[VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:17

I Know it; De ren draf is best heftig als je dat voor t eerst mee maakt! Mijn 1e xr dacht ik oliebol holy fack, de achterbenen vlogen langs de voorbenen. Achteraf was t wel erg stabiel qua beweging.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 12:20

Secretly schreef:
I Know it; De ren draf is best heftig als je dat voor t eerst mee maakt! Mijn 1e xr dacht ik oliebol holy fack, de achterbenen vlogen langs de voorbenen. Achteraf was t wel erg stabiel qua beweging.

Hahaha ja ik ben al zo'n schijtluis _O-

Maar dat blije hoofd van Titane na afloop. <3 En volgens mij had ie makkelijk nog harder gekund, zo te voelen. Maar dat kan mijn hart niet aan denk ik :+

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:27

Wat een blij topic! Wat zijn jullie een leuks stel en wat leuk dat je peerd met je vriend z'n haarkleur matcht! :+ Lekker zo doorgaan en dan komt die wedstrijd helemaal goed, als hij heeft gekoerst is hij veel toeters en bellen gewend dus dan is de keuring en het voorbereiden op het terrein een eitje voor hem. Je paard heeft echt een sympathiek hoofd! Superleuk dat jullie elkaar zo hebben gevonden, ik ga ook volgen! (nog nooit gedaan hihi, leuk!)

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 12:29

kristelhans schreef:
Wat een blij topic! Wat zijn jullie een leuks stel en wat leuk dat je peerd met je vriend z'n haarkleur matcht! :+ Lekker zo doorgaan en dan komt die wedstrijd helemaal goed, als hij heeft gekoerst is hij veel toeters en bellen gewend dus dan is de keuring en het voorbereiden op het terrein een eitje voor hem. Je paard heeft echt een sympathiek hoofd! Superleuk dat jullie elkaar zo hebben gevonden, ik ga ook volgen! (nog nooit gedaan hihi, leuk!)

Dankjewel! :D

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:31

Ik heb je ook op insta gevonden, leuk hoor!

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:34

Gaaf is dat het die rendraf.
Mijne mag ook altijd even los gaan op het strand.

Tot nu toe heeft een paard in rengallop ons nog niet bij kunnen houden 8-)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:48

Ik denk dat die rendraf heel vlak zit, of niet? Gaaf hoor Di :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:54

Rendraf ... Oeh, dat klinkt gewoon al heel spannend. Wel heel gaaf dat je het gedaan hebt.

Mijn arabierig typje is ook heel groots en meeslepend in voorwaartse modus. Daar moet ik ook enorm aan wennen na mijn mafje dus ik begrijp je helemaal.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:00

Letizia schreef:
Ik denk dat die rendraf heel vlak zit, of niet? Gaaf hoor Di :D


Klopt. gewoon verlichte zit en je zweeft :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:09

Wat word ik blij van je topic! Jullie zijn een erg leuke combi! Ben ook jaloers op de omgeving wat zou ik graag naast het bos staan! en je hebt er een nieuwe volger bij.

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 13:14

Letizia schreef:
Ik denk dat die rendraf heel vlak zit, of niet? Gaaf hoor Di :D

Kan idd in verlichte zit goed zitten. Het voelt best raar in het begin, lijkt ook echt alsof ie van een gewone draf naar een andere gang overgaat.

Best apart :+

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 13:16

nouklime schreef:
Wat word ik blij van je topic! Jullie zijn een erg leuke combi! Ben ook jaloers op de omgeving wat zou ik graag naast het bos staan! en je hebt er een nieuwe volger bij.

Altijd leuk! :j

Ja ik bof echt enorm met de achtertuin van stal. Ondanks dat ik echt aan het trainen ben, geniet ik met volle teugen.

En Titane net zo hard. Die komt altijd blij en opgewekt terug het terrein op :') hele rit ook zo vrolijk en oortjes vooruit.

Hoef m ook nooit aan te sporen. Eerder inhouden. Alleen aangeven welke gang ik wil. 'Toe maar' zeggen als ie hard mag en 'ho' als we langzamer moeten. :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:29

Dilan93 schreef:
Letizia schreef:
Ik denk dat die rendraf heel vlak zit, of niet? Gaaf hoor Di :D

Kan idd in verlichte zit goed zitten. Het voelt best raar in het begin, lijkt ook echt alsof ie van een gewone draf naar een andere gang overgaat.

Best apart :+

Geloof ik ja!

