Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:46

MirandaFuego schreef:
Gewoon bitloos verder gaan Orchidee 14, probleem opgelost! :D
Maar het kan soms ook werken om het een tijdje te laten zitten, als het niet meer zo vers is gaat het misschien weer.

Hahahaha die foto Granoek! _O-

Gimme_Joy leuk bezig! :))


Ik ga ook bitloos verder maar wil toch met de tijd ook een bit er in. Je weet maar nooit wat de toekomst brengt. Bovendien wil ik hem straks ook voor de kar laten beleren en dat ga ik echt niet bitloos doen. Ik weet wel zeker dat als ik hem dan weer ophaal dat hij een bit in kan, vraag is alleen of ik het op die manier wil. Maar voorlopig ga ik lekker bitloos verder. Die puberteit gaat vast een keer over toch?

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:27

Mijn nieuwe bit is binnen *\o/* Heb nu een ongebroken watertrens met tongboog, omdat dit veel stiller in de mond ligt. Helaas nog aan het werk tot 23u vanavond, dus morgen maar aan het hoofdstel monteren en uitproberen :D

Avalanche

Berichten: 16145
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:43

Welk merk en type heb je?

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:28


Avalanche

Berichten: 16145
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:49

Schijnt voor sommige paarden echt heel fijn te zijn :)

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:51

Tot nu toe bij alle paarden waar we zo 1 gebruikt hebben alleen maar goede ervaringen, dus hoop dat het bij onze paarden ook goed bevalt :) We hebben nu een enkelgebroken bit, maar daar ben ik sowieso niet zo'n fan van, en de vos vindt het ook echt helemaal niks.

Avalanche

Berichten: 16145
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:55

Ik ken ook niet heel veel paarden die dat heel prettig vonden. Dubbelgebroken vaak wel oke en idd ongebroken :) En sweet iron is sowieso vaak heel fijn

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:21

Orchidee14 schreef:
Granoek, vind je het erg dat ik even heel erg moest lachen om die foto? Dirty mind :)

Ik heb het serieus nooit eerder gezien tot jij het zei :')
En normaal ben ik de dirty mind hier hahaha, nog niemand heeft er wat van gezegd!

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:22

Malik laat alvast zien hoe lenig hij is straks onder het zadel.. :P

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:32

Veel succes als hij dat gaat doen onder het zadel... :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 17:35

Ik hoop hiet niet voor je MF :P

Dinsdag heb ik mijn eerste (theorie) les dubbele lijnen. Nog even zonder Joy.

De vakantie voor Joy is voorbij, dus morgen VD en dan komende week weer lekker aan de slag.

Dit was trouwens precies vandaag vorig jaar:

Afbeelding
:=

Die heeft inmiddels toch wel wat meer body gekregen...
Afbeelding
*\o/*

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:58

Hier is de bak bevroren dus mijn les hebben we veranderd in een eerste keer buiten wandel les :D
Links en rechts de dijk op en erf op en af een paar keer. Ze deed het zo goed, oortjes erop, koppie omhoog maar supercontroleerbaar. Geoefend met hoofd omlaag vragen om bewust ontspanning op te zoeken
Vliegtuigen helicopter het maakte niet uit, auto was :Z
Mountainbikers kregen wel reactie maar was ook toen we al 30 min bezig waren en dat is wel haar max aan concentratie

Avalanche

Berichten: 16145
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:05

Ik ben erg pro wandelen :j veel paarden vinden het echt gezellig, en het is een goede oefening in gehoorzaamheid :)

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:56

Gisteren nog kunnen longeren. Vandaag was de bak hier en daar wat bevroren maar werken aan de lange lijnen ging nog prima aangezien we alleen nog maar stappen. Hij vindt dat zo leuk om te doen!

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:07


goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:24

Malle1970 schreef:
goldenarrow schreef:


Dat is wel een lomp scherp bit, die werkt direct op de lagen. Ik zou daar nooit een jong paard mee rijden. Neem dan een ongebroken rechte trens.

Dan verschillen wij duidelijk van mening :) Ik vind een rechte ongebroken trens weer lomp en log en geef liever wat ruimte voor de tong. We hebben nu 1x hiermee gelongeerd en de vosse merrie reageert hier super op, en ik ben ook van mening dat het paard het bit kiest :)

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:40

Meneer hier vandaag een bandje laten slepen. De bak was bevroren dus niet zo zwaar voor hem :P

Zoals gewoonlijk gaf hij er niks om -O- wordt bijna saai zo _O-

Avalanche

Berichten: 16145
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:07

Malle1970 schreef:
goldenarrow schreef:


Dat is wel een lomp scherp bit, die werkt direct op de lagen. Ik zou daar nooit een jong paard mee rijden. Neem dan een ongebroken rechte trens.

