[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorizonnigJarig

Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17
Woonplaats: Heiloo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:13

volgens mij meestal gewoon behandelingen als check-ups om haar weer lekker los te maken! Ze komt al jaren bij mijn verzorgpaard en bij ons op stal!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 19:52

@horizonnig oke interessant! Ik hoor enkel goed van haar idd behalve de prijs haha :+ Maar ja als het werkt!

Vandaag mijn kast opgeruimd, scheelt heeel wat plek. Heb echt belachelijk veel dekjes voor een paard waar ik niks mee kan, dat vond ik best wel hard eigenlijk. Heb allemaal dekjes en getten en leuke dingen en ik kan er niks mee. Achja misschien binnenkort weer wel. Ik dacht ook al misschien moet ik een stal met binnenbak zoeken, dan kan ik toch wel rijden nu eigenlijk, want binnen heeft ze geen last.. Maar hier wordt ze zo goed verzorgt, en ze kijken ook echt goed mee met het schudden. Soms denk ik van oh ik wil der iets meer buiten maar ja, als ze in de regen staat heeft het toch geen zin, dus dat maakt dan al niets uit. Het enige wat ik dan nog denk is mss meer ruwvoer maar ik ga zelf elke dag bijvoeren en dan heeft ze wel voldoende eigenlijk.. Moet ik dan voor m'n eigen plezier ergens een binnenbak gaan zoeken? Wss ook een veel drukkere stal en ik sta nu zo heerlijk rustig.. moeilijk moeilijk

Eerst de behandelingen maar eens afwachten. Ik en mijn vriend hebben ook een bouwgrond gekocht paar dorpen verderop, wel leuk maar ook erg spannend.

De kast!
Afbeelding
opgeruimd!
Afbeelding
Gorki wou niet dat ik dit deken ging opvouwen :+
Afbeelding
Gorki wou WEL percé mee op de foto :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 21:20

Ik zat net filmpjes te kijken van voor ik Callie had gekocht, longeren en proefrijden,... En ik zie gelijk dat ze met het proefrijden wel schudde. Heel zacht, ik erken het nu ook pas als headshaking schudden, dat zie je niet als je deze aandoening niet kent, en zo miniem. Maar je ziet het wel, tussen 30 en 40 seconden bv zie je het echt.

Ik ben er wel eigenlijk van overtuigd dat het incident met het halster de grote grote trigger is geweest, daarna is er zoveel druk gekomen op dat gebied waar alles net samenkomt, dat het headshaken helemaal is doorgebroken. Ik vermoed dat ze het altijd heeft gehad, maar in een lichte vorm. De vorige eigenaar gaat dit waarschijnlijk gewoon niet erkent hebben als HS omdat het met een netje was opgelost, en dat is ook best logisch eigenlijk.. Ik zou ook denken vliegjes als het met een net klaar is. Dan kan ik toch wel stellen dat het echt daardoor komt, door de druk die er is op gekomen. Nu heb ik het op de foto gehad en daar was niks mis mee, dan denk ik toch weer dat cranio (mits dit werkt, ik blijf het speciaal vinden!) een goede optie is.

Ben wel heel erg benieuwd, maar schrok wel met dit filmpje. Ik dacht echt neeee dan toch!! Met longeren zie je ook niks, en enkel met rijden heel miniem. De filmpjes daarna thuis voor 10 maart zie ik ook niks van schudden (tot nu toe ben alles nog eens heel aandachtig aan het bekijken nu.)

Ohja het filmpje was ze maaaanden niet meer onder het zadel geweest en ik stapte er zo maar even los in de weide op :+ je ziet duidelijk dat ze beenhulpen al helemaal vergeten was en ze stapte beetje met me rond. Maar ze was zo braaf en lief ondanks wind en maanden niet gereden,... Dat ik eigenlijk verkocht was. Achteraf nog regelmatig gedacht van oliebol wat hebt ge nu weer gedaan :+ ik wou een leuke allrounder en toen had ik ineens mijn leuke Callie. Ik had zo graag willen zien waar we hadden gestaan zonder het shaken.. Het rijden begon net een beetje te lopen.. Ik had vorig jaar met een stal genootje afgesproken dat we tegen eind het jaar (vorig jaar dus al) samen een buitenrit zouden maken. Ik hoop zo dat we van dit schudden af kunnen geraken zodat we eindelijk weer leuke dingen kunnen doen samen. Ik wil haar zo graag mee naar buiten nemen en alles laten zien en samen dingen doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 02:27

Heel miniem maar ik denk dat je gelijk hebt. Wat een triest verhaal blijft het zeg voor jullie...

Jannuhh
Berichten: 87
Geregistreerd: 27-06-17

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:15

Ik heb nog nooit gereageerd in dit topic, maar lees al een hele tijd mee. Toen ik net dit bericht zag op Instagram moest ik gelijk aan jou denken.
Deze website heeft een soort duikbril voor paarden, https://www.equick.it
Ik kan helaas de website niet openen maar er staat dus een filmpje van op hun insta. Misschien is het wat voor je!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 18:32

Ja ik heb het ook gezien op hun instagram! Had zelf al gereageerd of ze al eens hadden gedacht aan uv werende brillen. Ik hou die ontwikkelingen idd mee in de gaten, moest de regen een probleem blijven kan dit misschien wel helpen.

Heb via via ook iemand gevonden die zo een masker had bekleed en dat scheelde voor haar paard ook veel, maar ik wil haar het liefst symptoom vrij natuurlijk. Ze is wel rustig de laatste tijd, heb haar in de stal niet snel meer zien schudden dus voorzichtig positief!

