Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Arc_En_Ciel schreef:Ik denk dat je paard wel sneller een blessure krijgt in de wei, maar om hem nou 24/7 binnen te zetten..
Ik vind wel dat hij buiten moet komen, en aangezien je paard ook in 1 uurtje een blessure kan krijgen zeg ik ook ja.
Een paard moet buiten komen, en als dat toch al gebeurt kan hij net zo goed de hele dag.
Waratje schreef:Mits het gaat om een fatsoenlijke versie 24/7, zeker. Maar wel met voldoende droge ondergrond en schuilmogelijkheid, correcte voeding en verdere verzorging.

maria1991 schreef:Wat ik vaak hoor is niet zo zeer ter voorkoming van blessures maar juist om zijn energie te sparen zodat zijn volle energie in de trainingen gezet kan worden...
Ik ben zeer tegen! Mijn paard gaat van de zomer 24/7 naar buiten.

Cassidy schreef:Ik zeg dat het wel zou kunnen maar dat je dat niet gaat willen. Een paard met een serieuze grasbuik, en de hele dag buiten (daar worden wij ook rozig van) gaat niet het beste geven in de wedstrijdring. Ja, naar buiten, goed voor dat koppie, maar geen hele dagen. En al helemaal geen hele dagen op gras.
LuckyLuna schreef:die discussie blijft inderdaad.
maar denk da je alleen een top sporter kan maken wanneer het een gelukkig dier is!
en wanneer is het diertje gelukkiger dan op de wei?

Cassidy schreef:Ik zeg dat het wel zou kunnen maar dat je dat niet gaat willen. Een paard met een serieuze grasbuik, en de hele dag buiten (daar worden wij ook rozig van) gaat niet het beste geven in de wedstrijdring. Ja, naar buiten, goed voor dat koppie, maar geen hele dagen. En al helemaal geen hele dagen op gras.
Yamcha schreef:LuckyLuna schreef:die discussie blijft inderdaad.
maar denk da je alleen een top sporter kan maken wanneer het een gelukkig dier is!
en wanneer is het diertje gelukkiger dan op de wei?
Even tussendoor.....
ik heb het bewust niet over weides gehad, met name sobere paarden doen het niet heel goed op weides
wat niet wil zeggen dat er geen andere mogelijkheden zijn uiteraard