[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 21:11

Als de double d’s door krijgen dat er hooi in je trailer zit...


Duke nog eens ‘gelongeerd’ en hij heeft niet één keer raar gedaan! Zo braaf!
Wat akelig dat hij nu ineens zo snel opgroeit in zijn koppie. En zijn lijf ook trouwens, buikje is een stuk minder, kont staat weer hoog.. komt goed met hem!

Dit is die merrie die hem ging opvoeden... dacht ik. -O-
Ofwel doet ze haar werk héél goed ofwel heeft Duke haar rond zijn kleine voetjes gedraaid :')

Afbeelding


Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 02:32

Ik wist niet dat Dexter kon galopperen :')

Zjoek zijn voeten gaan ook best hard, wat zijn ze ineens voorwaarts :')

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:11

Geweldig wat een lekker stel is het toch ook.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 09:25

Avalanche81 schreef:
Ik wist niet dat Dexter kon galopperen :')

Zjoek zijn voeten gaan ook best hard, wat zijn ze ineens voorwaarts :')

Awel ik zal je eens wat vertellen hé.
Zondag is het 8 weken geleden dat ze voor het eerst natuurlijk bekapt zijn, ik was er heel sceptisch over maar deze meneer zijn werk zag er top uit op de website enzo, dus ik heb het gewoon geprobeerd.
En in de week na die eerste keer kon Dexter in de wei plots uit het niks een bok er uit gooien en een rondje galopperen, om dat verder te gaan eten. En niet 1 keer hé, echt gewoon vaker.
Sindsdien komen ze in volle galop van de andere kant van de wei als ik vooraan fluit en Dexter zweeft veel meer als hij draaft.

Ik ben echt aangenaam verrast, zowel van hoe de hoeven er nu uit zien als van wat het met de paarden heeft gedaan. Dat laatste had ik überhaupt niet op gerekend.
Zondag komt hij weer maar ik denk niet dat hij veel werk heeft, de hoeven zien er bij beide echt nog super goed uit.

Ik zie vooral veel verschil in de manier van galopperen bij Dexter en Duke. Bij Dexter zie je aan alles dat die galop super lekker uit te zitten valt, maar dat hij wel nogal 'neerwaarts' loopt. Hij zal ook altijd in dezelfde galop aanspringen in de wei.
Duke gaat minder hard maar heeft er veel meer kracht achter zitten, lijkt het wel. Maar die moet ook altijd zijn nek rond zetten :') Alsof hij zijn dikke buik meer gebruikt

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:47

NB heeft bij Vienna ook heel veel gedaan, al vond ik niet per se dat ze voorwaartser moest of zo :+

Vind het heerlijk voor ze. Is toch fijn als je lijf doet wat je hoofd wil..... :+: dat is voor mij weleens en frustratie. En ik ben niet gehandicapt, wel mens..... En als ik dan Simba zie klimmen eb springen, en Sam zie racen, en Vienna uit haar plaat zie gaan...... als mens ben je eigenlijk lichamelijk maar inferieur :')

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:59

Zalig dat filmpje !
Oh goed voor hun voeten zeg :D Doe je er eens hoevenfoto's bij ? :D
Ken maar weinig shirepootjes :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 14:22

Oh ja die heb ik wel ergens normaal, even zoeken!
Had van het hele proces foto's gemaakt, meneer keek me niet eens raar aan! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 14:24

@GaelleS ik quote mezelf even van eerder in dit topic, dat was het verslagje en er staan foto's bij.
Maar ik heb er normaal nog wel, en anders maak ik ze morgen even.
edit: ik heb de quotes even weg gehaald anders zie je de foto's niet
edit2: oké het werkt nog steeds niet, ik ga wat anders proberen

------

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:35

Ohh, heb ff terug gescrolled en wat foto's gezien van het proces :D Niet zozeer van de hoefjes zelf :P
Die bekapper ken ik niet (denk ik) wie is het? (mag in PB, ben gewoon benieuwd hoor :P)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 17:39

Dit zijn de enige die ik kan vinden, heb pas al mijn foto’s gewist wegens plaatsgebrek

Voor & na
Afbeelding
Afbeelding

Geen rare dingen maar hij stond veel te lang en kreeg flares al, je ziet op die eerste foto waar die zwarte streep zeg maar een deuk maakt

Ik wil het hier best zeggen maar weet niet of hij dat wilt? Ik stuur het even in pb voor de zekerheid

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:56

Wat een enorme voeten :wow:

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 19:30

Ehm ja dit is dexter :P


Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:37

Wow :wow:

Wel vet. Hhahahaha ik vind het eigenlijk heel heel mooi.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:43

My god wat een voeten :')
Ziet er wel netjes uit hoor!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 21:58

Okayyy voetjes zijn weer gedaan, heb wat betere foto’s gemaakt.