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:07

Stille lezer normaal gezien, hoe gaat het nu met haar?? :(:)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:10

Ze heeft 2 behandelingen gehad nu en voel en zie wel verschil in haar lijf maar schudden nog niet. Dat kan ook zeker volgens de Cranio en die was blij met de vooruitgang! Weer afwachten dus. Ze heeft wel wat meer last nu door de pollen, ze schuurt nu ook haar neus weer aan de benen dat deed ze in de winter niet. Wel op zich goed want dan zie ik echt met cranio of het gaat werken of niet..

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:15

k_m schreef:
Ze heeft 2 behandelingen gehad nu en voel en zie wel verschil in haar lijf maar schudden nog niet. Dat kan ook zeker volgens de Cranio en die was blij met de vooruitgang! Weer afwachten dus. Ze heeft wel wat meer last nu door de pollen, ze schuurt nu ook haar neus weer aan de benen dat deed ze in de winter niet. Wel op zich goed want dan zie ik echt met cranio of het gaat werken of niet..

Maar een pollenallergie krijg je toch niet weg met cranio?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:17

Een pollen allergie is eigenlijk ook headshaking, naja bij callie toch. Je moet het zien als een extra trigger voor de zenuw. Als de zenuw van zichzelf kalm genoeg is gaat die ook niet reageren op pollen en regen,... maar de zenuw is zo geprikkeld dat ze hier wel op reageerd. Hoop dat het duidelijk is uitgelegd zit op mobiel nu.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:22

Dit zal vast al lang door iemand geopperd zijn maar is een zenuwblokkade niet een optie?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 19:26

limilou schreef:
Dit zal vast al lang door iemand geopperd zijn maar is een zenuwblokkade niet een optie?


Op welke manier? Doorsnijden doen ze soms maar komen ze al van terug omdat het heel fout kan aflopen qua pijn of dat het geen effect heeft. Cortisonen oid gebeurd wel maar wil ik niet..

Heb wel besloten dat ik enkel dingen wil doen die het probleem aanpakken en niet enkel de symptomen.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:32


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 19:45

Dat is PENS idd, heeft ze 5 keer gehad maar hielp niet genoeg..

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:26

k_m schreef:
Dat is PENS idd, heeft ze 5 keer gehad maar hielp niet genoeg..



oh helaas. sorry dat had ik niet mee gekregen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:30

Wat fijn dat er toch nog wat hoop blijft. Ik hoop dat het snel écht aanslaat! :-)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 11:39

Jullie weten dat Callista helemaal in paniek geraakte van regen en serieus compleet flipte. Ik ging vandaag naar Callie met het idee om een filmpje te maken van die flip reactie voor de CS therapeute.

Ik zette dr buiten en ze schudde aanvankelijk wel even, toen ging ze rollen na een minuut en ze kalmeerde echt. Ik wist niet wat ik zag, na 5 minuten schudde ze NIET ik ben er nog niet goed van. De behandelingen werken dus wel echt!! We zijn er zeker nog niet en wil niet te vroeg juichen maar dit had ik niet moeten proberen. Toen ik Callie naar mijn zus verhuisde werd ze echt helemaal gek van nog minder regen dan dit. Sowieso flipte ze normaal gezien echt compleet bij regen. Ik moet mezelf precies overtuigen dat dit echt gebeurd is net :+ probeer wel realistisch te blijven dat het mss toch nog niet daar van is maar komaan dit kan toch niet anders bijna.



Dit filmpje is ook wel hilarisch, krukje zelf omgooien en dan heel bang zijn van het krukje :+


Ze schudde nog wel in het begin en als ik haar dan ga pakken zachtjes. Maar niets in vergelijking met hoe ze normaal op regen reageerd.

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:57

Yes! Cranio is echt een wonder voor mens en dier. Hopen dat het in deze lijn doorzet. Wanneer komen ze weer?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 12:11

Humpiedumpie schreef:
Yes! Cranio is echt een wonder voor mens en dier. Hopen dat het in deze lijn doorzet. Wanneer komen ze weer?


Blijkbaar. Ben echt benieuwd of het echt helemaal weg gaat dat kan toch niet! Net nog eens filmpjes terug gekeken dat kan tocj echt niet zo erg en dan niet meer :+

We moeten nog een nieuwe afspraak maken maar wss komende maand!

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:28

Misschien kan je zelf ook eens een cranio behandeling ontvangen, dan kan je zelf voelen wat het met een lijf doet :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 12:38

Humpiedumpie schreef:
Misschien kan je zelf ook eens een cranio behandeling ontvangen, dan kan je zelf voelen wat het met een lijf doet :)


Mijn vriend heeft het een keer laten doen en bij hem heeft het ook ongelooflijk goed geholpen. Geloof het wel maar zo gek dar je het zo ziet nu opeens!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:53

Goed nieuws!

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:49

Goed nieuws! Moet ongelooflijk fijn zijn voor haar... +:)+

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:45

Ooh wat fijn! Eindelijk een lichtpuntje. Ik hoop dat het vanaf nu steeds een beetje beter wordt voor jullie!
Petje af voor jouw doorzettingsvermogen, toewijding, liefde, eerlijkheid en geduld met je prachtige paard.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:07

Kyno schreef:
Ooh wat fijn! Eindelijk een lichtpuntje. Ik hoop dat het vanaf nu steeds een beetje beter wordt voor jullie!
Petje af voor jouw doorzettingsvermogen, toewijding, liefde, eerlijkheid en geduld met je prachtige paard.


_/-\o_