Als Djuun hard gaat draven is het juist niet uit te zitten en bij te benen :+
Ben jaloers op je achtertuin hoor :D

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:36

Grappig, ik heb 2 fjorden en 1 daarvan, de merrie, is ook echt een drafwonder en die heeft ook zo'n standje 'wijdbeens' en dat zit ook gek maar zeker niet oncomfortabel, ik moet dan altijd lachen want mijn reuzenruin moet echt in galop mee want die kan die korte pootjes niet bijhouden!

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 14:02

kristelhans schreef:
Grappig, ik heb 2 fjorden en 1 daarvan, de merrie, is ook echt een drafwonder en die heeft ook zo'n standje 'wijdbeens' en dat zit ook gek maar zeker niet oncomfortabel, ik moet dan altijd lachen want mijn reuzenruin moet echt in galop mee want die kan die korte pootjes niet bijhouden!

Mijn vorige paard kon ook altijd zo hard draven als ie er zin in had :')

Was een kwpn van net 1.60. Maar toen ik een keer met een groepje quarters wilde galopperen, gingen die keurig in galop en Meneer in gestrekte draf ernaast :+

Kreeg van meerdere mensen de vraag of ik op een draver reed :')

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (Belgiƫ)

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:31

Het doet hen ook eens "deugd" om nog eens voluit te gaan. Ze kunnen sneller, veel sneller en ja... de eerste keren moet ik zeggen dat ik echt "bang" was...
Maar als ze goed luisteren is er niets aan de hand... Gatsby is achteraf ook altijd "een gelukkig paardje" als hij eens mogen "tonen heeft hoe snel hij wel kan"...

Gatsby is zeer goed uit te zitten in rendraf, hij beweegt zo goed als niet... heerlijk voor de ruiter...
hoe is het bij Titane?

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:58

mooi paard hoor, was hij al beleerd onder het zadel of heb je het zelf gedaan? :)

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 13:13

TanteFlavie schreef:
Het doet hen ook eens "deugd" om nog eens voluit te gaan. Ze kunnen sneller, veel sneller en ja... de eerste keren moet ik zeggen dat ik echt "bang" was...
Maar als ze goed luisteren is er niets aan de hand... Gatsby is achteraf ook altijd "een gelukkig paardje" als hij eens mogen "tonen heeft hoe snel hij wel kan"...

Gatsby is zeer goed uit te zitten in rendraf, hij beweegt zo goed als niet... heerlijk voor de ruiter...
hoe is het bij Titane?

Het zit idd vrij vlak :j

En idd, zolang ik m ook weer terug kan nemen (hij wordt nu nog vrij fel als ie mag gaan) dan is er geen probleem.
Hij was het er ook even niet mee eens om weer rustig te draven. Maar na een tijdje kon ik gewoon weer aan de losse teugel draven. :)

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 13:14

OleJon schreef:
mooi paard hoor, was hij al beleerd onder het zadel of heb je het zelf gedaan? :)

Hij was al beleerd onder het zadel :) kent nog niet heel veel, maar laat zich goed sturen. Galop zat erop, maar moet nog veel geoefend worden

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:58

Stond vandaag dressuur op het programma. Aangzien ik in de bak niet fijn kan rijden, zijn we maar naar buiten gegaan voo wat oefenen.

En Titane? Die was diep beledigd. :')
Heen en terugweg ontzettend braaf. Maar tijdens het dressuren slaan met zn hoofd, m willen peren, met zn voorbenen slaan (kan ook speelsigheid zijn weet ik uit ervaring :+ ) en mini-hupsjes maken.

Maar ook hele fijne stukjes met ontspanning kunnen rijden :j
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 14:50

Vandaag weer een lekker saai bericht :P

Heb ondertussen zoveel vertrouwen in Titane dat ik ook met harde wind op buitenrit durf. Voorheen was ik altijd wat gespannen als ik op bosrit ging terwijl het hard waait. :)

Mijn vriend gaat nog wel met de fiets mee, maar ik rij nu ook steeds vaker voorop, of laat hem een stuk vooruit fietsen.

Heerlijk hoe Titane mij mijn vertrouwen en plezier in het rijden weer terug geeft. :D

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:13

Dus jullie zijn ondertussen ook stormproof. Weer wat geleerd!

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 18:20

Maflinger_S schreef:
Dus jullie zijn ondertussen ook stormproof. Weer wat geleerd!

Haha jep, wel zo praktisch, gezien het best vaak hard waait hier :+

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:47

Joh, je zit niet meer in Zeeland :P

Sherivey
Berichten: 8639
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 19:06

Letizia schreef:
Joh, je zit niet meer in Zeeland :P

Ik woon nog steeds in Zeeland :+

Vond het eerlijk gezegd niet eens veel verschil tussen Oud-Vossemeer en Rucphen. Alleen op t eiland voel je de wind, in het bos hoor je die alleen :')