Ligt aan de mond van je paard. Mijn vorige merrie was niet heel gelukkig met een rechte trens, al beviel het beter dan gebroken (enkel of dubbel maakte niet uit) met haar dikke tong was een tongboog veel fijner.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:01

Je werkt met dat bit rechtstreeks op de lagen van je paard, dat maakt het bit erg scherp, het heet niet voor niets een correctiebit.
Maar je moet het zelf weten.

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:02

Kijk eens wie er is, na 2.5 maand aftellen..
Het gaat om de zwart bonte, ze is 4 jaar en het is al heel wat dat we haar gewoon kunnen aaien etc. Ze zijn (zoals we wisten) niet aan mensen gewend.
Vanaf nu gaat ons avontuur dus ook beginnen!
Haar naam is SD Woolly’s Girl, Woolz voor het makkelijke. Vernoemt naar vaders: Woolly Mammoth.
De zwarte staat hier nu ook (in Frankrijk) en is de moeder van ons hengstveulen thuis. Zo leuk!

Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:57

Wat een beauty. Heel veel plezier.

puppy1128

Berichten: 5013
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:13

@MirandaFuego
Die van mij was vooral druk omdat hij mogelijk zijn energie niet goed kwijt kan, dat ze wat minder spelen als de grond zo nat is ofzo, geen idee. Dagen erna niks meer aan de hand.
Enneh, succes met inrijden, wat een bok! Die van mij kan ook bokken als hij jolig is. Nog net niet recht omhoog.. Gelukkig met erop zitten nog niks geks gebeurd. Op liggen en rollen na. Sukkeltje. :')

@orchidee
Jeetje, zou zeggen dat verdoving wel goed zou zitten? Die van mij was in elk geval goed stoned. Denk niet dat die zich kan herinneren wat er toen allemaal gebeurde. :=

@Gimme_Joy
Wauw, super! Elano vind dat soort dingen ook leuk om te doen. Moet het eigenlijk wel weer een keertje doen. Heb het maar 2 keer gedaan, volgens mij in 2017 nog.. Oeps! Ziet er enorm leuk uit!
Wat een mooi verschil zeg! Zag je topic ookal, jeetje. Echt een ander paard!

@granoek
Rofl, die foto. Zeer fout! _O-

@linda2008
Ik wil ook aan heel mijn paard kunnen zitten. Niet zo zeer voor het eraan zitten, maar zoals je zegt vanwegen dingen zoals de dierenarts e.d. Maar ik moet zeggen, ik mag ook overal aankomen. En dan bedoel ik ook overal. Vind het allemaal best, hooguit als de koker gevoelig is dat hij dan zijn achterbeen optilt, maar daar blijft het ook bij. Meer alsof hij een vlieg van zijn buik wegjaagt. Dan zeg ik gewoon wat van en is het vaak ook weer goed. Hij weet dat ik het niet doe om hem te pesten en dat het de volgende dag al beter voelt. Met vilt uit de vacht knippen net zo. De eerste 2 knipjes is niet leuk.. Maar als hij door heeft dat zijn vacht niet meer trekt, staat hij nog net niet van 'oh, hier is ook een stukje dat weg kan!'

@goldenarrow
Huh, is het bit nou zo 'hoog' of lijkt dat maar zo? :o?

@duplo
Wandelen is ideaal hoor! Lekker aan van alles wennen en ik zelf leer enorm veel commando's aan tijdens het wandelen! :D

@xZiva_
Haha, ja bijna! Maar ondanks dat is het toch wel bijzonder knap voor dieren die het nooit doen/gedaan hebben.

