Tot een van de paarden ervandoor ging. Omdat mijn paard altijd de stabiele factor is probeerde ik direct voorop te komen om haar paard af te remmen, dat ging prima tot we een hele scherpe bocht ingingen, ik voelde Irish wegschieten en trok haar om om te voorkomen dat ze een moeras in dook. Daarbij liet ik mezelf erafvallen omdat we anders allebei onderuit gingen. Helaas kon ik haar niet vasthouden en zij ging er in paniek vandoor. Doordat ik viel en de andere paarden in paniek raakten viel iedereen eraf, de paarden gingen alleen verder op 1 na die we wel hadden kunnen houden.
Gelukkig hadden de ruiters niets, maar 3 van de paarden waren weg. Ik heb direct de stal opgebeld die naar de weg gingen, de politie opbelden en mensen op de been brachten. Helaas was het nog best een einde naar huis en de paarden moesten een grote weg over.
Enige tijd hoorden we niets en we hadden ons gesplitst om de paarden te zoeken. Mijn telefoon had 5 min. geen bereik en juist toen werd ik gebeld, ik bleek dus na 5 min. een voicemail bericht te hebben. Hierop vertelde de stalhoudster dat de paarden terecht waren, maar Irish was een hek ingevlogen en werd uitgezaagd door de brandweer. Ze was gewond. Het gesprek eindigde met de mededeling dat ik de stal moest bellen.
Helaas was daar iedereen naar Irish gegaan en was er dus niemand bereikbaar, ik wist dus niet waar ze was, en ook niet hoe gewond ze was.
Toen was ik wel even gigantisch in paniek.
Gelukkig kwam ik een bekende tegen die wist waar Irish was en die me direct met de auto wegbracht.
Daar aangekomen stond Irish gelukkig al, en ze kroop zowat in me, zo blij was ze dat ik er weer was.
Ze blijkt achteraf door een voetgangerspoortje hebben willen lopen, dit haalde ze niet en ze is voorovergeklapt en in het poortje blijven liggen.
Gelukkig kwam er iemand langsfietsen die wist wat er moest gebeuren en hij is op haar hoofd gaan zitten om haar kalm te houden. De brandweer is gebeld en die hebben haar uitgezaagd.
De mensen die erbij geweest zijn zeggen allemaal dat ze dachten dat het einde verhaal was, Irish wilde niet opstaan en bleef plat liggen zonder te bewegen. Gelukkig kwam er na een paar minuten weer beweging in en stond ze op.
Op het moment dat ze net weer liep kwam ik aan met de auto.
Ze heeft enkel schaafwonden op haar hoofd en een flinke shock, de da is geweest en heeft haar medicijnen gegeven. We zijn allemaal stijf en geschrokken en mijn zadel is waarschijnlijk niet meer te maken.
Maar ik besef eens te meer hoeveel ik van dit gekke paard houd en ik ben enorm blij dat ze het na kan vertellen, toen ik later naar de plek ging waar het gebeurde ben ik enorm geschrokken. Het is bijna onmogelijk dat ze er zo ongeschonden uitgekomen is.
Ik wil iedereen enorm bedanken die geholpen heeft, ook de meiden die zijn gaan zoeken ( ze lezen dit vast

En ik ben enorm blij dat ik mijn lieve meisje nog heb, hoewel dat volgens veel mensen echt een wonder is.