(links)

In september heeft ze hem voor mij uit de kudde gehaald. Ik kon hem een maandje uitproberen.

(net uit de kudde geplukt)
Ik besloot dat ik er gewoon zo objectief mogelijk er in te gaan, niet meteen verliefd te worden. Maar o wat was hij leuk!!
Hij bleek heerlijk nuchter te zijn en heel nieuwsgierig. Alles wat hij leert vindt hij interessant en leuk. Achteraf ben ik zo blij dat ik een totaal groen paard gekocht heb. Ik kan hem helemaal naar mijn eigen hand zetten. Hij heeft totaal geen negatieve ervaringen opgedaan met wat dan ook, doordat hij lekker tot zijn 3,5 jaar in het natuurgebied gelopen heeft.
Uiteindelijk heeft hij ook best nog een klein groeispurtje gemaakt en is er weinig minifjord aan Haha. Maar prima formaat zo! Leuk voor kinderen, maar ook voor mezelf

We oefenden met aan een halster meelopen, stoppen, wijken voor druk.. alle basisdingetjes. Hij pakt dingen ontzettend snel op en is erg leergierig.

(oktober: ik had bedacht dat die dag de training zou bestaan uit 'kennismaken met een zeiltje' maar binnen de kortste keren stond meneer er al op...)

Inpakken was dan ook geen probleem

Buiten wandelen, over bruggetjes, door tunneltjes. Alles is leuk!
Inmiddels is het voorjaar. In mei is hij 4 jaar geworden. Ik begin nu langzaamaan het inrijden op te pakken. Zadel vormde geen enkel probleem. Alle bekende grondwerkoefeningen (handwerk, grondwerk, loswerken, longeren etc.) oefende ik met het zadel er op. Ik nam een keer een meisje mee die ik les geef om haar op Kasper te zetten. Zo had Kasper mij als vertrouwd persoon bij zich op de grond. Hij reageerde super relaxt.

Het strand is op loopafstand. Onlangs ben ik met hem naar het strand gelopen. Heerlijke avond!

Zoals jullie zien is het nog wel echt een 'wild' paard...

Op mijn werk volg ik de cursus van de Paardenbasis (Marion vd Klundert). We zitten nu in zone 2 en hebben daar de beginselen van de travers aan de hand geleerd. Al de oefeningen kan ik thuis ook oefenen met Kasper. Kasper pakt dit vrij snel op. Het handige van deze oefening is dat je hem ook in kan zetten met het 'inparkeren'.
Vorige week was ik super trots op hem toen hij het in 1x snapte toen ik het voor de gein eens uitprobeerde. En wat deed hij het goed! Ik had tot nu toe nog nooit met voedselbeloning gewerkt, maar hiervoor kreeg hij toch echt wel wat lekkers

Afgelopen week had ik eerst wat handwerk met hem gedaan. Vervolgens wilde ik het hem even laten verwerken door hem even lekker te laten grazen zonder hoofdstel. Ik zette het opstapje (lees: speciekuip) ondertussen neer, maar Kasper kwam meteen enthousiast aangelopen. En ja hoor, toen ik hem vroeg in te parkeren deed hij het gewoon! En er op mocht ook gewoon nog

Het is geweldig leuk om met hem te werken! En ik dacht: wie weet vinden jullie het ook leuk om het verder te volgen