@Danuah
Is de zwarte ook van jullie of dat niet?
Ze zijn wel prachtig zeg! <3


Hier vandaag voor de 3e keer op Elano gestapt. Dit keer met zadel. Eerst met (boomloos) dekje onder het zadel gelongeerd, maar met dekje vond ik het minder mooi liggen dan zonder dekje. En dit zadel kan eventueel zonder dek. Dus voor zo'n korte tijd en keertje maar helemaal zonder dekje gedaan. Wil het wel een keer na laten kijken, want ideaal liggen vind ik het nog niet. Maar wil hem dan eerst ingereden hebben.
Maar opstappen was geen enkel probleem. Stilstaan als een pro, keurig wachten tot ik eindelijk een keer zat. Ben de lenigste niet, zeker niet met zo'n hoog zadel. _O-
Maar eenmaal erop, mijn lange beugels zoeken. Echt iets waar ik aan zal moeten wennen. Meneer snapte alleen niet dat hij moest stappen, dus zuslief pakte de zweepje voor mij. Aangezien hij been niet snapt (duhh), gebruikte ik maar mijn 'grondwerk-zweep' + stem, was een stuk duidelijker voor hem wat te doen.
Ik vroeg ook een drafje, maar hij wilde niet. Nouja, dan niet. Volgende keer weer een poging! Bleek hij een volle blaas te hebben, logisch dat hij niet wilde draven. Toen mijn nichtje er even op mocht zitten (want ja, zo braaf is hij!) en stappen. Na mijn nichtje mocht mijn neefje ook nog er even op. Hij is niet zo heel dapper met paarden en Elano is voor hem zéér groot. Dus best dapper van hem! Durfde zelfs te stappen met hem! Elano was echt super voorzichtig met de kinderen, zo mooi om te zien! <3

Afbeelding

Gewoon lekker ontspannen. Allebei nog wel wat zoekende, maar dat komt wel! Lekker vrolijk rondstappen en sturen. :D
Afbeelding

Helemaal blij met meneer! Volgende keren verder met de BBP. En ik gok ook maar buiten. Met de lange lijnen gaat het buiten 10 keer beter dan in de bak. Dus zal met rijden ook wel zo zijn. En dan rij ik hem verder buiten wel in. En af en toe in de bak, want als ik ooit dat zadel wil laten nakijken moet ik ook in de bak alle kanten in elke gang normaal opkunnen natuurlijk. Wel handig dat het met rijden ook goed zit.
Voor ik het weet zit ik er zelfs op het strand op Elano! Al verbaasd het mij niks als het nu al kan. Maar wil nu nog niet echt rijden. Ben er al vaker opgegaan dan gepland. :')


MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:47

Puppy 1128, wat een braaf paard!
Heerlijk als je vertrouwd naar buiten kan.
Een dekje onder het zadel dient officieel om het zadel schoon te houden, mijn vorige paard had ik met inrijden ook geen dekje eronder, pastte zo perfect!

Danuah, wat fijn dat je paard er is.
Kun je lekker aan de gang met mak maken. :j

Ziva wat goed dat hij al een band kan slepen, wanneer gaat hij door voor het echte werk?

Zelf wil ik het liefst ook zonder bit gaan rijden.
Maar we zien wel hoe het loopt.
Het ene paard is het andere niet, sommige vinden een dubbel gebroken niks en andere doen het weer supergoed op iets, je merkt het vanzelf aan je paard.

Orchidee, handig dat je toch met de bevroren grond wat kan.
Mijne lopen gewoon los altijd, die hobbelen ook rond en trekken gewoon een sprintje. :')
Maar is wel fijn want ze doen verder nog niks aan werk.

Duplo ook lekker aan de wandel geweest, ook al zo braaf!
Fietsers kun je evt zelf nog oefenen door iemand mee te vragen met fiets, fietsen kunnen soms zo stil opeens achter je verschijnen...

Gimme_Joy, in een jaar veranderd er flink wat ja, helemaal als ze nog jong zijn!
Leuk dat je lange lijnen les krijgt.

Malik heb ik vandaag precies een jaar geleden bezocht én gekocht. :))
Hij kwam een week later bij mij dus dan zal ik ook een vergelijkingsfoto plaatsen.


Retjethorse schreef:
Veel succes als hij dat gaat doen onder het zadel... :')


Het is best een rustig dier dus ik verwacht niet dat hij zo gaat bokken als ik erop zit! _O-

Anoniem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:58

MirandaFuego, die van mij loopt ook de hele dag buiten hoor. Of tenminste, van zonsopgang tot zonsondergang. Ik ben vandaag overigens tot de ontdekking gekomen dat hij geen appelstroop lust. Achteraf had ik het kunnen weten, appels is hij ook niet heel gek op en appelmoes krijg ik er ook niet in. Raar beest.

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:09

Ja ik doelde meer op het alleen stappen, je bent dan voorzichtig bezig en dan lopen ze zelf te rennen op die harde ondergrond. :=
Misschien valt honing meer in de smaak?