurancewedstrijd gereden en een mooie prijs in de wacht gesleept. Toppers!