Ben echt heeeeel trots op beide pony’s! Misschien hebben we de vorige keer met Duke te lang geprobeerd het toch uit de hand te doen, weg van Dexter, allebei chagrijnig..
nu hebben we hem gelijk in de hoefstal gezet en hij heeft zich voorbeeldig gedragen van begin tot eind. Beter dan Dexter zelfs!
Van Dexter ben ik vergeten foto’s te maken

Even vergelijking haha
Afbeelding

Voetje
Afbeelding

Hij had een scheurtje van vorige keer, die moet er nog uit groeien. Hij heeft hem nu wat opgevuld

Afbeelding

Braaf ding <3

Afbeelding


Duke wordt nu echt een paard. Vroeger geeuwde hij bij alles wat we deden en nu is hij zo chill met alles. Niet dat hij ineens saai is geworden, het blijft een karaktertje, maar hij neemt dingen veel beter op. Niet sneller, maar het blijft beter hangen heb ik het idee.

Alsof hij zegt: oké ja got it, wat gaan we nu doen? :))


Het is hier zooooo heet jongens. In de schaduw staan ze met het zweet op hun borst.

Dina blijft aan de waterbak staan zodat ik de tuinslang op haar moet zetten haha.
Die van mij zijn nog even wat minder dapper maar hebben ook een douche gekregen vanavond.

Neusjes ingesmeerd, dik tegen hun zin. Dat haten ze echt heel erg :')


Afbeelding
Afbeelding

Manen ook weer een stukje korter, lekker fris! Het was nodig := zwart is Duke, grijs is Dex

Afbeelding

Maar het resultaat mag er wezen!

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:13

Mooie updates!
Ik blijf je Posts leuk vinden, heb alleen een enorme hekel aan reageren met de telefoon.
Doe het nu toch even om aan te geven trouw en met plezier mee te lezen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 14:08

Chasey schreef:
Mooie updates!
Ik blijf je Posts leuk vinden, heb alleen een enorme hekel aan reageren met de telefoon.
Doe het nu toch even om aan te geven trouw en met plezier mee te lezen!

Ah super lief! Maar voel je niet verplicht hoor :D

Hier is het rustig. Nouja, het is super druk en daarom weinig paardgerelateerd nieuws haha.
Alles gaat zijn gangetje, het trio leeft in vrede samen.
Ben er nog niet echt uit wat de hiërarchie nu is, Dina en Dexter mogen beiden als eersten eten, maar als de 'kudde' zich verplaatst, is dat omdat Dexter eerst vertrekt. Als hij vertrekt volgen Dina en Duke hem.


Afbeelding


Duke is nog steeds een beetje een sukkeltje :') Hij loopt maar wat achter iedereen aan, moet ik met Dexter mee of met Dina? Dus voor nu blijft hij gewoon vreten tot hij ziet dat Dina Dexter begint te volgen, en dan denkt hij 'oh oké Dina gaat ook weg, wacht op mij!'

Duke glimt als een spiegel! Maar ik ga wel ergens wetenschappelijk bewijs zoeken dat ruinen écht niet drachtig kunnen worden want ik geloof er niks meer van.

Afbeelding

Maar de andere twee kontjes mogen er ook wezen

Afbeelding

Met Dexter gaat het ook helemaal super, hij ziet er heel goed uit maar mist een beetje zijn kontje omdat we dus niet meer echt aan het werk zijn nu. Moet het maar eens oppakken als al het personeel terug is van vakantie.


Afbeelding

Weinig nieuws verder, lange dagen voor de boeg dus misschien kan ik woensdag weer eens wat doen, I'll keep you posted.

Nog twee om af te sluiten want ik moet weer aan het werk haha

Afbeelding

Afbeelding

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:11

Ik word toch altijd zo happy als ik dit topic lees. Het klinkt echt alsof je heerlijke, fijne stappen vooruit maakt in een toch al goede relatie met je paarden.

