Afgelopen week is hij naar emmeloord gegaan voor een controle, omdat hij zich niet helemaal okee voelde. Ze hebben bloed afgenomen, en hij moest twee dagen in emmeloord blijven staan, omdat zijn darmen leeg moesten, en daarom mocht hij 2 dagen niet eten, dit omdat de arts allemaal bulten op zijn darmen voelde. Dit kunnen ook mestballen zijn, vandaar dat hij geen risico wilde nemen en dus de darmen leeg moesten.
Uit zijn bloed blijkt nu dat hij meerdere ontstekingen heeft.
In het verleden zo'n 2/3 jaar terug had ik ook al een probleem met mijn paard, want toen bleek dat hij niet goed ontwormd was. Klachten gingen gepaard met onregelmatigheid en de band waar zijn darmen aan hangt, was als het ware opgezet. Ik wist niet beter dat mijn paard goed ontwormd werd, maar dit was dus niet het geval, terwijl ik dat ik mijn paard kocht hem helemaal op en top had laten keuren, zelfs bloed is er afgenomen en daaruit was hij kerngezond!
Nu heb ik drie dagen terug de uitslag binnen

Mijn lieverd heeft nu dus chronisch wormen..................
De larven die zitten helemaal in zijn buikwand genesteld, en daar kunnen ze dus niet meer bij komen, zelfs niet meer met medicijnen. Hij moet nu slobber eten omdat zijn darmen heel gevoelig zijn.
Conclusie is dat mijn paard niet meer in de sport kan worden uitgebracht en ik kan hem ook niet verkopen als recreatiepaard.......hij heeft pijn
Nu moet ik het rapport van de dierenarts afwachten......
Als mijn paardje pijn houd, dan weet ik wat er gaat gebeuren........
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem met pijn te laten staan
Als ik wel afscheid van hem moet nemen dan laat ik hem inslapen
En ik blijf erbij.........dat ben ik hem verschuldigt......
Ik wist gewoon dat het geen goed nieuws was.......ik voelde het gewoon
Dit is nu mijn tweede paard waar ik afscheid van moet nemen
Ik hoop gauw dat ik bericht krijg van waar ik aan toe ben, want elke dag dat hij met pijn loopt, of zich niet lekker voelt vind ik echt heel erg.
Het ergste vind ik dat dit voorkomen had kunnen worden...
Het is een menselijke fout, als hij op tijd/goed zijn wormenkuur had gehad, dan had ik waarschijnlijk nooit afstand van hem hoeven nemen, want dan had ik gewoon een superpaard aan hem gehad.
Nu heeft hij pijn en is hij niet meer happy
Als ik het geweten had................
Ik vind dit zo erg, voel me zo klote, het idee dat het voorkomen had kunnen worden, en ik maar denken dat hij stipt zijn wormenkuur kreeg
Voel me nu helemaal ellendig........................
xxx natte