Roepnaam Marie
KWPN
16 april 2017
Zwarte merrie
Glock's Toto Jr x Bretton Woods
Nu gemeten op 1m58, maar zal zeker 1m60-62 worden
Marie is mijn tweede paard. Ik ben ook intussen al bijna 5 jaar eigenaar van Diallo, mijn springpaard die intussen gepensioneerd is. Vandaar de keuze om op zoek te gaan naar een nieuwe "partner in crime". Al snel botste ik op Marie, maar om zeker te zijn moest ik toch ook nog een andere gaan testen, maar ik wist stiekem toch al dat Marie alle vakjes tikte. Een ongelofelijk fluffy puppy hoofdje met onwijs goede gangen stuiterde de paddock door. Nog zo jong, en zo onervaren. Maar wat was ze ongelofelijk gaaf!
Dus op 7 februari werd Marie gebracht en gekeurd. Dat was wel even spannend. Maar de keuring was uitstekend, heel goede foto's en de dierenarts gaf me zelfs complimenten over haar goede gangen.
Ze is gefokt door stal Muersing, maar op 1 jaar opgekocht door een fokker die haar wou gaan gebruiken voor te fokken maar verkocht haar weer door overtal en omdat ze toch iets te klein bleef. Het plan is om haar in mei/juni zadelmak te gaan maken. Ze komt rechtstreeks uit het land en kent nog niks, ze is ook nog erg puppy en nog niet echt uitgezet. Haar poep staat nog een stuk hoger dan haar schoft dus ik verwacht ook dat ze nog een groeischeut gaat krijgen. Nu zijn we dus begonnen met gewoon netjes aan het halster lopen en poetsen. Ze is een ongelofelijke knuffelkont en kruipt echt je zak in, ik ben helemaal weg van haar! Ze is verder nog wel heel bang van dingen, geluiden etc. maar ze is ook heel nieuwsgierig en leert snel.

De eerste vage foto die me gestuurd werd

Eerste keer bezichtigen

Tweede keer bezichtigen

Gisteren bij mij op stal