De liefde spat er gewoon vanaf. <3

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:16

Helemaal met omenstabij eens. Ook ik word iedere keer blij van jou stukjes. Je kan zo leuk over ze schrijven! Volgens mij vinden ze de vakantie helemaal niet zo erg vanaf de foto gezien :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 18:09

Oooh wat lief <3

Ik heb net het idee dat we heel vaak heel lang stil staan. Dan heb ik weer minder tijd en doen we een hele poos niks.
Maar heb nog nooit een seconde de indruk gehad dat Duke of Dexter dat erg vonden :')

Vandaag was een leuke dag! Veel gedaan en veel geleerd, ik vertel morgen even met foto’s :D DUKE KAN ALLES!!

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:51

*\o/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 10:08

Het eerste wat Duke kan: teleporteren
Let me explain: gisteren na onze bezigheden zet ik hem terug in de wei bij de andere twee en ik laat de draden van de kleine wei/eerder paddock nu open.
Vanmorgen ga ik het water checken en staat Duke in de kleine wei/paddock en de draden zijn dicht.
HEH?!

Het is me nog steeds een raadsel, ik vermoed dag Duke vannacht weer uitgebroken is en dat een bezorgde voorbijganger de draden maar dicht heeft gedaan zodat hij niet weg kan (in dat geval dank aan de voorbijganger!). Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken. Maar het niet weten heeft ook wel iets magisch ofzo? :+

Het tweede wat Duke kan: longeren!
Durf nu wel te zeggen dat hij het rondjes lopen nu snapt. Gaat nog niet vlekkeloos maar hij weet wat de bedoeling is, als het nu mis gaat is dat omdat hij mij wil... plagen :P want hij snapt het prima. Gisteren foutloos beide kanten gedaan en twee rondjes draf volgehouden zonder uitbreken! Uitbreken aan de longe doet hij nu eigenlijk niet meer :) yay!

Het derde wat Duke kan: lange teugelen!
‘Kan’ is relatief maar hij stapte terwijl ik achter hem liep en hij stopte als ik ho zei :D soms ging hij ook links als ik links zei, maar rechts nog niet maar dat had ik ook niet verwacht haha. Super knap <3
Afbeelding

Het vierde wat Duke kan: hangen :D
Hier had ik sowieso niet echt problemen voorzien, de rare dingen die ik bij hem doe, dan is dit echt peanuts haha. Ging dus prima!
Screenshot uit een filmpje, ben maar alleen altijd dus geen fotograaf bij de hand haha.
Afbeelding

En heb het andere bit eens getest, het is een ongebroken trens i.p.v. de enkelgebroken kneveltrens.
Hij ging op die vorige heel veel knabbelen, dacht dat dat normaal was en dat hij moest wennen. Maar hier reageerde hij totaal niet op. Ik denk dat hij deze fijner vindt?
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:55

Aaah leuke foto's weer! <3

Zou best kunnen hoor, maar bij Joy duurde het ook best een tijdje voor ze het bit accepteerde. Dubbelgebroken was helemaal drama. Een stil bit is voor het begin beter ook heb ik het idee

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:29

Wat goed van duke!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 12:40

Ik wilde gisteren Dexter nog eens wat oppakken, beetje kontje kweken!
Maar ik moest thuis in de wei rijden want ja... geen piste :+ En de wei is nogal heuvelig enzo, dus het was eigenlijk gewoon een beetje oefenen op mijn eigen houding uiteindelijk haha.

Had mijn vriend gevraagd wat filmpjes te komen maken voor mezelf want ik heb dus ook geen spiegels ofzo, dus dan moet je een beetje creatief zijn :P En hij heeft ook wat foto's gemaakt :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ehm sja..
Afbeelding

En eentje van toen hij mocht galopperen :') Als hij lang vakantie heeft gehad wordt hij wel eens vrolijk en jolig als hij mag galopperen in de wei of op een zandwegje ofzo en dan gaat hij van links naar rechts en allemaal rare dingen :+

Afbeelding


Kusjesss
Afbeelding

Het was dus over het algemeen geen groot succes, Dexter was nog steeds langzaam maar hij liep wel lekker los en in de bochten nam hij mooi weer wat stelling. Laat ik daar maar gewoon even blij mee zijn dan haha